Publicerad: 2024-10-18
Medarbetare till omsorgsförvaltningens personal POOL
Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.
Välkommen till Smedjebackens kommun!
Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.
Vi behöver stärka upp Omsorgsförvaltningens personalpool med ett antal undersköterskorPersonalpoolen arbetar med inriktning inom hemtjänst, äldreboende samt LSS. Om du vill arbeta med att stödja människor ska du söka dig till oss. Vi kan erbjuda ett meningsfullt arbete inom olika arbetsgrupper som ryms inom vårt verksamhetsområde. En tjänst inom poolen innebär att du arbetar inom ett flertal av våra verksamheter och därför är det viktigt att du har ett flexibelt arbetssätt och gillar att möta olika människor.
Arbetsuppgifter
.Dina arbetsuppgifter är att bla att hjälpa brukarna med sin dagliga hygien, matsituationer, samtala, ibland fritidsaktiviteter eller dagliga verksamheter, se till att brukaren får all hjälp och "påputtning" den behöver för att ha en så självständig livsföring som möjligt utifrån den enskilde.
.Du kommer att täcka upp på alla verksamheter vid korttidsfrånvaro, detta innebär att du är mycket flexibel i din arbetstid och följsam som person, tycker om att vara på olika arbetsplatser och skapa nya kontakter samt att du är stresstålig och lösningsfokuserad.
.Dokumentation ingår i det dagliga arbetet.
.Delegation av medicin/insulin ingår i arbetsuppgifterna men även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.
.Personalpoolen arbetar över områdesgränserna vid behov och det är viktigt att du är öppen för detta.
.Husdjur kan förekomma inom arbetsområdet.
.Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.
Arbetstiden är förlagd på dag, kväll, och helg. Även natt kan förkomma.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Kvalifikationer
Du ska vara utbildad undersköterska.
Du ska ha körkort, tillgång till egen bil samt god körvana.
Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet från yrket.
Du ska inneha datavana och kunna behärska svenska språket väl i tal och skrift utifrån att delegation och dokumentation utförs. Vi ser att du har erfarenhet av dokumentation.
God kunskap gällande lagstiftning inom de olika verksamheterna.
Egen tillgång till telefon då bankID krävs för att logga in i system.
Du kommer vid ev anställning få lämna utdrag från belastningsregistret.
Du kommer även att vara aktiv i vårat bokningssystem Vikariebanken och din egen kalender som du får tillgång till.
Erfarenhet av att arbeta med personer som har kognitiv svikt är önskvärt.
Utbildning inom demensvård, som specialistundersköterska eller på KY utbildning är meriterande.
Har du tidigare erfarenhet av Life Care, BPSD och Senior alert är detta en fördel.
Betyg, meriter och referenser ska vara med i ansökan.
Personliga egenskaper
.Vi ser att du har ett trevligt, professionellt bemötande, engagerad och trygg i dig själv.
.Du trivs bra med att arbeta både självständigt och i grupp.
.Du är lojal din arbetsgivare och har hög arbetsmoral.
.Du kan jobba i både högt och lågt tempo.
.Du kommer att samarbeta med många och där blir din förmåga att skapa ett bra möte viktigt.
.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom samarbetsförmåga, ansvarstagande, initiativförmåga samt flexibilitet.
Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom dig en dialogutbildning när du blir tillsvidareanställd. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår aktiva personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Vi vill inspirera dig med engagemang, välkomnande, trygghet och att framtidstro.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
Smedjebackens kommun arbetar utifrån kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support.
Varmt välkommen med din ansökan!
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson (patricia.andersson@smedjebacken.se) så får du hjälp med din ansökan.
Kontaktinformation
Carina Marklund, Rekryterare, carina.marklund@smedjebacken.se
Pia Hilmersson, Enhetschef, pia.hilmersson@smedjebacken.se
Kommunal exp, 0104428179
Arbetsplats
Johan Ahlbäcks plats 7
777 81 Smedjebacken
Välkommen till Smedjebackens kommun!
Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.
Vi behöver stärka upp Omsorgsförvaltningens personalpool med ett antal undersköterskorPersonalpoolen arbetar med inriktning inom hemtjänst, äldreboende samt LSS. Om du vill arbeta med att stödja människor ska du söka dig till oss. Vi kan erbjuda ett meningsfullt arbete inom olika arbetsgrupper som ryms inom vårt verksamhetsområde. En tjänst inom poolen innebär att du arbetar inom ett flertal av våra verksamheter och därför är det viktigt att du har ett flexibelt arbetssätt och gillar att möta olika människor.
Arbetsuppgifter
.Dina arbetsuppgifter är att bla att hjälpa brukarna med sin dagliga hygien, matsituationer, samtala, ibland fritidsaktiviteter eller dagliga verksamheter, se till att brukaren får all hjälp och "påputtning" den behöver för att ha en så självständig livsföring som möjligt utifrån den enskilde.
.Du kommer att täcka upp på alla verksamheter vid korttidsfrånvaro, detta innebär att du är mycket flexibel i din arbetstid och följsam som person, tycker om att vara på olika arbetsplatser och skapa nya kontakter samt att du är stresstålig och lösningsfokuserad.
.Dokumentation ingår i det dagliga arbetet.
.Delegation av medicin/insulin ingår i arbetsuppgifterna men även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.
.Personalpoolen arbetar över områdesgränserna vid behov och det är viktigt att du är öppen för detta.
.Husdjur kan förekomma inom arbetsområdet.
.Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.
Arbetstiden är förlagd på dag, kväll, och helg. Även natt kan förkomma.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Kvalifikationer
Du ska vara utbildad undersköterska.
Du ska ha körkort, tillgång till egen bil samt god körvana.
Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet från yrket.
Du ska inneha datavana och kunna behärska svenska språket väl i tal och skrift utifrån att delegation och dokumentation utförs. Vi ser att du har erfarenhet av dokumentation.
God kunskap gällande lagstiftning inom de olika verksamheterna.
Egen tillgång till telefon då bankID krävs för att logga in i system.
Du kommer vid ev anställning få lämna utdrag från belastningsregistret.
Du kommer även att vara aktiv i vårat bokningssystem Vikariebanken och din egen kalender som du får tillgång till.
Erfarenhet av att arbeta med personer som har kognitiv svikt är önskvärt.
Utbildning inom demensvård, som specialistundersköterska eller på KY utbildning är meriterande.
Har du tidigare erfarenhet av Life Care, BPSD och Senior alert är detta en fördel.
Betyg, meriter och referenser ska vara med i ansökan.
Personliga egenskaper
.Vi ser att du har ett trevligt, professionellt bemötande, engagerad och trygg i dig själv.
.Du trivs bra med att arbeta både självständigt och i grupp.
.Du är lojal din arbetsgivare och har hög arbetsmoral.
.Du kan jobba i både högt och lågt tempo.
.Du kommer att samarbeta med många och där blir din förmåga att skapa ett bra möte viktigt.
.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom samarbetsförmåga, ansvarstagande, initiativförmåga samt flexibilitet.
Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom dig en dialogutbildning när du blir tillsvidareanställd. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår aktiva personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Vi vill inspirera dig med engagemang, välkomnande, trygghet och att framtidstro.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
Smedjebackens kommun arbetar utifrån kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support.
Varmt välkommen med din ansökan!
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson (patricia.andersson@smedjebacken.se) så får du hjälp med din ansökan.
Kontaktinformation
Carina Marklund, Rekryterare, carina.marklund@smedjebacken.se
Pia Hilmersson, Enhetschef, pia.hilmersson@smedjebacken.se
Kommunal exp, 0104428179
Arbetsplats
Johan Ahlbäcks plats 7
777 81 Smedjebacken