Publicerad: 2024-10-21
Kundservicemedarbetare
Sweax gör livet enklare för våra kunder, oavsett om det handlar om Brf-styrelser, boende eller fastighetsägare. Med ett brett tjänsteutbud samt ett modernt och personligt arbetssätt sätter vi alltid kunden och våra boende i fokus. Vårt mål är att skapa en trygg och trivsam miljö för alla. Vi är stolta över att vara ISO-certifierade för kvalitet 9001 och miljö 14001 enligt internationell standard, vilket visar på vårt engagemang för både miljön och kvaliteten i vårt arbete.
Som Medarbetare till Kundservice erbjuds du en bred och varierande roll med många kontaktytor såväl internt inom Sweax som med våra kunder vilka innefattar styrelser, underleverantörer och boende i bostadsrätts- och hyresföreningar.
Du kommer att vara våra kunders första kontakt och du tar emot inkommande samtal och mejl frågor kring ekonomisk förvaltning, uthyrning och inkommande ordrar. Rollen innefattar en del enklare ekonomi såsom fakturafrågor, inbetalningar och hantering av leverantör- och kundfakturor.
Förvaltningsadministration och koordinering såsom:
Registrera och hantera felanmälningar.
Administration och uthyrning av parkeringar.
Vara behjälplig med administration både internt och externt.
Hantera felanmälningar och följa upp kundärenden samt hänvisa till rätt person.
Registrera och uppdatera korrekta uppgifter i våra IT-system.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är kommunikativ, strukturerad och engagerad. Du tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta i olika system och har ett genuint intresse för att lära dig nya saker. Vi värdesätter initiativförmåga, noggrannhet och en stark teamkänsla.
Kvalifikationer:
Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom kundservice.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriterande om du har erfarenhet av hyresadministration och systemvana i Real Fastighetssystem eller Fortnox.
B-körkort.
Anställningsform:
Vikariat på heltid från december 2024 till augusti 2025, med placering på vårt huvudkontor i Uppsala.
Att jobba hos oss:
Vi erbjuder en positiv och hjälpsam arbetsmiljö med tydliga mål och möjlighet att växa. Din anställning omfattas av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Ansökan:
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Frida Kask Rosén (frida@urbanurban.se) hos vår rekryteringspartner UrbanUrban. Urval och intervjuer sker löpande, ansök via sweax.se (https://jobb.sweax.se/ ), ej via mejl.