Publicerad: 2024-10-25

Logotyp

HR-specialist till HR helpdesk i Östersund

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

HR, service, utvecklingsarbete
HR Helpdesk har som uppdrag att ge Försäkringskassans chefer stöd i personalrelaterade frågor, samt att ge medarbetare och externa kontakter information om avtal, riktlinjer etc. Som HR-specialist koordinerar och besvarar du bland annat frågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö samt utbildning. Kontakterna sker via telefon eller e-post. I arbetet ingår även att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrera beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen. Du bidrar till HR:s och Försäkringskassans utveckling. Du arbetar operativt och du medverkar i utvecklingsinriktade och strategiska uppdrag inom HR-området.  Rollen som HR-specialist öppnar många dörrar för utveckling såväl inom enheten som på hela HR-avdelningen.

Som medarbetare på Försäkringskassan hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har högskoleexamen, gärna inom personalområdet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har goda kunskaper inom HR och personaladministration
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• har god kommunikativ förmåga
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• har god vana av att använda datorn som arbetsverktyg.

Det är meriterande om du


• har goda kunskaper inom HR-arbetsrätt och arbetsmiljö
• har 1-2 års arbetslivserfarenhet inom HR-området
• har erfarenhet av att arbeta i olika ärendehanteringssystem.
•  

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
3 tjänster tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering
och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Östersund.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs 

Kontaktpersoner
Chef: Helena Vestlund, 010-111 60 43 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Lindberg, emma.lindberg1@forsakringskassan.se, 010-114 08 93 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Siv Norlin, 010-116 96 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, 010-115 26 18 Seko: Johanna Grundström, 010- 115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 15 november 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Östersund

Populära jobb i Östersund