Publicerad: 2024-10-07
Taktisk inköpare
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och analytisk person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Vi söker nu en taktisk inköpare som vill vara en del av vår kunds team och ansvara för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till deras interna kunder inom verkstad, produktion och montage. Rollen innebär att du kontinuerligt utvecklar ditt ansvarsområde för att säkerställa en effektiv försörjningskedja. Du kommer att vara en viktig del i att optimera materialtillgängligheten och se till att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Som taktisk inköpare kommer du att arbeta med både kortsiktig problemlösning och långsiktiga förbättringar. Arbetet kan periodvis vara intensivt och kräver flexibilitet, särskilt när det gäller arbetsbelastning och engagemang.
För att lyckas i rollen behöver du vara utåtriktad, drivande och ha god samarbetsförmåga, både internt och externt. Du har en förmåga att hantera ett högt arbetstempo och är flexibel när det gäller arbetsbelastning. Din styrka ligger i att omedelbart hantera och lösa avvikelser på ett strukturerat sätt, samtidigt som du ser förbättringsarbete som en självklar del av din vardag. Du är inte rädd för att ifrågasätta befintliga rutiner och prova nya arbetssätt. Rollen kräver goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, samt en utbildning inom inköp eller logistik. Erfarenhet av inköp och kunskaper i SAP är meriterande.
Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.
Ansvarsområden
- Anskaffa material i rätt tid, rätt kvantitet och med rätt kvalitet.
- Hantera inköpsbeställningar, fakturor och leverantörskommunikation.
- Driva och leda leverantörsmöten och utveckla leverantörers leveransförmåga, med fokus på OTD (On-Time Delivery) som en av huvud-KPI.
- Förhandla claims och andra avvikelser med leverantörer.
- Säkerställa effektiv kommunikation och återkoppling till interna kunder och leverantörer.
- Optimera materialtillgänglighet baserat på verksamhetens behov och delta i beslut om säkerhetslager och partiformning.
- Följa upp ledtider och genomföra konsekvensanalyser vid ändringar.
- Delta aktivt i prognosanalyser och köp/tillverka-processen.
Kvalifikationer
- Utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga, både externt och internt.
- Medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet.
- Klarar av att arbeta under stress och i ett högt tempo, med krav på flexibilitet.
- Strukturerad problemlösare som hanterar avvikelser omedelbart och ser förbättringsarbete som en naturlig del av arbetet.
- Orädd för att ifrågasätta och testa nya arbetssätt.
- Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
- Utbildning inom inköp eller logistik.
- Erfarenhet av inköp och kunskaper i SAP är meriterande
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.