Publicerad: 2024-10-18
Receptionist/Internservice
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?
Vi söker en ny stjärna till vårt team i Solna!
Vi söker nu efter någon som trivs lika bra med att välkomna medarbetare och besökare i receptionen som att felsöka varför ett skrivbord inte fungerar.
När du arbetar hos oss blir du kundens ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i att skapa en välkomnande och professionell service. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande arbetsplats för de som arbetar eller besöker arbetsplatsen.
Hos oss arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter. Med högt engagemang hjälper du medarbetare med frågor och fel som kan uppstå under dagen.
Exempel på arbetsuppgifter
• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda kunden och kundens besökare
• Upprätthålla ordning och reda i reception och service center.
• Besvara telefonsamtal och meddelandehantering
• Hantera behörigheter
• Boka konferensrum och catering
• Felsökningar och åtgärder
• Mindre reparationer
• Post- och pakethantering
• Ronderingar
• Teknisk support
• Hantera felanmälningar
• Välkomna och vägleda medarbetare och besökare
• Övriga administrativa arbetsuppgifter
Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver ditt ansvarsområde
förväntas vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice. Vi söker dig som är
prestigelös och vill ta ansvar för hela kontorsdriften och som uppskattar ett omväxlande arbete.
Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har gymnasieutbildning samt goda IT-kunskaper och god systemvana.
Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna med bakgrund inom hotell, restaurang eller vaktmästare. Du trivs med att fatta egna beslut och har en god organisatorisk förmåga.
Du delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar, kvalitet och gemenskap.
Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.
Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.
ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa
Anställningens omfattning
Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader.
Placeringsort är Solna.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 17/11. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.
Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en ny stjärna till vårt team i Solna!
Vi söker nu efter någon som trivs lika bra med att välkomna medarbetare och besökare i receptionen som att felsöka varför ett skrivbord inte fungerar.
När du arbetar hos oss blir du kundens ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i att skapa en välkomnande och professionell service. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande arbetsplats för de som arbetar eller besöker arbetsplatsen.
Hos oss arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter. Med högt engagemang hjälper du medarbetare med frågor och fel som kan uppstå under dagen.
Exempel på arbetsuppgifter
• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda kunden och kundens besökare
• Upprätthålla ordning och reda i reception och service center.
• Besvara telefonsamtal och meddelandehantering
• Hantera behörigheter
• Boka konferensrum och catering
• Felsökningar och åtgärder
• Mindre reparationer
• Post- och pakethantering
• Ronderingar
• Teknisk support
• Hantera felanmälningar
• Välkomna och vägleda medarbetare och besökare
• Övriga administrativa arbetsuppgifter
Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver ditt ansvarsområde
förväntas vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice. Vi söker dig som är
prestigelös och vill ta ansvar för hela kontorsdriften och som uppskattar ett omväxlande arbete.
Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har gymnasieutbildning samt goda IT-kunskaper och god systemvana.
Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna med bakgrund inom hotell, restaurang eller vaktmästare. Du trivs med att fatta egna beslut och har en god organisatorisk förmåga.
Du delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar, kvalitet och gemenskap.
Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.
Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.
ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa
Anställningens omfattning
Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader.
Placeringsort är Solna.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 17/11. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.
Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov.
Varmt välkommen med din ansökan!