Publicerad: 2024-10-16
Operativ inköpare till Saab i Göteborg!
Är du en kommunikativ och noggrann lagspelare med erfarenhet inom operativt inköp? Lockas du av en drivande roll med mycket ansvar? Då är du varmt välkommen med din ansökan till tjänsten som Operativ Inköpare till Saab i Göteborg!
OM TJÄNSTEN:
Friday söker nu efter en operativ inköpare till Saab Surveillance i Göteborg. Du kommer att ingå i ett team som består av både operativa och strategiska inköpare. I rollen som operativ inköpare kommer du att ha en central funktion, där du ansvarar för att säkerställa materialförsörjningen till produktionen, hantera orderläggning och sköta administrationen kring inköpen. Arbetet innebär mycket kommunikation, både internt inom Saab och externt med leverantörer. Saab erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter att utvecklas och anta nya utmaningar internt.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Orderläggning och uppföljning av leveranser.
- Dialog med leverantörer.
- Hantering och uppdatering av orderstatus i affärssystemet.
- Fakturering och administration.
- Reklamationshantering.
- Leverantörsutveckling och arbete med varugrupper.
VI SÖKER DIG SOM:
- Har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, inköp, ekonomi, eller motsvarande arbetserfarenhet.
- Har några års erfarenhet av operativt inköp.
- Besitter intresse och förståelse för teknik.
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.
Om du har tidigare arbetslivserfarenhet från tillverkande industri ser vi det som meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och du som söker har ett naturligt driv och trivs bra i en administrativ roll. Vi tror också att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på uppsatta mål. Vi ser även att du är självständig, strukturerad och en initiativrik person som får saker och ting att hända. Eftersom du kommer att ingå i ett team trivs du med att arbeta i grupp och att ha flera olika kontaktytor.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos kundföretaget.
ÖVRIG INFO:
- Omfattning: Heltid
- Start: Efter överenskommelse
- Placering: Göteborg
- Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson
- Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?