Publicerad: 2024-10-23
Enhetschef Hemtjänst
Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.seSocialförvaltningens organisation hemtjänsten
Vår hemtjänst riktar sig i huvudsak till kommunens äldre medborgare. Vårt arbete karaktäriseras av ett stort engagemang för de individer som vi dagligen möter i vår verksamhet. Vi har hjärtat på rätta stället och söker dig som tillsammans med oss vill driva en framtidsbransch och skapa värde för våra brukare. Trivsel och arbetsglädje är något vi värdesätter och gruppen eftersträvar en kultur där vi tar ett stort gemensamt ansvar för vår helhet.
ARBETSUPPGIFTER:
Tjänsten förutsätter ett nära ledarskap och därför har vi nyligen utökat en enhetschef för hemtjänsten. Tillsammans med din chefskollega leder ni varsin grupp med tillsammans ca 45 kunniga och engagerade medarbetare. Du har ett fullt ansvar för din del av enheten genom personal-, ekonomi-, verksamhets-, och kvalitetsansvar. I vår ledningsgrupp ingår ytterligare sju kompetenta enhetschefer med höga ambitioner och där arbetar vi för att erbjuda en modern service med hög kvalitet.
I uppdraget som enhetschef leder, motiverar och stimulerar du medarbetare till engagemang och utveckling, du skapar goda förutsättningar för känsla av sammanhang. Du tar vara på våra medarbetares potential, för att skapa förutsättningar till ett bra arbete utifrån uppsatta mål med verksamheten. Dialog och transparens inom verksamheten och organisationen är viktig. Samverkan med medarbetare, chefskollegor, skyddsombud och fackliga företrädare är viktigt för att säkerställa god kvalitet, en god arbetsmiljö och delaktighet.
Dals-Eds kommun är måna om din hälsa och att du mår bra och erbjuder förmåner såsom flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Som chef har du även tillgång till flera olika stödfunktioner samt tillgång till en utbildningsportal för din kompetensutveckling.
KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som har en adekvat akademisk utbildning för uppdraget som t. ex. socionom eller inom annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Erfarenhet från ledarskap inom hemtjänst eller annan vård- och omsorgsverksamhet är av stor vikt. Vidare ser vi det som positivt om du har erfarenhet av ett gemensamt ledarskap eller ett nära samarbete med chefskollegor. Det är meriterande om du har kunskap inom personal- och ekonomifrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö och kompetensförsörjning samt god kännedom om socialtjänstlagen.
Som person ser vi att du är kommunikativ, ser värdet av att uppmuntra till ett arbetsklimat präglat av samarbete, ansvarstagande och har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare till utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du kan balansera olika krav, behålla lugnet i svåra situationer och kan ta välgrundade beslut.
Som ledare är du prestigelös, lyhörd för idéer och synpunkter från dina medarbetare genom att visa respekt, hänsyn och omtanke samt har lätt för att skapa relationer. För att lyckas i rollen ser vi att du är trygg i din ledarroll och har förmåga att självständigt prioritera och agera utifrån verksamhetens bästa. Du arbetar lösningsfokuserat och ser möjligheter. Med din förmåga att se helheten och engagera dina medarbetare att tillsammans nå verksamhetens mål tar ni er an framtidens utmaningar.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och hur du kan passa in och komplettera närmsta chefskollega samt övriga i ledningsgruppen.
Körkort är ett krav.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR:
• Tillsvidareanställning
• Tillträde snarast
• Sysselsättningsgrad 100 %
• Arbetet förlagt till dagtid
ÖVRIGT:
De första intervjuerna är planerade att genomföras den 18 november. Rekryteringsprocessen innefattar även fördjupade tester.
UPPLYSNINGAR:
Se kontaktpersonen nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000.
ANSÖKAN:
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang.
Du ansöker via länken *Ansök* senast 2024-11-10.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vår hemtjänst riktar sig i huvudsak till kommunens äldre medborgare. Vårt arbete karaktäriseras av ett stort engagemang för de individer som vi dagligen möter i vår verksamhet. Vi har hjärtat på rätta stället och söker dig som tillsammans med oss vill driva en framtidsbransch och skapa värde för våra brukare. Trivsel och arbetsglädje är något vi värdesätter och gruppen eftersträvar en kultur där vi tar ett stort gemensamt ansvar för vår helhet.
ARBETSUPPGIFTER:
Tjänsten förutsätter ett nära ledarskap och därför har vi nyligen utökat en enhetschef för hemtjänsten. Tillsammans med din chefskollega leder ni varsin grupp med tillsammans ca 45 kunniga och engagerade medarbetare. Du har ett fullt ansvar för din del av enheten genom personal-, ekonomi-, verksamhets-, och kvalitetsansvar. I vår ledningsgrupp ingår ytterligare sju kompetenta enhetschefer med höga ambitioner och där arbetar vi för att erbjuda en modern service med hög kvalitet.
I uppdraget som enhetschef leder, motiverar och stimulerar du medarbetare till engagemang och utveckling, du skapar goda förutsättningar för känsla av sammanhang. Du tar vara på våra medarbetares potential, för att skapa förutsättningar till ett bra arbete utifrån uppsatta mål med verksamheten. Dialog och transparens inom verksamheten och organisationen är viktig. Samverkan med medarbetare, chefskollegor, skyddsombud och fackliga företrädare är viktigt för att säkerställa god kvalitet, en god arbetsmiljö och delaktighet.
Dals-Eds kommun är måna om din hälsa och att du mår bra och erbjuder förmåner såsom flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag. Som chef har du även tillgång till flera olika stödfunktioner samt tillgång till en utbildningsportal för din kompetensutveckling.
KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som har en adekvat akademisk utbildning för uppdraget som t. ex. socionom eller inom annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Erfarenhet från ledarskap inom hemtjänst eller annan vård- och omsorgsverksamhet är av stor vikt. Vidare ser vi det som positivt om du har erfarenhet av ett gemensamt ledarskap eller ett nära samarbete med chefskollegor. Det är meriterande om du har kunskap inom personal- och ekonomifrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö och kompetensförsörjning samt god kännedom om socialtjänstlagen.
Som person ser vi att du är kommunikativ, ser värdet av att uppmuntra till ett arbetsklimat präglat av samarbete, ansvarstagande och har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare till utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du kan balansera olika krav, behålla lugnet i svåra situationer och kan ta välgrundade beslut.
Som ledare är du prestigelös, lyhörd för idéer och synpunkter från dina medarbetare genom att visa respekt, hänsyn och omtanke samt har lätt för att skapa relationer. För att lyckas i rollen ser vi att du är trygg i din ledarroll och har förmåga att självständigt prioritera och agera utifrån verksamhetens bästa. Du arbetar lösningsfokuserat och ser möjligheter. Med din förmåga att se helheten och engagera dina medarbetare att tillsammans nå verksamhetens mål tar ni er an framtidens utmaningar.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och hur du kan passa in och komplettera närmsta chefskollega samt övriga i ledningsgruppen.
Körkort är ett krav.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR:
• Tillsvidareanställning
• Tillträde snarast
• Sysselsättningsgrad 100 %
• Arbetet förlagt till dagtid
ÖVRIGT:
De första intervjuerna är planerade att genomföras den 18 november. Rekryteringsprocessen innefattar även fördjupade tester.
UPPLYSNINGAR:
Se kontaktpersonen nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000.
ANSÖKAN:
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang.
Du ansöker via länken *Ansök* senast 2024-11-10.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.