Publicerad: 2024-11-14
Kundtjänstchef till Unilabs radiologi
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort.
På Unilabs är vi väldigt stolta över vår fina kundtjänstavdelning. Vi söker nu dig som vill fortsätta arbetet med att leda och utveckla avdelningen genom digitalisering och fortsatt medarbetarutveckling. Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap, tydlig i att förmedla din strategiska vision samt har en passion för både medarbetare och kundupplevelse. Känner du dig träffad? Kul! Vänligen läs vidare.
VAD
Ditt huvuduppdrag i tjänsten som kundtjänstchef blir att leda och motivera kundtjänstteamet för att uppnå hög kvalitet och effektivitet i kundservicen. En del i detta är att skapa och genomföra utbildningsprogram och utvecklingsplaner för medarbetarnas fortsatta utveckling och engagemang.
Våra kunder förtjänar givetvis det allra bästa omhändertagandet och optimal service via vårt kundtjänstteam. För att optimera detta kommer du att samla in feedback och arbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att optimera kundresan och lösa komplexa kundfrågor.
Du kommer även att fortsätta vårt arbete inom digitalisering, där vi utvecklar och implementerar digitala lösningar för att effektivisera kundtjänstprocesser, tex genom chatbotar och självbetjäningsalternativ. För att säkerställa en fortsatt hög servicenivå kommer du även att få utveckla arbetet i att definiera, mäta och följa upp KPI för kundtjänstteamet, för att säkerställa fortsatt hög servicenivå och identifiera förbättringsområden.
VEM
Till den här rollen söker vi dig som har jobbat som ledare inom kundtjänst och tycker att detta är världens roligaste jobb! Troligtvis har du en kandidatexamen inom företagsekonomi, IT, kommunikation eller annat relevant område och minst 3-5 års erfarenhet inom kundtjänst, varav 1-2 år i en ledande roll. Genom din erfarenhet har du övat upp en erfarenhet av att utveckla team med fokus på medarbetarengagemang och prestation.
Erfarenheter inom digitalisering, projektledning och förändringsledning är något som vi värdesätter och som du själv kommer att ha stor användning för i den här tjänsten.
Sammanfattning:
Som Kundtjänstchef kommer du att spela en avgörande roll i att forma en modern och effektiv kundtjänstorganisation. Genom att fokusera på digitalisering och medarbetarutveckling kommer du att bidra till en högkvalitativ kundupplevelse och skapa en motiverad och kompetent arbetsstyrka.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande.
VAR
Tjänsten är placerad vid vår huvudkontor/kundtjänst i Huvudsta/Solna.
Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se
Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
På Unilabs är vi väldigt stolta över vår fina kundtjänstavdelning. Vi söker nu dig som vill fortsätta arbetet med att leda och utveckla avdelningen genom digitalisering och fortsatt medarbetarutveckling. Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap, tydlig i att förmedla din strategiska vision samt har en passion för både medarbetare och kundupplevelse. Känner du dig träffad? Kul! Vänligen läs vidare.
VAD
Ditt huvuduppdrag i tjänsten som kundtjänstchef blir att leda och motivera kundtjänstteamet för att uppnå hög kvalitet och effektivitet i kundservicen. En del i detta är att skapa och genomföra utbildningsprogram och utvecklingsplaner för medarbetarnas fortsatta utveckling och engagemang.
Våra kunder förtjänar givetvis det allra bästa omhändertagandet och optimal service via vårt kundtjänstteam. För att optimera detta kommer du att samla in feedback och arbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att optimera kundresan och lösa komplexa kundfrågor.
Du kommer även att fortsätta vårt arbete inom digitalisering, där vi utvecklar och implementerar digitala lösningar för att effektivisera kundtjänstprocesser, tex genom chatbotar och självbetjäningsalternativ. För att säkerställa en fortsatt hög servicenivå kommer du även att få utveckla arbetet i att definiera, mäta och följa upp KPI för kundtjänstteamet, för att säkerställa fortsatt hög servicenivå och identifiera förbättringsområden.
VEM
Till den här rollen söker vi dig som har jobbat som ledare inom kundtjänst och tycker att detta är världens roligaste jobb! Troligtvis har du en kandidatexamen inom företagsekonomi, IT, kommunikation eller annat relevant område och minst 3-5 års erfarenhet inom kundtjänst, varav 1-2 år i en ledande roll. Genom din erfarenhet har du övat upp en erfarenhet av att utveckla team med fokus på medarbetarengagemang och prestation.
Erfarenheter inom digitalisering, projektledning och förändringsledning är något som vi värdesätter och som du själv kommer att ha stor användning för i den här tjänsten.
Sammanfattning:
Som Kundtjänstchef kommer du att spela en avgörande roll i att forma en modern och effektiv kundtjänstorganisation. Genom att fokusera på digitalisering och medarbetarutveckling kommer du att bidra till en högkvalitativ kundupplevelse och skapa en motiverad och kompetent arbetsstyrka.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande.
VAR
Tjänsten är placerad vid vår huvudkontor/kundtjänst i Huvudsta/Solna.
Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se
Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.