Publicerad: 2024-10-16
Servicekoordinator till vår kund i Västerås!
Om tjänsten
Vi söker en Service koordinator som kommer att spela en central roll i att ge support till både kunder och det interna teamet, för infrastruktur kopplad till laddfordon, inklusive bilar, bussar och lastbilar. Du kommer att arbeta med en rad olika uppgifter som spänner över hela processen från orderadministration till att säkerställa att vi har rätt delar och support från våra internationella matarfabriker. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig drift och nöjda kunder.
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: 11 november 2024
• Anställningslängd: 31 maj 2025
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
* Hantera och administrera beställningar från kunder, säkerställa att alla detaljer är korrekta och att leveranser sker i tid.
* Beställning av delar: Ansvara för att beställa och följa upp nödvändiga delar och komponenter från våra leverantörer och matarfabriker utomlands.
* Upprätta och underhålla goda relationer med kunder, svara på frågor och ge support i deras behov.
*Planera och koordinera jobb inom teamet, säkerställa att resurser används effektivt och att projekt håller tidsramar.
*Vara en allmän resurs för interna team och hjälpa till där det behövs, inklusive att dela information och bästa praxis.
Vem är du?
*Utbildning i specifika verktyg kommer att erbjudas; dock är kunskaper i Microsoft Office ett krav.
*En samarbetsvillig och lösningsfokuserad inställning är viktig, liksom starka skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter.
*Flytande engelska och svenska i både tal och skrift är ett krav.
*Tidigare erfarenhet av att arbeta i en industriell miljö som planerare är meriterande. Intresse eller kunskap om elektronik inom B2B-marknaden är ett plus.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Vi söker en Service koordinator som kommer att spela en central roll i att ge support till både kunder och det interna teamet, för infrastruktur kopplad till laddfordon, inklusive bilar, bussar och lastbilar. Du kommer att arbeta med en rad olika uppgifter som spänner över hela processen från orderadministration till att säkerställa att vi har rätt delar och support från våra internationella matarfabriker. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig drift och nöjda kunder.
• Omfattning: Heltid
• Startdatum: 11 november 2024
• Anställningslängd: 31 maj 2025
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
* Hantera och administrera beställningar från kunder, säkerställa att alla detaljer är korrekta och att leveranser sker i tid.
* Beställning av delar: Ansvara för att beställa och följa upp nödvändiga delar och komponenter från våra leverantörer och matarfabriker utomlands.
* Upprätta och underhålla goda relationer med kunder, svara på frågor och ge support i deras behov.
*Planera och koordinera jobb inom teamet, säkerställa att resurser används effektivt och att projekt håller tidsramar.
*Vara en allmän resurs för interna team och hjälpa till där det behövs, inklusive att dela information och bästa praxis.
Vem är du?
*Utbildning i specifika verktyg kommer att erbjudas; dock är kunskaper i Microsoft Office ett krav.
*En samarbetsvillig och lösningsfokuserad inställning är viktig, liksom starka skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter.
*Flytande engelska och svenska i både tal och skrift är ett krav.
*Tidigare erfarenhet av att arbeta i en industriell miljö som planerare är meriterande. Intresse eller kunskap om elektronik inom B2B-marknaden är ett plus.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.