Publicerad: 2024-11-20
Ekonomiassistent/Redovisningsekonom sökes för kunds räkning!
Nu söker vi en ekonomiassistent/redovisningsekonom för kunds räkning med start 2 januari 2025.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som ekonomiassistent/redovisningsekonom spelar du en central roll i att säkerställa att dina kollegor i landet får korrekta löner varje månad. Du och ditt team ser till att era administrativa processer är effektiva och att ni levererar hög kvalitet. Du och ditt team är en nyckelfunktion som många gärna vänder sig till för frågor och funderingar. Förutom lön och personaladministration ingår granskning av reseräkningar, myndighetsrapportering, beräkning av årsinkomster, redovisning, kund- och leverantörsreskontra.
Tjänsten är varierande och du kommer få möjligheten att utvecklas inom en mängd olika områden. Det är en strukturerad lönefunktion med digitala och framåtlutade processer. Vi ser gärna att du bridrar med dina idéer och tar initiativ till förbättringar. Tillsammans med dina kollegor prioriterar och fördelar ni arbetsuppgifterna för att nå både dagliga och mer långsiktiga mål gemensamt.
Perioden för uppdraget sträcker sig till sista december 2025.
Krav:
• En eftergymnasial utbildning inom lön eller likvärdigt
• 1-3 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag
• Kompetens inom löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra
• Kunna arbeta på plats 3 dagar i veckan
• Erfarenhet i finansiella system
Personliga egenskaper vi värdesätter:
• Strukturerad och noggrann
• Ansvarstagande och kvalitetsmedveten
I denna process använder vi oss av arbetspsykologiska tester och du med fördel kan färdigställa dessa under din kandidatansökan.
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.
På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som ekonomiassistent/redovisningsekonom spelar du en central roll i att säkerställa att dina kollegor i landet får korrekta löner varje månad. Du och ditt team ser till att era administrativa processer är effektiva och att ni levererar hög kvalitet. Du och ditt team är en nyckelfunktion som många gärna vänder sig till för frågor och funderingar. Förutom lön och personaladministration ingår granskning av reseräkningar, myndighetsrapportering, beräkning av årsinkomster, redovisning, kund- och leverantörsreskontra.
Tjänsten är varierande och du kommer få möjligheten att utvecklas inom en mängd olika områden. Det är en strukturerad lönefunktion med digitala och framåtlutade processer. Vi ser gärna att du bridrar med dina idéer och tar initiativ till förbättringar. Tillsammans med dina kollegor prioriterar och fördelar ni arbetsuppgifterna för att nå både dagliga och mer långsiktiga mål gemensamt.
Perioden för uppdraget sträcker sig till sista december 2025.
Krav:
• En eftergymnasial utbildning inom lön eller likvärdigt
• 1-3 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag
• Kompetens inom löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra
• Kunna arbeta på plats 3 dagar i veckan
• Erfarenhet i finansiella system
Personliga egenskaper vi värdesätter:
• Strukturerad och noggrann
• Ansvarstagande och kvalitetsmedveten
I denna process använder vi oss av arbetspsykologiska tester och du med fördel kan färdigställa dessa under din kandidatansökan.
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.
På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.