Publicerad: 2024-10-24
Utbildningsadministratör för AT/BT/ST till Utbildning och lärande i Malmö
Gör skillnad. Varje dag.
Koncernstab HR (KSHR) är en del av Region Skånes koncernkontor och har ett övergripande ansvar för ledning, utveckling, samordning och uppföljning av Region Skånes personalstrategiska arbete, inklusive de IT-stöd som är knutna till HR-området. Inom Koncernstab HR har enheten för utbildning och lärande ett regionalt uppdrag att både stödja användningen av digitala lärmetoder och digitala plattformar samt att arbeta med utbildningsuppdraget, framtida medarbetare och kompetensutvecklingsfrågor i Region Skåne.
Region Skåne har ett stort utbildningsuppdrag som täcker alla utbildningsnivåer. Arbetet med utbildningsuppdraget är en del i att säkerställa tillgången till rätt kompetens. Med kontinuerlig kompetensutveckling som möter verksamhetens behov möjliggörs det livslånga lärandet i yrkeslivet och skapar även hållbar kompetensförsörjning i Region Skåne. Enheten för utbildning och lärande i Koncernstab HR arbetar med utbildningsuppdraget och kompetensutvecklingsfrågor på regional nivå tillsammans med förvaltningarna, lärosäten i Region Skåne och arbetet är av både operativ och strategisk karaktär.
ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu dig som vill arbeta administrativt och koordinerande med läkarnas allmäntjänstgöring (AT), bastjänstgöring (BT) och specialiseringstjänstgöring (ST) på en regionalt övergripande nivå.
Du får en ledande i roll att i nära samarbete med AT/BT/ST-organisationen planera, administrera och samordna kursverksamhet, kongresser, event inom området. Du har också en samordnade roll i kvalitetsuppföljningen inom AT/BT/ST-området samt svara för aktualiseringen av utbildningsuppdragen och AT/BT/ST-information på Region Skånes externa websidor. Som administratör bidrar du aktivt i flera mötesfora såsom forum för våra AT- och ST-läkare, AT/ST-studierektorer, AT-samordnare samt våra interna möten inom Koncernstab HR.
Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att:
• Ansvara för bokningar och administration i samband med kurstillfällen
• ansvara för administration kring utbildningar
• sköta marknadsföring och kommunikation av utbildningserbjudande i lämpliga kanaler och plattformar
• utföra teknisk support vid utbildningstillfällen, såväl fysiska som digitala
• administrera material i Lärportalen ex. anmälningar, av- och ombokningar samt reservlistor
• följa upp utbildningstillfällen, genom bland annat utskick och sammanställning av enkäter
• delta och skriva mötesanteckningar vid nätverksmöten
• fördela praktikplatser för läkarstudenter
• ansvara för behörigheter SVF för läkarstudenter
• fakturaadministrera.
Här erbjuds en spännande tjänst där du får fortsätta att fördjupa dig i arbetet med AT-, BT-, ST-tjänstgöring och även följa med på den spännande utvecklingen kring våra olika övriga professioner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som redan i dag är väl insatt i AT-, BT, ST-tjänstgöring för läkare och som tidigare har erfarenhet som administratör. Goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift samt att kunna kommunicera tydligt och professionellt vid möten, presentationer och i formella handlingar är ett krav för tjänsten. Därtill krävs mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, fakturahantering och god IT-kompetens. När det gäller din utbildning ser vi att du har minst godkänd gymnasieexamen. Vi värdesätter erfarenhet från politisk organisation, att även kunna kommunicera på engelska och erfarenhet av att hantera sociala medier.
Som person är du positiv, engagerad samt lyhörd och trygg i din yrkesroll. Du är noggrann och har en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete samt är van vid att samarbeta med andra, liksom att arbeta självständigt. Du trivs i en koordinerande roll där du har kontakt med många personer både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Koncernstab HR (KSHR) är en del av Region Skånes koncernkontor och har ett övergripande ansvar för ledning, utveckling, samordning och uppföljning av Region Skånes personalstrategiska arbete, inklusive de IT-stöd som är knutna till HR-området. Inom Koncernstab HR har enheten för utbildning och lärande ett regionalt uppdrag att både stödja användningen av digitala lärmetoder och digitala plattformar samt att arbeta med utbildningsuppdraget, framtida medarbetare och kompetensutvecklingsfrågor i Region Skåne.
Region Skåne har ett stort utbildningsuppdrag som täcker alla utbildningsnivåer. Arbetet med utbildningsuppdraget är en del i att säkerställa tillgången till rätt kompetens. Med kontinuerlig kompetensutveckling som möter verksamhetens behov möjliggörs det livslånga lärandet i yrkeslivet och skapar även hållbar kompetensförsörjning i Region Skåne. Enheten för utbildning och lärande i Koncernstab HR arbetar med utbildningsuppdraget och kompetensutvecklingsfrågor på regional nivå tillsammans med förvaltningarna, lärosäten i Region Skåne och arbetet är av både operativ och strategisk karaktär.
ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu dig som vill arbeta administrativt och koordinerande med läkarnas allmäntjänstgöring (AT), bastjänstgöring (BT) och specialiseringstjänstgöring (ST) på en regionalt övergripande nivå.
Du får en ledande i roll att i nära samarbete med AT/BT/ST-organisationen planera, administrera och samordna kursverksamhet, kongresser, event inom området. Du har också en samordnade roll i kvalitetsuppföljningen inom AT/BT/ST-området samt svara för aktualiseringen av utbildningsuppdragen och AT/BT/ST-information på Region Skånes externa websidor. Som administratör bidrar du aktivt i flera mötesfora såsom forum för våra AT- och ST-läkare, AT/ST-studierektorer, AT-samordnare samt våra interna möten inom Koncernstab HR.
Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att:
• Ansvara för bokningar och administration i samband med kurstillfällen
• ansvara för administration kring utbildningar
• sköta marknadsföring och kommunikation av utbildningserbjudande i lämpliga kanaler och plattformar
• utföra teknisk support vid utbildningstillfällen, såväl fysiska som digitala
• administrera material i Lärportalen ex. anmälningar, av- och ombokningar samt reservlistor
• följa upp utbildningstillfällen, genom bland annat utskick och sammanställning av enkäter
• delta och skriva mötesanteckningar vid nätverksmöten
• fördela praktikplatser för läkarstudenter
• ansvara för behörigheter SVF för läkarstudenter
• fakturaadministrera.
Här erbjuds en spännande tjänst där du får fortsätta att fördjupa dig i arbetet med AT-, BT-, ST-tjänstgöring och även följa med på den spännande utvecklingen kring våra olika övriga professioner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som redan i dag är väl insatt i AT-, BT, ST-tjänstgöring för läkare och som tidigare har erfarenhet som administratör. Goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift samt att kunna kommunicera tydligt och professionellt vid möten, presentationer och i formella handlingar är ett krav för tjänsten. Därtill krävs mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, fakturahantering och god IT-kompetens. När det gäller din utbildning ser vi att du har minst godkänd gymnasieexamen. Vi värdesätter erfarenhet från politisk organisation, att även kunna kommunicera på engelska och erfarenhet av att hantera sociala medier.
Som person är du positiv, engagerad samt lyhörd och trygg i din yrkesroll. Du är noggrann och har en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete samt är van vid att samarbeta med andra, liksom att arbeta självständigt. Du trivs i en koordinerande roll där du har kontakt med många personer både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser