Publicerad: 2024-10-24
Fixed Asset Accountant till världsledande bolag i Södertälje
Vill du utvecklas i din roll som redovisningsekonom? Vill du arbeta på ett av Sveriges finaste bolag där du får alla förutsättningar att samla på dig värdefulla meriter för din kommande karriär?
Om tjänsten
Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Fixed Asset Accountant till en av vår kunds redovisningsenheter. Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 14 månader med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjligheten därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I denna roll kommer man primärt arbeta med redovisning och rapportering av anläggningstillgångar för flera enheter hos vår kund och även administrera leasingavtal. Personen kommer att arbeta nära ett team för anläggningstillgångsredovisning som består av tre personer, och stödja både vår kund och andra juridiska enheter med redovisning och rapportering av anläggningstillgångar. Teamet för anläggningstillgångar ingår i ett större team om åtta personer där ansvarsområden, förutom anläggningstillgångsredovisning, även innefattar masterdata och projektadministration.
Det primära arbetet med redovisning av anläggningstillgångar och administration av leasingavtal utgör cirka 50% av tiden. För de andra 50% av uppdraget kommer personen att agera som backfill för att frigöra tid för de som ansvarar för enhetsredovisning i andra team. I backfill-rollen kan personen assistera med dagliga uppgifter avseende generell redovisning för en eller flera enheter hos vår kund.
Lämplig bakgrund
Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och 2-5 års erfarenhet av liknande uppgifter, vidare har du erfarenhet av att arbeta i en stor organisation med stora transaktionsdata. Du talar och skriver flytande på svenska & engelska samt är duktig på Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Oracle, SAP S4/Hana och/eller HFM.
Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du har ett analytiskt tänkesätt, är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-11-23.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Om tjänsten
Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Fixed Asset Accountant till en av vår kunds redovisningsenheter. Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 14 månader med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjligheten därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I denna roll kommer man primärt arbeta med redovisning och rapportering av anläggningstillgångar för flera enheter hos vår kund och även administrera leasingavtal. Personen kommer att arbeta nära ett team för anläggningstillgångsredovisning som består av tre personer, och stödja både vår kund och andra juridiska enheter med redovisning och rapportering av anläggningstillgångar. Teamet för anläggningstillgångar ingår i ett större team om åtta personer där ansvarsområden, förutom anläggningstillgångsredovisning, även innefattar masterdata och projektadministration.
Det primära arbetet med redovisning av anläggningstillgångar och administration av leasingavtal utgör cirka 50% av tiden. För de andra 50% av uppdraget kommer personen att agera som backfill för att frigöra tid för de som ansvarar för enhetsredovisning i andra team. I backfill-rollen kan personen assistera med dagliga uppgifter avseende generell redovisning för en eller flera enheter hos vår kund.
Lämplig bakgrund
Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och 2-5 års erfarenhet av liknande uppgifter, vidare har du erfarenhet av att arbeta i en stor organisation med stora transaktionsdata. Du talar och skriver flytande på svenska & engelska samt är duktig på Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Oracle, SAP S4/Hana och/eller HFM.
Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du har ett analytiskt tänkesätt, är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-11-23.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.