Publicerad: 2024-05-08

Logotyp

Supply Chain ERP Project Manager

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Arbetsbeskrivning


Vill du vara med på en kunds resa när de byter ERP system har en bakgrund inom supply chain och projektledning så får du gärna läsa vidare.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Randstad.


Uppdrag: start mitten av maj - 31.12.2024

Omfattning: 40h/veckan

Plats: Kista, Stockholm

Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!


Ansvarsområden


Som Projektledare för ERP inom Leveranskedjan kommer du att spela en central roll i att leverera design, testning och implementering av ett nytt ERP-system hos kund. I din roll kommer du främst att arbeta med kollegor inom Leveranskedjan samt ERP-projektteamet för att planera, organisera och leda Leveranskedje-strömmen i projektet. Denna roll innebär många mellanmänskliga kontaktpunkter med andra delar av den svenska organisationen, så rollen som Projektledare för ERP inom Leveranskedjan är central och mycket kommunikationsdriven. Du kommer att vara ansvarig för att identifiera affärsbehov, säkerställa att designen uppfyller Leveranskedjans systemkrav, leverera projektaktiviteter inom den tidsram som fastställts i den övergripande projektplanen, kartlägga processer och dokumentera relevant innehåll för design och utveckling samt hantera resurser, intressenter, förändringar och kommunikation. Du förväntas omfamna det fullständiga ansvaret som kommer med rollen och leverera ett framgångsrikt resultat av projektet.


Du kommer att arbeta med:

• Projektledning – planera aktiviteter, organisera resurser, fastställa tidsramar, följa upp framsteg osv.

• Förändringshantering och kommunikation

• Definiera och anpassa affärsbehov och systemkrav

• Processkartläggning och dokumentation

• Optimering av processer och system från början till slut

• Syfta till att förenkla, optimera och standardisera arbetssätt

• Lös problem och skapa lösningar som gynnar hela organisationen snarare än den individuella funktionen

• Analysera och föreslå förbättringar för att optimera alla logistiska flöden och processer

• Ta ledningen i tilldelade uppgifter relaterade till projektet

• Skapa underlag för analys och rapporter

• Genomföra intern projektredovisning och distribution av relevant information


Du som person

Vi tror att du är en person med en hög problemlösningsförmåga som kommer att hjälpa dig att lägga till värde och sänka kostnaderna för bolaget. Du har ett holistiskt tankesätt och tänker alltid två steg framåt. I slutändan handlar rollen om att leverera projektet, därför är du driven, faktadriven och tar både ansvar och initiativ! Du måste vara tillräckligt strukturerad för att uppnå resultat i denna roll, men inte för strukturerad så att du blir stressad av ibland plötsliga förändringar i en snabbt tempo miljö.


I din roll kommer du också att behöva interagera med och övertyga andra i presentationer, stora gruppdiskussioner osv.



Kvalifikationer


För denna roll krävs:


• 3-5 års erfarenhet av relevant projektledarposition

• 1-3 års erfarenhet av end to end-leveranskedja

• Universitets-/högskole-/högre utbildning inom företagsekonomi, ingenjörsvetenskap, logistik eller motsvarande

• Erfarenhet av ERP-system (helst IBP) och standardiserade processer

• Erfarenhet av processkartläggning

• Erfarenhet av att översätta affärsbehov till systemkrav

• Erfarenhet av att arbeta i en stor organisation där kundnöjdhet och kostnadseffektivitet är nyckelfaktorer

• Förmåga att se både det stora hela och de mindre detaljerna

• Flytande svenska och avancerad nivå i affärsengelska

• Avancerad kunskap i MS Office med tonvikt på Excel och PowerPoint

• God förståelse för finansiell uppföljning och redovisningsprinciper


Vi tror att du är driven, strukturerad, ansvarsfull och självständig. Din erfarenhet av att arbeta i en hög hastighetsmiljö gör att du känner dig självsäker i olika situationer och du levererar alltid resultat. Du har också utmärkta kommunikationsförmågor och är en person som är inriktad på människor, men samtidigt datadriven i ditt beslutsfattande. Du gillar att arbeta självständigt men du dras lika mycket till teamwork. Framgångsfaktorer i ditt vardagliga arbete är dina utmärkta planerings- och prioriteringsförmågor.



Om företaget


Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ansök

Vill du att vi kopplar ihop dig med potentiella arbetsgivare?

Ansök nu

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm