Publicerad: 2024-11-29
Lönespecialist till Löneservice
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Löneserviceenhetens huvudsakliga uppdrag är att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne- och personaladministrativa området med fokus på kvalitet och effektivitet samt god service. Löneserviceenheten hanterar ungefär 7 000 löner per månad och tillhandahåller hela löneprocessen till samarbetskommunerna Burlöv, Kävlinge och Staffanstorp. Anställande kommun är Burlöv där Löneserviceenheten är placerad.
Löneserviceenheten ska vara initiativtagare till utvecklingsarbete och ligga i framkant inom sitt ansvarsområde. Utvecklingen inom vårt område är ständigt under förändring och vi arbetar för att säkerställa och förenkla för chefer, medarbetare och verksamheterna där vi vill digitalisera och automatisera processer som stödjer en effektiv och säker leverans samt hantering. Vi söker nu dig som vill vara med och berika vårt arbete med din person och kompetens.
Vi söker en lönespecialist till en tillsvidare tjänst på heltid.
Är det dig vi söker?
ARBETSUPPGIFTER
Som lönespecialist kommer du att ansvara för en kommun, såsom delar av lönehanteringen och månadens drift av lön. Du har kontakt med chefer, medarbetare, förtroendevalda och andra stödfunktioner samt externa intressenter i form av myndigheter.
I rollen ingår att löpande utveckla processerna kring lön för att förbättra för chefer, medarbetare och verksamheterna som helhet. Vi arbetar mot tydliga deadlines och tidslinjer samt felsökning, utredning och efterlevnad av kollektivavtal och lagar.
Det finns möjlighet att arbeta med enklare systemförvaltning såsom att hantera behörigheter, schema- och bemanningssystem samt att delta i utvecklingsfrågor kring system och processer.
Vi är ett team på 10 personer som tillsammans arbetar med att ge alla vi kommer i kontakt med god service och vi tar ansvar för att egna och gruppens uppgifter blir klara i utsatt tid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet inom hela löneprocessen och med en utbildning som vi bedömer är relevant inom löneområdet.
Du har ett strukturerat arbetssätt, en god analytisk förmåga och en vilja att utvecklas inom dina och gruppens ansvarsområden.
Arbetssättet är kunskapsbaserat och processorienterat vilket kräver att du har förmågan att självständigt planera och driva arbetet framåt samt att du är noggrann och lösningsorienterad.
För att lyckas i din roll är det viktigt att du har ett genuint intresse för service och trivs med att vara tillgänglig i din roll. Du håller dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet.
Meriterande är om du har kompetens och erfarenhet av:
• Personec P
• systemförvaltning
• Allmänna bestämmelser (AB) för offentlig sektor
• intresse av att hålla utbildningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lätt för att samarbeta och att driva verksamheten framåt, har en god kommunikativ förmåga och bygger förtroendefulla relationer i organisationen.
Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Löneserviceenhetens huvudsakliga uppdrag är att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne- och personaladministrativa området med fokus på kvalitet och effektivitet samt god service. Löneserviceenheten hanterar ungefär 7 000 löner per månad och tillhandahåller hela löneprocessen till samarbetskommunerna Burlöv, Kävlinge och Staffanstorp. Anställande kommun är Burlöv där Löneserviceenheten är placerad.
Löneserviceenheten ska vara initiativtagare till utvecklingsarbete och ligga i framkant inom sitt ansvarsområde. Utvecklingen inom vårt område är ständigt under förändring och vi arbetar för att säkerställa och förenkla för chefer, medarbetare och verksamheterna där vi vill digitalisera och automatisera processer som stödjer en effektiv och säker leverans samt hantering. Vi söker nu dig som vill vara med och berika vårt arbete med din person och kompetens.
Vi söker en lönespecialist till en tillsvidare tjänst på heltid.
Är det dig vi söker?
ARBETSUPPGIFTER
Som lönespecialist kommer du att ansvara för en kommun, såsom delar av lönehanteringen och månadens drift av lön. Du har kontakt med chefer, medarbetare, förtroendevalda och andra stödfunktioner samt externa intressenter i form av myndigheter.
I rollen ingår att löpande utveckla processerna kring lön för att förbättra för chefer, medarbetare och verksamheterna som helhet. Vi arbetar mot tydliga deadlines och tidslinjer samt felsökning, utredning och efterlevnad av kollektivavtal och lagar.
Det finns möjlighet att arbeta med enklare systemförvaltning såsom att hantera behörigheter, schema- och bemanningssystem samt att delta i utvecklingsfrågor kring system och processer.
Vi är ett team på 10 personer som tillsammans arbetar med att ge alla vi kommer i kontakt med god service och vi tar ansvar för att egna och gruppens uppgifter blir klara i utsatt tid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet inom hela löneprocessen och med en utbildning som vi bedömer är relevant inom löneområdet.
Du har ett strukturerat arbetssätt, en god analytisk förmåga och en vilja att utvecklas inom dina och gruppens ansvarsområden.
Arbetssättet är kunskapsbaserat och processorienterat vilket kräver att du har förmågan att självständigt planera och driva arbetet framåt samt att du är noggrann och lösningsorienterad.
För att lyckas i din roll är det viktigt att du har ett genuint intresse för service och trivs med att vara tillgänglig i din roll. Du håller dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet.
Meriterande är om du har kompetens och erfarenhet av:
• Personec P
• systemförvaltning
• Allmänna bestämmelser (AB) för offentlig sektor
• intresse av att hålla utbildningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lätt för att samarbeta och att driva verksamheten framåt, har en god kommunikativ förmåga och bygger förtroendefulla relationer i organisationen.
Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.