Publicerad: 2024-10-16
Service- och lagersamordnare till VUAB
Är du en noggrann och strukturerad person som brinner för koordinering och förbättringsarbete? Vill du arbeta hos ett miljömedvetet företag med en familjär känsla? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Vi på VUAB söker nu en noggrann och lösningsorienterad service- och lagersamordnare. Tjänsten är en heltidsanställning hos oss på VUAB med placering på huvudkontoret på Torsvik. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Din nya tjänst innebär följande
I rollen som service och lagersamordnare erbjuds du en varierande vardag med flera olika ansvarsområden. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta både service, lager och inköp. Inom serviceavdelningen kommer du att samarbeta nära vår servicechef för att planera och följa upp arbetsorders till våra servicetekniker. Du säkerställer att allt utfört arbete dokumenteras korrekt, inklusive tidsåtgång, materialåtgång och övriga kostnader. Du ansvarar även för att boka servicebesök för våra avtalskunder och förbereda artiklar och reservdelar som behövs inför besöken.
Du är även en viktig funktion inom våra lager- och inköpsprocesser. Du ansvarar bland annat för att vårt lager alltid är välfyllt, organiserat och korrekt uppdaterat. Du sköter beställningar och inrapportering av artiklar i vårt affärssystem, samt hanterar godsmottagning och inventering. Vidare uppdaterar du prisbilder och hittar möjligheter till kostnadsbesparingar genom mer koordinerade inköp. Till rollen hör även hantering av leverantörsfakturor och administration av inköpsbeställningar, uppföljning av våra garantianspråk gentemot leverantörer samt förhandling av priser, avtal och leveransvillkor med leverantörer.
Här får du vara med och bidra till struktur, ordning och utveckling av våra processer. Du kommer att ha en central roll och agera som partner till vår servicechef och våra projektledare samtidigt som du blir en del av ett härligt team som har roligt på arbetet.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från koordinerande roller eller annat administrativt arbete som liknar vår tjänst som service och lagersamordnare. Om du har tidigare erfarenhet och förståelse för logistikprocesser och inköp ser vi detta som positivt. För att lyckas i rollen bör du trivas i en föränderlig och kreativ miljö där du själv får ta mycket egna initiativ och påverka till det bättre. Du bemästrar det svenska språket i såväl tal som skrift och det är till din fördel om du är bekant med affärssystemet Jeeves.
Som person är du en positiv problemlösare som ser möjligheter i varje utmaning. Vidare är du en ödmjuk och prestigelös person som har förmågan att samarbeta effektivt med olika personer i din omgivning. Att ha ordning och reda och ett högt detaljfokus ligger i din natur samtidigt som du vågar utmana befintliga processer. Då du kommer att interagera med olika intressenter, både internt och externt, är ditt professionella förhållningssätt och din förmåga att kommunicera av stor vikt. Vidare visar du på en stark självsäkerhet och tvekar inte att uttrycka dina åsikter när det behövs.
Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Startdatum sker enligt överenskommelse.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Michael Throxe, VD VUAB, på 076-052 71 91 michael.throxe@vuab.se
Om verksamheten
VUAB är ett familjeägt företag som är grundat 1974 i Småland. Idag har företaget sin huvudsakliga verksamhet i Jönköping/Torsvik. Med nästan 50 års erfarenhet inom energilösningar har verksamheten påbörjat en spännande resa genom att möta olika branscher och deras unika behov. Genom att ta itu med dessa utmaningar har VUAB förvärvat omfattande kunskap och anpassningsförmåga när det gäller produktval och installationer.
Vuab är idag en viktig aktör i arbetet med att göra svensk industri fossilfri.
VUAB erbjuder industriella bioenergilösningar i främst Sverige men även Norge och Danmark.