Publicerad: 2024-10-22

Logotyp

Projektledare digital utveckling till omsorgsförvaltningen

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.

Omsorgsförvaltningen har i uppdrag att säkerställa en vård och omsorg i framkant. Vi befinner oss i ett innovativt förändringsarbete och i en spännande tid inom digital utveckling där verksamheten växlar över till alltmer digital teknik för att möta utmaningar inom vård och omsorg.

Vi önskar i framtiden erbjuda våra kunder ett mobilt trygghetslarm, digital tillsyn samt läkemedelsautomater som hjälper kunder att på ett tryggt sätt fortsätta sitt självständiga liv. Vi har kommit olika långt med de olika delarna och vi behöver nu din hjälp för ytterligare införande av den digitala välfärdstekniken.

Förvaltningen har satsat mycket på att förbättra vårt projektarbete, så du välkomnas till en organisation som har förberett för att du som projektledare ska få bästa möjliga förutsättningar. Vi använder oss av Stratsys som ett digitalt projektverktyg och du har tillgång till projektcoacher och deltar även i forum tillsammans med våra andra projektledare för att få stöd.

Din organisatoriska tillhörighet blir på enheten för digital utveckling som omfattar systemförvaltare och tekniker, idag totalt 14 medarbetare. Systemförvaltarnas uppdrag består av att förvalta, supportera och utveckla våra stöd- och verksamhetssystem inom vård och omsorg. Teknikerna ansvarar för digitala- lås, trygghetslarm, trygghetskameror, läkemedelsskåp med mera.

Digital utveckling är en del av planeringsenheten som omfattar förvaltningens övergripande specialistkompetenser. Vårt mål är att bidra till att förvaltningens verksamheter har bästa möjliga förutsättningar att lyckas med sina uppdrag såväl idag som i framtiden.

Vi ser fram emot din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Dina första uppgifter hos oss är att fortsätta med breddinförande av läkemedelsautomater där vi kommit långt men nu ska skala upp vårt arbete. Projektet är i avslutningsfas och du ska nu säkra upp att övergången till den ordinarie verksamhet fungerar.

En förstudie för mobila trygghetslarm är genomförd och du tar nu vid för att planera och genomföra ett pilotprojekt om mobila trygghetslarm. Parallellt leder du även en förstudie kring digital tillsyn som är ett helt nytt område för oss som kommun.

Som projektledare ansvarar du för alla stegen av projekten, från förstudier, till genomförande och uppföljning. Du ansvarar för projektbudget och kommunikation med interna och externa intressenter. Du leder projektgruppers arbete. Varje projekt har också utsedda styrgrupper som du rapporterar status för de projekt du leder.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har högskole-/universitetsexamen inom relevant område för tjänsten exempelvis inom hälso- och sjukvård, socialt arbete eller offentlig förvaltning. Utbildning i projektledning är meriterande. Du har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet inom relevant arbetsområde och erfarenhet av utvecklings- och/eller förändringsarbete. Har du erfarenhet av projektledning är det en fördel liksom om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av budgetansvar och resursplanering är också meriterande.

Självklart hanterar du M365 som en naturlig del i ditt arbete. Då kommunikation och dokumentation ingår i rollen krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du har förmågan att hålla presentation, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov. Du som söker till oss har B-körkort för att enkelt ta dig runt till våra verksamheter i kommunen.

För att lyckas i rollen är du en strukturerad person som arbetar systematisk med förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du har förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten. Du kan delegera arbetsuppgifter men kan också ge råd och stöd till medlemmarna i projektet. Vi vill att du har förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Vilket innebär att du är prestigelös och kan lyssna, visa empati och respekt. Du kan även uppmärksamma och belöna andras bidrag.


ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Kristianstad

Populära jobb i Kristianstad