Publicerad: 2024-11-13
Timanställda Störningsinformatörer till Hallandstrafikens informationsenhet
Arbetsuppgifter
Som störningsinformatör är du ansvarig för all vår trafik- och störningsinformation ut till våra resenärer.
Du ansvarar, tillsammans med kollegorna, för störningsinformationen i våra externa kundkanaler. Som störningsinformatör är du mitt i händelsernas centrum när det uppstår en akut störning i buss- eller tågtrafiken.
Men du är också kundens första kontakt via telefon, chatt, Facebook eller mail. Din huvudsakliga uppgift är då, att ge korrekt och uppdaterad reseinformation samt att besvara frågor om kollektivtrafiken.
Arbetet innebär att kommunicera trafikinformation och att svara på kundernas mer allmänna frågor. Tjänsten är placerad i Falkenberg, men distansarbete kan förekomma. Vi har öppet året runt, så arbetstiderna varierar, med allt tidiga morgonpass, dag-, kvälls- och helgpass. Som timanställd täcker du upp för ordinarie personals ledighet, inklusive under jul- och nyårsperioden.
Obligatorisk utbildning startar preliminärt 4 december på huvudkontoret i Falkenberg.
Om arbetsplatsen
Arbetsplatsen ligger i Falkenberg, men vissa pass (morgon, kväll, helg) kan utföras på distans. Hallandstrafiken hanterar över 50 000 dagliga resor med bussar och tåg, och vi sätter alltid kunden i första hand. På huvudkontoret och i kundservicebutiker arbetar ca 90 medarbetare med kollektivtrafikens planering, utveckling och serviceresor i Halland samt bokningar för sjukresor och färdtjänst.
Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasieexamen och gärna en bakgrund inom kommunikation eller kundservice. Tidigare erfarenhet av kundservice, särskilt under högt tryck, är meriterande. Du bör ha god kommunikativ förmåga, vara skicklig med svenska språket både i tal och skrift samt ha grundläggande kunskaper i engelska. Fler språkkunskaper är ett plus.
Då vi använder många olika IT-stöd är god digital kompetens viktigt, liksom förmågan att snabbt lära dig nya system. Det viktigaste är dock att du alltid har kunden i fokus och har ett starkt engagemang för att hjälpa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vilket innebär att du kan komma att bli kallad på intervju innan sista ansökningsdag.
Våra erbjudanden
Förmåner
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Som störningsinformatör är du ansvarig för all vår trafik- och störningsinformation ut till våra resenärer.
Du ansvarar, tillsammans med kollegorna, för störningsinformationen i våra externa kundkanaler. Som störningsinformatör är du mitt i händelsernas centrum när det uppstår en akut störning i buss- eller tågtrafiken.
Men du är också kundens första kontakt via telefon, chatt, Facebook eller mail. Din huvudsakliga uppgift är då, att ge korrekt och uppdaterad reseinformation samt att besvara frågor om kollektivtrafiken.
Arbetet innebär att kommunicera trafikinformation och att svara på kundernas mer allmänna frågor. Tjänsten är placerad i Falkenberg, men distansarbete kan förekomma. Vi har öppet året runt, så arbetstiderna varierar, med allt tidiga morgonpass, dag-, kvälls- och helgpass. Som timanställd täcker du upp för ordinarie personals ledighet, inklusive under jul- och nyårsperioden.
Obligatorisk utbildning startar preliminärt 4 december på huvudkontoret i Falkenberg.
Om arbetsplatsen
Arbetsplatsen ligger i Falkenberg, men vissa pass (morgon, kväll, helg) kan utföras på distans. Hallandstrafiken hanterar över 50 000 dagliga resor med bussar och tåg, och vi sätter alltid kunden i första hand. På huvudkontoret och i kundservicebutiker arbetar ca 90 medarbetare med kollektivtrafikens planering, utveckling och serviceresor i Halland samt bokningar för sjukresor och färdtjänst.
Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasieexamen och gärna en bakgrund inom kommunikation eller kundservice. Tidigare erfarenhet av kundservice, särskilt under högt tryck, är meriterande. Du bör ha god kommunikativ förmåga, vara skicklig med svenska språket både i tal och skrift samt ha grundläggande kunskaper i engelska. Fler språkkunskaper är ett plus.
Då vi använder många olika IT-stöd är god digital kompetens viktigt, liksom förmågan att snabbt lära dig nya system. Det viktigaste är dock att du alltid har kunden i fokus och har ett starkt engagemang för att hjälpa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vilket innebär att du kan komma att bli kallad på intervju innan sista ansökningsdag.
Våra erbjudanden
Förmåner
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/
Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.