Publicerad: 2024-10-23
Bli vår nästa Service Delivery Manager
Är du en lagspelare som vill ta steget upp till "landslaget"? Centric Retail Solutions söker just nu dig som vill arbeta som Service Delivery Manager. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med IT-Retaillösningar, tar personligt ansvar och sätter teamet före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget av IT-leveranser till detaljhandels-kunder i Norden. "På Centric arbetar jag med fantastiska kollegor där stöd och uppmuntran alltid finns nära, med möjlighet till utveckling där friheten att bestämma över egna arbetet och vardag är stor."
– Martin Daun, Service Delivery Manager på Centric.
Arbetsuppgifter
Som Service Delivery Manager får du en spännande och utmanande roll i laget där din uppgift är att ansvara för leveransen från Centric enligt uppsatta modeller och avtal. Du blir kundens representant inom Centric och har fokus på kundnöjdhet, kvalitet och ekonomi. Du kommer att ingå i ett team av erfarna kollegor, där alla har en utpräglad serviceanda och en ”vill mer”-attityd, tillsammans säkerställer vi att vi arbetar som en enhet för att skapa Nordens bästa kundupplevelse.I din roll kommer du bland annat i kontakt med ITIL-processerna och arbetar i nära samverkan med processägare, systemutveckare och tekniker för att optimera våra tjänster. Dina huvudsakliga uppgifter är:
-
Säkerställa kundnöjdhet och leverera utifrån avtal
-
Företräda kunden inom Centric och vara Centrics representant gentemot kunden
-
Ansvara och genomföra möten och leveransrapportering enligt uppsatt modell och avtal
-
Förstå kundens verksamhet och prioritera deras behov genom att ständigt hålla dig uppdaterad om deras verksamhet
-
Ekonomisk uppföljning
-
Offertarbete
-
Försäljning
-
Projektledning
-
Utveckla och driva förbättringsarbeten i samarbete med kunden och teamet
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen som Service Delivery Manager är du van vid att arbeta i en kundnära roll och trivs med att skapa långvariga relationer. Du är strukturerad och kan hantera flera pågående projekt samtidigt.Som person har du ett proaktivt förhållningssätt och söker lösningar på uppkomna problem, både självständigt och i grupp. Du är driven, sätter kunden först och värderar återkoppling och dokumentation. Du får gärna vara ödmjuk och ha lätt för att ta egna initiativ. Vi ser gärna att du har:
-
Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
-
Minst 5 års erfarenhet av arbete inom IT och Systemutveckling (applikation) inom Retail (Programvara, hårdvaru lösningar, Installation och underhåll).
-
Arbetat med Systemförvaltning av Programvara (Retail)
-
Arbetat med Support, Fältservice och underhåll(Retail)
-
Praktisk erfarenhet av arbete i liknande kundnära roll med Retailkunder.
-
Högskoleutbildning inom systemvetenskap, datateknik eller programmering är meriterande.
Vad vi erbjuder
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en medveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur grundar sig i våra värderingar och kännetecknas av att framåtanda, humor, kamratskap och en gnutta galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till en av Europas största leverantör av it-Leveranser och tillhörande tjänster till detaljhandeln. Vi har ständigt stora projekt på gång. Vi tycker om att utmana traditionella metoder och går ofta vår egen väg tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 4000 anställda i Europa I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi erbjuder tjänster inom uthyrning av generalister och förmedling av specialister, outsourcing och systemlösningar för retailbranschen. Vi följer kollektivavtal genom Almega Kompetensföretagen och Unionen.
Åsa Leander
0046733571796
Asa.Leander@centric.eu
– Martin Daun, Service Delivery Manager på Centric.
Arbetsuppgifter
Som Service Delivery Manager får du en spännande och utmanande roll i laget där din uppgift är att ansvara för leveransen från Centric enligt uppsatta modeller och avtal. Du blir kundens representant inom Centric och har fokus på kundnöjdhet, kvalitet och ekonomi. Du kommer att ingå i ett team av erfarna kollegor, där alla har en utpräglad serviceanda och en ”vill mer”-attityd, tillsammans säkerställer vi att vi arbetar som en enhet för att skapa Nordens bästa kundupplevelse.I din roll kommer du bland annat i kontakt med ITIL-processerna och arbetar i nära samverkan med processägare, systemutveckare och tekniker för att optimera våra tjänster. Dina huvudsakliga uppgifter är:
-
Säkerställa kundnöjdhet och leverera utifrån avtal
-
Företräda kunden inom Centric och vara Centrics representant gentemot kunden
-
Ansvara och genomföra möten och leveransrapportering enligt uppsatt modell och avtal
-
Förstå kundens verksamhet och prioritera deras behov genom att ständigt hålla dig uppdaterad om deras verksamhet
-
Ekonomisk uppföljning
-
Offertarbete
-
Försäljning
-
Projektledning
-
Utveckla och driva förbättringsarbeten i samarbete med kunden och teamet
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen som Service Delivery Manager är du van vid att arbeta i en kundnära roll och trivs med att skapa långvariga relationer. Du är strukturerad och kan hantera flera pågående projekt samtidigt.Som person har du ett proaktivt förhållningssätt och söker lösningar på uppkomna problem, både självständigt och i grupp. Du är driven, sätter kunden först och värderar återkoppling och dokumentation. Du får gärna vara ödmjuk och ha lätt för att ta egna initiativ. Vi ser gärna att du har:
-
Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
-
Minst 5 års erfarenhet av arbete inom IT och Systemutveckling (applikation) inom Retail (Programvara, hårdvaru lösningar, Installation och underhåll).
-
Arbetat med Systemförvaltning av Programvara (Retail)
-
Arbetat med Support, Fältservice och underhåll(Retail)
-
Praktisk erfarenhet av arbete i liknande kundnära roll med Retailkunder.
-
Högskoleutbildning inom systemvetenskap, datateknik eller programmering är meriterande.
Vad vi erbjuder
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en medveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur grundar sig i våra värderingar och kännetecknas av att framåtanda, humor, kamratskap och en gnutta galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till en av Europas största leverantör av it-Leveranser och tillhörande tjänster till detaljhandeln. Vi har ständigt stora projekt på gång. Vi tycker om att utmana traditionella metoder och går ofta vår egen väg tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 4000 anställda i Europa I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi erbjuder tjänster inom uthyrning av generalister och förmedling av specialister, outsourcing och systemlösningar för retailbranschen. Vi följer kollektivavtal genom Almega Kompetensföretagen och Unionen.
Åsa Leander
0046733571796
Asa.Leander@centric.eu