Publicerad: 2024-09-20

Logotyp

Enhetschef till bemanningsenheten

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Socialförvaltningen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på medborgarnas behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag, under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv". Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum.




ARBETSUPPGIFTER
Är du en engagerad och erfaren ledare som brinner för att skapa en välfungerande bemanning? Vi söker nu en enhetschef till vår bemanningsenhet. Bemanningsenheten är organiserad inom socialförvaltningen men servar flera av kommunens förvaltningar. Uppdraget görs tillsammans med ett team på åtta medarbetare som består av bemanningsadministratörer, systemförvaltare, systemadministratör samt bemannings- och rekryteringskoordinator. Du är också chef för ca 300 timvikarier inom äldreomsorg och funktionshinderomsorg.

Som enhetschef kommer du att ha en central roll i att säkerställa att korttidsbemanningen fungerar smidigt och effektivt inom våra verksamheter. Du kommer att leda och utveckla bemanningsenheten med fokus på att skapa förutsättningar för ett gott samarbete och samverkan, både internt och externt. Som enhetschef kommer du att;

- Leda och utveckla bemanningsenheten
- Ansvara för personalplanering och rekrytering av timvikarier inom socialförvaltningen
- Säkerställa att bemanningen möter verksamhetens behov
- Samverka med andra enheter och avdelningar inom kommunen
- Följa upp och rapportera nyckeltal och resultat
- Upprätta och uppdatera flöden och rutiner för bemanningsenhetens verksamhet
- Hantera LAS-företräde och dialog med nödvändiga samarbetsparter gällande bemanning
- Planera och genomföra introduktion för nya timvikarier inom socialförvaltningen
- Samverka med HR-avdelningen kring system och teknikfrågor
- Ansvara för systemförvaltning och administration av bemanningssystemet Medvind
- Stödja bemanningsplanering inom socialförvaltningen

KVALIFIKATIONER
Utbildning
- Personalvetare eller annan högskoleexamen som bedöms likvärdig, gärna med inriktning mot beteendevetenskap, organisation och ledarskap.

Erfarenhet
- Krav på erfarenhet av ledarskap och personalansvar samt önskvärt erfarenhet inom området.

Kunskaper och färdigheter
- Goda kunskaper i arbetsrätt och avtalsfrågor
- Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt
- God kommunikations- och samarbetsförmåga

Övrigt
- Svenska i tal och skrift
- B-körkort

ÖVRIGT
Läs gärna mer om hur det är att arbeta i Nässjö kommun via länken: https://nassjo.se/jobba-har/mot-vara-medarbetare.html

För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg. Ansök direkt via länken i annonsen.

Om du har skyddad identitet och vill söka den annonserade tjänsten kan du kontakta ansvarig person för rekryteringen. Kontaktuppgifter framgår i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansök

Vill du att vi kopplar ihop dig med potentiella arbetsgivare?

Ansök nu

Rekommenderade jobb i Nässjö

Populära jobb i Nässjö