Publicerad: 2024-10-10

Logotyp

Commercial Manager Nordics

Adress

Växjö

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Om tjänsten

Dina uppgifter och ansvar:

  • Utveckla och implementera kommersiella strategier enligt företagets mål och som syftar till att accelerera tillväxten.
  • Genomföra marknadsundersökningar och analyser för att skapa detaljerade affärsplaner för kommersiella möjligheter (expansion, affärsutveckling etc.).
  • Förstå kraven från befintliga kunder för att säkerställa att deras behov tillgodoses.
  • Agera för att etablera nya kundrelationer och utveckla befintliga.
  • Koordinera samarbetet mellan de olika avdelnigarna internt (marknadsföring, försäljning, kundservice etc.)
  • Bygga och upprätthålla lönsamma partnerskap med nyckelintressenter.
  • Analysera utförandet av kommersiella aktiviteter med hjälp av nyckeltalsuppföljning och rapportering gentemot ledningen.
  • Stötta verksamheten att sätta upp finansiella mål och i budget/prognosarbetet.
  • Agera förebild som ledare/coach utifrån ett tillitsbaserat ledarskap.

Du rapporterar direkt till Managing Director och blir medlem i hens ledningsgrupp.

Du utgår från vårt kontor i Småland.

 

Kvalifikationer

Du har:

  • erfarenhet kring arbete med starka varumärken.
  • flerårig individuell försäljningserfarenhet och då gärna inom  någon teknisk bransch.
  • flerårig erfarenhet av ledarskap på strategisk nivå och spännvidd över olika länder och team.
  • tydlig förståelse för prospektering, marknads-/ prissättningsstrategier och konkurrensbevakning etc.
  • teknisk förståelse och intresse.
  • erfarenhet av storkundsansvar och förhandlingsvana samt avtalsskrivning och bekväm med juridiska frågeställningar.

Du är:

  • flytande på svenska och engelska i tal och skrift.
  • skicklig på att etablera nya relationer och bemästrar förflyttningen av säljcykeln hela vägen in i mål.
  • villig att resa inom de nordiska länderna löpande och från tid till annan till länder inom norra Europa.
  • en person som tar du ägarskapet över din roll, ambitiös och innehar förmågan att kommunicera med kunder på olika nivåer i en organisation (interna intressenter, kunder såväl som leverantörer).

Du får:

  • en möjlighet att arbeta i ett marknadsledande företag med starka varumärken och en tydlig vision för framtiden.
  • bli en del av ett växande företag som är ledande inom sin bransch.
  • arbeta i en samarbetsvillig och dynamisk miljö med möjligheter till professionell utveckling.
  • verka nära och tillsammans i en öppen och entusiastisk kultur.
  • en attraktiv position i en internationell miljö.

Vi lägger stor vikt vid  dina personliga egenskaper  och värderingar.

B- körkort är ett krav.

Bakgrundskontroll kommer genomföras.

 

Hur du ansöker

Du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Växjö

Populära jobb i Växjö