Publicerad: 2024-10-23
Löne- och HR-administratör på deltid
Har du erfarenhet av löneadministration och HR-frågor och letar efter en roll där du kan växa? Vill du dessutom ha flexibiliteten att arbeta på deltid? Då har vi tjänsten för dig!
Just nu söker vi en Löne- och HR-administratör på deltid till en av våra kunder! Vår kund är ett Göteborgsbaserat företag med global närvaro som utvecklar toppmoderna testsystem för att verifiera prestanda hos trådlösa enheter. I din roll som Löne- och HR- administratör kommer dina primära arbetsuppgifter vara att hantera löneadministration samt stötta företaget i diverse HR-relaterade frågor. Det finns också möjlighet att utvecklas och ta större ansvar inom ekonomi och redovisning över tid.
Dina arbetsuppgifter kan exempelvis inkludera:
• Administration av löner, pensioner och försäkringar
• Hantering av tidrapporter, reseräkningar och andra lönerelaterade underlag
• Säkerställande av att löneutbetalningar sker korrekt och enligt gällande regler
• Administration av personalförmåner samt stöd i arbetsrättsliga frågor
• Bistå vid olika HR-relaterade uppgifter såsom rekrytering eller personalfrågor
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd på StudentConsulting och arbetar som konsult hos kunden. Tjänsten är på deltid och det finns möjlighet att arbeta mellan 50 % och 75 % baserat på dina egna önskemål och preferenser. Arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Du förväntas kunna starta omgående eller enligt överenskommelse och kommer att utgå från huvudkontoret i Göteborg på Lindholmen.
DETTA SÖKER VI
Vi söker dig som:
• Har en relevant utbildning inom lön, HR eller ekonomi
• Har tidigare erfarenhet av löneadministration och personalfrågor
• Är flytande i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Har erfarenhet av att arbeta i lönesystem
• Har kunskap och erfarenhet av att tolka och tillämpa kollektivavtal
Meriterande är om du:
• Har erfarenhet av ekonomi och redovisning
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är noggrann, ansvarstagande och självgående. Du har ett intresse för att utvecklas inom området och du trivs med att arbeta strukturerat och effektivt. Du har också en god social kompetens och har lätt för att bygga relationer tillsammans med andra.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att höra från dig!
OM FÖRETAGET
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Just nu söker vi en Löne- och HR-administratör på deltid till en av våra kunder! Vår kund är ett Göteborgsbaserat företag med global närvaro som utvecklar toppmoderna testsystem för att verifiera prestanda hos trådlösa enheter. I din roll som Löne- och HR- administratör kommer dina primära arbetsuppgifter vara att hantera löneadministration samt stötta företaget i diverse HR-relaterade frågor. Det finns också möjlighet att utvecklas och ta större ansvar inom ekonomi och redovisning över tid.
Dina arbetsuppgifter kan exempelvis inkludera:
• Administration av löner, pensioner och försäkringar
• Hantering av tidrapporter, reseräkningar och andra lönerelaterade underlag
• Säkerställande av att löneutbetalningar sker korrekt och enligt gällande regler
• Administration av personalförmåner samt stöd i arbetsrättsliga frågor
• Bistå vid olika HR-relaterade uppgifter såsom rekrytering eller personalfrågor
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd på StudentConsulting och arbetar som konsult hos kunden. Tjänsten är på deltid och det finns möjlighet att arbeta mellan 50 % och 75 % baserat på dina egna önskemål och preferenser. Arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Du förväntas kunna starta omgående eller enligt överenskommelse och kommer att utgå från huvudkontoret i Göteborg på Lindholmen.
DETTA SÖKER VI
Vi söker dig som:
• Har en relevant utbildning inom lön, HR eller ekonomi
• Har tidigare erfarenhet av löneadministration och personalfrågor
• Är flytande i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Har erfarenhet av att arbeta i lönesystem
• Har kunskap och erfarenhet av att tolka och tillämpa kollektivavtal
Meriterande är om du:
• Har erfarenhet av ekonomi och redovisning
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är noggrann, ansvarstagande och självgående. Du har ett intresse för att utvecklas inom området och du trivs med att arbeta strukturerat och effektivt. Du har också en god social kompetens och har lätt för att bygga relationer tillsammans med andra.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att höra från dig!
OM FÖRETAGET
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com