Publicerad: 2024-11-18
HR-Koordinator (vikariat 75%) | Räddningstjänsten Storgöteborg
ARBETSUPPGIFTER
Är du en strukturerad, noggrann och samarbetsorienterad HR-medarbetare som vill göra skillnad? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Vi söker nu en HR-Koordinator för ett vikariat på 75% för att täcka upp vissa delar under vår kollegas föräldraledighet. Tjänsten är en del av Räddningstjänsten Storgöteborgs HR-avdelning, som består av 12 engagerade medarbetare. Du kommer att rapportera till HR-chefen och arbeta tillsammans med våra 5 HR-partners för att stötta organisationen i HR-relaterade frågor.
I rollen som HR-Koordinator kommer du att bland annat:
• Utveckla vår onboardingprocess för att skapa en ännu bättre start för nyanställda.
• Stötta våra HR-partners i arbetet med likabehandlingsplanen och dess aktiva åtgärder.
• Ansvara för publicering av platsannonser och genomföra intervjuer.
• Bidra till utvecklingen av våra HR-processer och skapa stödmaterial.
• Sköta bokningar för introduktionsdagar och ledarutveckling samt tillhörande administration.
• Administrera omställningen 2025, ett viktigt projekt för oss.
• Uppdatera intern information på vår intranätplattform.
• Administration av eNPS och pulsmätningar.
• Genomföra avgångssamtal med medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR, personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• God datorvana och vana att arbeta i digitala system.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• Erfarenhet av att arbeta inom räddningstjänst
• B-körkort.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är:
• Samarbetsorienterad och van vid att arbeta i team.
• Noggrann och är mån om att ditt arbete blir grundligt utfört.
• Strukturerad och tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan
Vi erbjuder
• En stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där du kan göra skillnad.
• En stödjande och inkluderande arbetskultur.
• Kollektivavtal och förmåner enligt gällande avtal.
• Friskvårdstid och tillgång till gym på arbetsplatsen.
Räddningstjänsten Storgöteborg är ett kommunalförbund med nio medlemskommuner: Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Lerum, Lilla Edet, Mölndal, Partille, Stenungsund och Tjörn, sammanlagt 923 000 invånare. I dessa kommuner ansvarar RSG för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets krishantering. Resurserna är anpassade efter samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan lokalt, regionalt, nationellt och internationellt.
En anställning hos Räddningstjänsten, kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras innan beslut om anställning. För en del av våra tjänster placerade i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. För vissa tjänster görs en arbetspsykologisk test samt stresstest.
Sök så snart som möjligt då vi har löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Är du en strukturerad, noggrann och samarbetsorienterad HR-medarbetare som vill göra skillnad? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Vi söker nu en HR-Koordinator för ett vikariat på 75% för att täcka upp vissa delar under vår kollegas föräldraledighet. Tjänsten är en del av Räddningstjänsten Storgöteborgs HR-avdelning, som består av 12 engagerade medarbetare. Du kommer att rapportera till HR-chefen och arbeta tillsammans med våra 5 HR-partners för att stötta organisationen i HR-relaterade frågor.
I rollen som HR-Koordinator kommer du att bland annat:
• Utveckla vår onboardingprocess för att skapa en ännu bättre start för nyanställda.
• Stötta våra HR-partners i arbetet med likabehandlingsplanen och dess aktiva åtgärder.
• Ansvara för publicering av platsannonser och genomföra intervjuer.
• Bidra till utvecklingen av våra HR-processer och skapa stödmaterial.
• Sköta bokningar för introduktionsdagar och ledarutveckling samt tillhörande administration.
• Administrera omställningen 2025, ett viktigt projekt för oss.
• Uppdatera intern information på vår intranätplattform.
• Administration av eNPS och pulsmätningar.
• Genomföra avgångssamtal med medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR, personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• God datorvana och vana att arbeta i digitala system.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• Erfarenhet av att arbeta inom räddningstjänst
• B-körkort.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är:
• Samarbetsorienterad och van vid att arbeta i team.
• Noggrann och är mån om att ditt arbete blir grundligt utfört.
• Strukturerad och tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan
Vi erbjuder
• En stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där du kan göra skillnad.
• En stödjande och inkluderande arbetskultur.
• Kollektivavtal och förmåner enligt gällande avtal.
• Friskvårdstid och tillgång till gym på arbetsplatsen.
Räddningstjänsten Storgöteborg är ett kommunalförbund med nio medlemskommuner: Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Lerum, Lilla Edet, Mölndal, Partille, Stenungsund och Tjörn, sammanlagt 923 000 invånare. I dessa kommuner ansvarar RSG för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets krishantering. Resurserna är anpassade efter samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan lokalt, regionalt, nationellt och internationellt.
En anställning hos Räddningstjänsten, kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras innan beslut om anställning. För en del av våra tjänster placerade i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. För vissa tjänster görs en arbetspsykologisk test samt stresstest.
Sök så snart som möjligt då vi har löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.