Publicerad: 2024-06-05
Vi söker en duktig Service Manager!
Kunden har startat upp ett nytt initiativ där de vill ta IT-support till nästa nivå. Stöttning av både E-handeln och de fysiska butikerna behövs och där de nu står inför stora förändringar i IT-landskapet. Du som trivs i en varierande och utvecklande miljö kommer passa perfekt in i teamet.
Assignment descriptionArbetsuppgifterna kan exempelvis innebära: - Följa upp releaser med våra leverantörer - Koordinera driftsrelaterade utmaningar i våra stora IT-projekt - Aktivt delta i kritiska incidenter och följa upp åtgärder - Minska antalet ärenden till IT-supporten genom processförbättringar - Hjälpa till med ekonomisk uppföljning och KPI’er - Hantera supportärenden mellan olika IT-avdelningar och leverantörer - Arbeta nära IT servicedesk för att säkerställa kommunikation ut till handlarna och bidra till att minska antalet IT-incidenter och samtal. - Agera som en länk mellan utvecklingsteamen och produktägare för att skapa en stabilare IT drift. Din profil: Vi letar efter dig som är ansvarsfull, serviceinriktad och har lätt för att sätta din in i nya arbetsuppgifter. Vi behöver en lagspelare med social kompetens som vill hjälpa till att bygga upp på ett redan fungerande team men som fått utökat ansvarsområde. Som person är du driven, gillar att arbeta i en miljö som är under ständig utveckling och sätter alltid kunden i fokus. Du är van att planera och organisera arbete samt sätta processer och rutiner för andra medarbetare för att tillsammans bygga en stabil och proaktiv driftorganisation.
Must havesKrav: - Universitetsutbildning inom IT, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, med relevant inriktning - Tidigare erfarenhet av IT-support samt att erfarenhet av ITSM-processer - Tidigare erfarenhet av liknande arbete som Service Manager - Sätta nya processer och rutiner samt utbildning av dessa - Flytande i svenska och engelska - Arbetslivserfarenhet inom Retail är meriterande