Publicerad: 2024-10-23
Junior Inköpare
AutomationsPartner söker en Junior Inköpare
– Är du en bra problemlösare med passion för teknik?
Hos AutomationsPartner får du möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö med spännande innovationer inom Life Science och medicinteknik.
Vi har varit verksamma i mer än 30 år och fortsätter att växa i våra fräscha lokaler på Berga i Helsingborg. Vårt engagerade team på över 50 personer arbetar gemensamt för att skapa avancerade monteringsmaskiner och robotlösningar för såväl globala som lokala kunder.
Vad innebär rollen?
Som junior inköpare hos oss är även du en del av slutresultatet. Du blir länken mellan våra konstruktörer och leverantörer och ser till att vi köper in eller tillverkar rätt delar i rätt tid och till rätt pris. Ditt ansvar är att säkerställa att våra maskiner kan börja byggas enligt plan, samtidigt som du kommunicerar tydligt mellan olika avdelningar.
I denna roll tar du dina första steg in på en inköpsavdelning, som är i en utvecklingsfas, med många nya spännande uppdrag!
Några av arbetsuppgifterna
Göra projektbundna inköp och bevaka dem utifrån kvalité, leveranstider och pris i samförstånd med berörda intressenter som inköpschef och projektledare.
Vara med och kravställa leverantörer genom att kontinuerligt kommunicera mål och förväntningar, både med hänseende mot hållbarhet och övriga krav.
Löpande delta i leverantörsbesök för att säkra att leverantörer uppnår våra krav på kvalité och leveransförmåga.
Hjälpa till med att planera tillverkningen i våra styrda maskiner.
Samarbete och kommunikation med våra konstruktörer och leverantörer.
Arbeta i flera projekt samtidigt för att hitta synergieffekter.
Bidra med förbättringsförslag för att optimera våra processer och säkerställa hög kvalitet.
Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där din kompetens värderas högt och där det finns goda möjligheter att växa i rollen.
Är du den vi söker?
Du har minst en gymnasieexamen inom teknik, ekonomi eller ett annat relevant område.
Du har ett stort intresse för teknik, mekanik eller elektronik/programmering.
Du har en del erfarenhet av inköp, kanske även produktionsplanering och har en god ekonomisk förståelse.
Du är en lagspelare som älskar att bidra till teamets framgång och drivs av att se planer gå i lås.
Du kommunicerar flytande på både svenska och engelska, i både tal och skrift.
Du har en viss vana av att jobba i affärssystem, gärna Monitor, och har goda IT-kunskaper.
Du har troligtvis arbetat i en liknande befattning en tid och vill nu ta steget vidare.
Vad kan vi erbjuda dig?
En utvecklande roll med eget ansvar och självständighet men i samarbete med kollegor.
Flexibla arbetstider för att kunna balansera arbete och privatliv.
Ett generöst friskvårdsbidrag samt friskvårdstid på arbetet.
En modern och ljus arbetsmiljö med närhet till kollektivtrafik.
Sociala aktiviteter både under och efter arbetstid.
Kollektivavtal med Unionen.
På AutomationsPartner upplever våra medarbetare hög arbetstillfredsställelse, en öppen atmosfär och en känsla av meningsfullhet i att jobba med produkter som verkligen gör skillnad inom Life Science.
Känns detta som rätt nästa steg för dig?
Om du känner igen dig i beskrivningen och vill vara med och utvecklas, skicka in din ansökan idag!
Skicka ditt CV och personliga brev till work@automationspartner.se.
Har du frågor? Tveka inte att kontakta:
Frida Fogelberg, Inköpschef (frida.fogelberg@automationspartner.se)
Susanna Ottosson, HR-ansvarig (susanna.ottosson@automationspartner.se).
Vi ser fram emot att höra av dig!
Ansök via e-post till work@automationspartner.se