Publicerad: 2024-10-24

Logotyp

Kundsupport i Helsingborg

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Vi söker Kundsupport/Innesäljare till vårt team i Helsingborg

Har du tidigare erfarenhet av kundbemötande och försäljning via telefon? Drivs du av att leverera snabb och förstklassig service? Vill du vara del av en organisation i rörelse där du har en nyckelroll gentemot kunderna? Då ska du söka denna tjänst idag!

Nu söker vi vår nya kollega - ett serviceproffs med stort driv och engagemang

Som Kundsupport/Innesäljare är du en viktig länk mellan HomeMaid och våra kunder. Av dig får både befintliga och potentiella kunder en varm och professionell service via telefon och mejl. Med lyhördhet och proaktivitet svarar du på förfrågningar, förutser behov och skapar personliga offerter, hanterar förändringar i scheman och följer upp för att säkerställa att våra kunder är nöjda. Dessutom kommer du aktivt att ta initiativ för att kontakta potentiella kunder baserat på förfrågningar och leads. Med ditt engagemang och din förmåga att skapa relationer kommer du att utöka vårt kundnätverk och vara med och forma HomeMaids framgång på marknaden. Du är också en stöttande kollega som finns till hands för att hjälpa och supporta dina kollegor när de behöver det. Det är ett värdefullt bidrag till en stark samarbetskultur och en positiv arbetsmiljö. Eller som vi säger på HomeMaid: Bättre tillsammans!

ARBETSUPPGIFTER

  • Supportera kunder via telefon och mejl.
  • Skapa och skicka offerter samt uppföljning av dessa.
  • Arbeta aktiv med merförsäljning till såväl befintliga som tidigare kunder.
  • Etablera och vårda relationer med kunder.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONERFör att trivas i rollen som Kundsupport/Innesäljare har du tidigare erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och kundorienterat. Du är en problemlösare med god struktur, hög ansvarskänsla och en förkärlek för att jobba i högt tempo. Du har en naturlig fallenhet för att alltid göra det lilla extra. Du trivs med telefonen som främsta arbetsredskap och har en förmåga att hantera olika arbetsmoment samtidigt utan att tumma på kvaliteten. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt.

Viktigt för tjänsten är att du är:

  • Har tidigare erfarenhet från försäljning, kundkontakt och administration
  • Har god dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME och Tengella
  • Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
  • Självgående, driven och engagerad
  • Är inkluderande och respektfull i kontakt med olika människor
  • Är lösningsorienterad och glädjespridande

OM TJÄNSTENTjänsten är placerad i Helsingborg, arbetstider är främst förlagda dagtid 08:00-17:00, måndag till fredag, men andra arbetstider kan förekomma.

Placering: HelsingborgAnställning: 100%, 6 månaders provanställningTillträde: Enligt överenskommelse

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept.Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Helsingborg

Populära jobb i Helsingborg