Publicerad: 2024-10-24
Strategisk inköpare för uppdrag till vår kund i Malmö!
Om tjänsten
Vi söker en driven Strategisk inköpare som är redo att ta nästa steg i karriären! Har du erfarenhet inom förhandling och känner dig hemma i produktionsbranschen? Då kan du vara den vi letar efter! Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå till och med mars 2025, med chans till förlängning.
Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som strategisk inköpare hos vår kund kommer du att spela en nyckelroll i deras inköpsorganisation och ha stort ansvar och ägarskap över processen. Vi söker en självgående person som trivs med att ta initiativ och arbeta självständigt, men som samtidigt är en teamplayer som kan samarbeta över avdelningar och med olika intressenter.
Arbetsuppgifter:
- Leverantörsscouting: Identifiera och utvärdera nya leverantörer för att säkerställa att vi har rätt partnerskap.
- Förhandling: Ansvara för att förhandla fram de bästa avtalen i både pris, kvalitet och leveranstider.
- Leverantörshantering: Upprätthålla och utveckla långsiktiga relationer med våra leverantörer för att säkerställa optimal prestation och samarbete.
- Projektinköp/Prototypinköp: Hantera inköp för specifika projekt och prototyper, vilket innebär både teknisk förståelse och affärsmässighet.
- Stakeholder management: Samordna och kommunicera effektivt med interna och externa intressenter för att säkerställa att alla arbetar mot gemensamma mål.
Uppdraget är med start omgående till och med mars 2025, chans till förlängning finns.
Arbetet är på plats på kunds kontor i Malmö.
Vem är du?
Din profil:
- Du har arbetat som strategisk inköpare i minst 5 år
- Erfarenhet inom förhandling är ett krav, gärna med en bakgrund inom produktion eller tillverkningsindustrin
- Erfarenhet från entreprenörsrelaterade inköp är ett stort plus
- Du är självgående, ansvarstagande och trivs med att ha ägarskap över dina projekt
- Erfarenhet av att hantera och samarbeta med intressenter på olika nivåer är viktigt, då stakeholder management är en central del av rollen
- Du har en strategisk förståelse och kan se till helheten samtidigt som du är noggrann med detaljer
- Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
Varför jobba hos oss?
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där du har stort utrymme för att ta egna initiativ och utvecklas i din yrkesroll. Rollen är RK2-klassad, vilket innebär att du kommer att arbeta med projekt av stor vikt och ansvar.
Vi söker en driven Strategisk inköpare som är redo att ta nästa steg i karriären! Har du erfarenhet inom förhandling och känner dig hemma i produktionsbranschen? Då kan du vara den vi letar efter! Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå till och med mars 2025, med chans till förlängning.
Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som strategisk inköpare hos vår kund kommer du att spela en nyckelroll i deras inköpsorganisation och ha stort ansvar och ägarskap över processen. Vi söker en självgående person som trivs med att ta initiativ och arbeta självständigt, men som samtidigt är en teamplayer som kan samarbeta över avdelningar och med olika intressenter.
Arbetsuppgifter:
- Leverantörsscouting: Identifiera och utvärdera nya leverantörer för att säkerställa att vi har rätt partnerskap.
- Förhandling: Ansvara för att förhandla fram de bästa avtalen i både pris, kvalitet och leveranstider.
- Leverantörshantering: Upprätthålla och utveckla långsiktiga relationer med våra leverantörer för att säkerställa optimal prestation och samarbete.
- Projektinköp/Prototypinköp: Hantera inköp för specifika projekt och prototyper, vilket innebär både teknisk förståelse och affärsmässighet.
- Stakeholder management: Samordna och kommunicera effektivt med interna och externa intressenter för att säkerställa att alla arbetar mot gemensamma mål.
Uppdraget är med start omgående till och med mars 2025, chans till förlängning finns.
Arbetet är på plats på kunds kontor i Malmö.
Vem är du?
Din profil:
- Du har arbetat som strategisk inköpare i minst 5 år
- Erfarenhet inom förhandling är ett krav, gärna med en bakgrund inom produktion eller tillverkningsindustrin
- Erfarenhet från entreprenörsrelaterade inköp är ett stort plus
- Du är självgående, ansvarstagande och trivs med att ha ägarskap över dina projekt
- Erfarenhet av att hantera och samarbeta med intressenter på olika nivåer är viktigt, då stakeholder management är en central del av rollen
- Du har en strategisk förståelse och kan se till helheten samtidigt som du är noggrann med detaljer
- Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
Varför jobba hos oss?
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö där du har stort utrymme för att ta egna initiativ och utvecklas i din yrkesroll. Rollen är RK2-klassad, vilket innebär att du kommer att arbeta med projekt av stor vikt och ansvar.