Publicerad: 2024-10-14

Logotyp

Key Account Manager FMV/ Mining – Scania Sverige AB

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Scania Sverige är inne i en händelserik och spännande tid. Vi har en växande marknad och ett fantastiskt produkt- och tjänsteprogram i portföljen. Vi har samtidigt bestämt oss för att leda skiftet mot hållbara transportlösningar.

Affärsområdet Service marknad ansvarar för att våra Scaniakunder runt om i landet ska ha tillgång till förstklassig service. Vi tillhandahåller teknisk- och reservdels support och utbildning för att säkerställa kompetens i hela nätverket, allt i syfte att säkerställa bäst möjliga kund nöjdhet- och lönsamhet kopplat till våra leveranser.

Vi utökar vårt team för att möta det ökade behovet från FMV och inom Mining segmentet.

Ditt uppdrag

I rollen som Key Account Manager har du tillsammans med fordons försäljning ansvar för helhetslösningar gentemot FMV/FÖRSVARSMAKTEN och inom Mining segmentet. Det innebär att utveckla kundrelationer, metoder och vårda Scanias varumärke samt att ha avtals diskussioner, mellan försvars kunder och att komma överens om och planera för leveranser av stödsystem.

Ditt ansvar kommer att innebära försäljning av tjänster till FMV/FÖRSVARSMAKTEN och inom Mining segmentet i samband med såväl nybilsförsäljning som till befintlig flotta. I tjänster inkluderas underhållsavtal, reparations avtal och uppkopplade tjänster.

En viktig del av arbetet är att hålla en löpande dialog och hålla dig uppdaterad om kundens affär, följa upp överenskomna målsättningar, prestanda och hitta förbättringar i befintlig fordonsflotta. En aktiv del av rollen är att identifiera och sälja in nya affärsmöjligheter.

Din profil

Vi söker en lagspelare med ett stort intresse för teknik och affär som är nyfiken av att lära sig nya saker och vill utvecklas i rollen och inom Scanias organisation. Du trivs i en roll med många kontaktytor där nätverkande är en viktig del av ditt arbete. Du har lätt för att skapa, bibehålla och utveckla nya relationer. Vi tror även att du har ett stort eget driv och har förmåga att leda tvärfunktionella team och att du har en vilja att utveckla ditt ledarskap.

Du har troligen en akademisk utbildning inom business management, teknik eller liknande eller flerårig arbetslivserfarenhet av liknande tjänster. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av strategisk samordning och försäljnings- och serviceaktiviteter kopplade till serviceaffären. Har du tidigare arbetat med utveckling och implementering av försäljnings- och serviceplaner ser vi det som mycket meriterande liksom erfarenhet inom verkstadsområdet. Erfarenhet av Scanias produkter eller motsvarande inom fordons branschen är viktig.

Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. B-körkort är ett krav då resor inom Sverige ingår i tjänsten. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas vidare hos en av Scanias främst distributörer tillsammans med trevliga och kunniga kollegor i det spännande arbetet att utveckla förmågan att erbjuda helhetslösningar till våra FMV/FÖRSVARSMAKTEN.

Ansökan

Din ansökan ska innehålla ett personlig brev och ett CV. Urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden.









Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Huddinge

Populära jobb i Huddinge