Publicerad: 2024-11-11
Biståndshandläggare
Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt.
Pendlingsmöjligheterna är goda från såväl Jönköping, Falköping, Skövde, Ulricehamn, Tidaholm som Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker biståndshandläggare som vill arbeta med myndighetsutövning utifrån olika typer av ansökningar och uppföljningar av beslut.
Många av socialtjänstens insatser är biståndsbedömda och för att medborgaren ska kunna ansöka om en insats eller delges information, kontaktas biståndshandläggare. I ditt arbete som biståndshandläggare ansvarar du för den samlade beslutsprocessen av insatser där du utreder, bedömer och fattar beslut utifrån aktuell lagstiftning, rättspraxis och gällande riktlinjer. Arbetet innebär även uppföljningar av fattade beslut samt att hjälpa medborgare att få rätt insats när livet och hälsan skiftar. Tjänsten innebär mycket samverkan så som med enskild, anhöriga, vårdgivare och andra myndigheter/verksamheter.
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst samt ett tidsbegränsat vikariat, heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag till fredag. Arbete röd dag kan förekomma vid enstaka tillfällen.
KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten är socionom eller har annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning och erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning eller äldre är meriterande.
Du är därutöver kommunikativ och har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal-, läs- och skrift samt god datorvana, då dokumentation och samverkan är en viktig del i arbetet.
Då vi är en liten grupp är vi beroende av varandras flexibilitet och förmåga att hantera variationer under arbetsdagen. Du behöver därför snabbt kunna ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar.
Erfarenhet av verksamhetssystemen, Combine och Cosmic Link är meriterande men inte ett krav.
B-körkort är ett krav, då resor i tjänsten förekommer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Alla kandidater som kallas till intervju ska vid intervjutillfället styrka sin identitet genom att uppvisa identitetshandling (pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polismyndigheten).
Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. I samband med intervju behöver du även styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med identitetshandling. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Pendlingsmöjligheterna är goda från såväl Jönköping, Falköping, Skövde, Ulricehamn, Tidaholm som Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker biståndshandläggare som vill arbeta med myndighetsutövning utifrån olika typer av ansökningar och uppföljningar av beslut.
Många av socialtjänstens insatser är biståndsbedömda och för att medborgaren ska kunna ansöka om en insats eller delges information, kontaktas biståndshandläggare. I ditt arbete som biståndshandläggare ansvarar du för den samlade beslutsprocessen av insatser där du utreder, bedömer och fattar beslut utifrån aktuell lagstiftning, rättspraxis och gällande riktlinjer. Arbetet innebär även uppföljningar av fattade beslut samt att hjälpa medborgare att få rätt insats när livet och hälsan skiftar. Tjänsten innebär mycket samverkan så som med enskild, anhöriga, vårdgivare och andra myndigheter/verksamheter.
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst samt ett tidsbegränsat vikariat, heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag till fredag. Arbete röd dag kan förekomma vid enstaka tillfällen.
KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten är socionom eller har annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning och erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning eller äldre är meriterande.
Du är därutöver kommunikativ och har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal-, läs- och skrift samt god datorvana, då dokumentation och samverkan är en viktig del i arbetet.
Då vi är en liten grupp är vi beroende av varandras flexibilitet och förmåga att hantera variationer under arbetsdagen. Du behöver därför snabbt kunna ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar.
Erfarenhet av verksamhetssystemen, Combine och Cosmic Link är meriterande men inte ett krav.
B-körkort är ett krav, då resor i tjänsten förekommer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Alla kandidater som kallas till intervju ska vid intervjutillfället styrka sin identitet genom att uppvisa identitetshandling (pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polismyndigheten).
Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. I samband med intervju behöver du även styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med identitetshandling. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!