Publicerad: 2024-10-11
Systeminriktad koordinator/administratör till internationellt bolag.
Vi befinner oss i en expansiv fas och behöver förstärka vårt team med en framåtriktad koordinator/administratör som hjälper oss på vår tillväxtresa på den skandinaviska marknaden. Du ingår i ett team på 5 personer med kontor i centrala Malmö. Du erbjuds en varierad tjänst där du förutom att arbeta i och effektivisera våra administrativa processer även supporterar vår MD som huvudsakligen är placerad i England.
Om uppdragsgivaren
Jowat SE huvudkontor i Detmold är en av världens ledande leverantörer av industriella limmer. Dess huvudsakliga användningsområden är inom trä- & möbelindustrin, papper- & förpackningsindustrin, grafiska industrin, textil- bil- och även inom den elektriska industrin. Företaget grundades 1919 och har tillverkning i Detmold och Elsteraue Tyskland, plus tre andra producerande dotterbolag, Jowat Corporation USA, Jowat Swiss AG samt Jowat Manfucturing i Malaysia.
Jowat globalt tillverkar 100 000 ton lim per år och har 1 250 anställda. Vår globala försäljningsorganisation med 23 dotterbolag och distributörer garanterar våra kunder en professionell support och service.
Beskrivning av tjänsten
Du välkomnas in i teamet på 5 personer där vi tillsammans fortsätter att upprätthålla engagemang och god teamkänsla.
Som administratör/koordinator hos oss hanterar du kundordrar, kredithantering och frågor från både kunder och vårt säljteam. Du assisterar vid marknadsrelaterade uppgifter och projektrelaterade aktiviteter. Vidare förbereder du underlag för kontering och fakturering, övervakar och säkerställer rätt lagersaldo samt handhar inbetalningar, reklamationer och kundklagomål. Du blir användare av vårt CRM-system och ansvarar även för uppdateringar och säkerställande av ett effektivt nyttjande av våra system. Andra arbetsuppgifter är framtagande av olika rapporter/statistik avseende tex kundnöjdhet och hållbarhet. Du assisterar vår MD med resebokningar och övrig administration. Du driver våra processer framåt och vill gärna vara med och effektivisera och förbättra.
Vem är du?
Vi tror att du har något års erfarenhet av en liknande roll och du arbetar noggrant och metodiskt. Vidare tycker du om att effektivisera och du fördjupar gärna dina kunskaper avseende systemhantering. Du är flytande i engelska och svenska, såväl i tal som i skrift. Microsoft Office ingår i din vardag och du arbetar obehindrat i såväl Word som Excel. Erfarenhet av SAP samt en utbildning inom ekonomi är meriterande, likväl är erfarenhet av löpande redovisning en fördel utifrån denna roll.
Som person är du ambitiös, serviceinriktad, strukturerad och prestigelös. Du arbetar nära våra kunder vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga. Du har en positiv attityd och att alltid vara en god teammedlem är en självklarhet för dig.
Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Jowat Scandinavia AB med Invici. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Katarina Alm 070-8753641 eller Jeanette Wahrenberg 070-7765091. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 12 november. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.
Om Invici
På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.
Om uppdragsgivaren
Jowat SE huvudkontor i Detmold är en av världens ledande leverantörer av industriella limmer. Dess huvudsakliga användningsområden är inom trä- & möbelindustrin, papper- & förpackningsindustrin, grafiska industrin, textil- bil- och även inom den elektriska industrin. Företaget grundades 1919 och har tillverkning i Detmold och Elsteraue Tyskland, plus tre andra producerande dotterbolag, Jowat Corporation USA, Jowat Swiss AG samt Jowat Manfucturing i Malaysia.
Jowat globalt tillverkar 100 000 ton lim per år och har 1 250 anställda. Vår globala försäljningsorganisation med 23 dotterbolag och distributörer garanterar våra kunder en professionell support och service.
Beskrivning av tjänsten
Du välkomnas in i teamet på 5 personer där vi tillsammans fortsätter att upprätthålla engagemang och god teamkänsla.
Som administratör/koordinator hos oss hanterar du kundordrar, kredithantering och frågor från både kunder och vårt säljteam. Du assisterar vid marknadsrelaterade uppgifter och projektrelaterade aktiviteter. Vidare förbereder du underlag för kontering och fakturering, övervakar och säkerställer rätt lagersaldo samt handhar inbetalningar, reklamationer och kundklagomål. Du blir användare av vårt CRM-system och ansvarar även för uppdateringar och säkerställande av ett effektivt nyttjande av våra system. Andra arbetsuppgifter är framtagande av olika rapporter/statistik avseende tex kundnöjdhet och hållbarhet. Du assisterar vår MD med resebokningar och övrig administration. Du driver våra processer framåt och vill gärna vara med och effektivisera och förbättra.
Vem är du?
Vi tror att du har något års erfarenhet av en liknande roll och du arbetar noggrant och metodiskt. Vidare tycker du om att effektivisera och du fördjupar gärna dina kunskaper avseende systemhantering. Du är flytande i engelska och svenska, såväl i tal som i skrift. Microsoft Office ingår i din vardag och du arbetar obehindrat i såväl Word som Excel. Erfarenhet av SAP samt en utbildning inom ekonomi är meriterande, likväl är erfarenhet av löpande redovisning en fördel utifrån denna roll.
Som person är du ambitiös, serviceinriktad, strukturerad och prestigelös. Du arbetar nära våra kunder vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga. Du har en positiv attityd och att alltid vara en god teammedlem är en självklarhet för dig.
Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Jowat Scandinavia AB med Invici. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Katarina Alm 070-8753641 eller Jeanette Wahrenberg 070-7765091. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 12 november. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.
Om Invici
På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.