Publicerad: 2024-10-25
IT-tekniker
Vi söker nu efter en erfaren supporttekniker för en heltidstjänst hos en kund med fyra fabriker i Uppland och Dalarna. Företaget är ett globalt IT-bolag med målet att förbättra affärsprestationer genom att skapa smidiga digitala upplevelser. Som en del av en internationell aktör inom användarsupport verkar företaget över hela världen och erbjuder skräddarsydda lösningar för att möta behoven hos både multinationella företag och lokala organisationer.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
- Tillhandahålla Service Desk-stöd för tre svenska anläggningar, vilket innebär att du är första kontaktpunkt för tekniska frågor och supportbehov.
- Hantera supportärenden och biljetter effektivt för att säkerställa snabb lösning av problem.
- Ansvara för incidenthantering inom PMAD för de fyra anläggningarna samt närliggande områden kring Söderfors, vilket inkluderar felsökning och problemlösning.
- Eskalera ärenden till L2/L3 eller andra fabriker inom OSS när det krävs mer avancerad support.
- Hantera material, lager och datorutrustning för att säkerställa att resurserna är i gott skick och tillgängliga när de behövs.
- Ge support för skrivare och videokonferensrum, vilket innefattar både teknisk hjälp och underhåll för att säkerställa en smidig drift av kommunikationsverktyg.
Din profil och kvalifikationen
- Minst tre års erfarenhet inom IT-support
- Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att ha felsökt hård- och mjukvara
- Flytande svenska på modersmålsnivå
- Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter på plats
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Julieth Escobar
+46 734 159387
Julieth.Escobar@centric.eu
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
- Tillhandahålla Service Desk-stöd för tre svenska anläggningar, vilket innebär att du är första kontaktpunkt för tekniska frågor och supportbehov.
- Hantera supportärenden och biljetter effektivt för att säkerställa snabb lösning av problem.
- Ansvara för incidenthantering inom PMAD för de fyra anläggningarna samt närliggande områden kring Söderfors, vilket inkluderar felsökning och problemlösning.
- Eskalera ärenden till L2/L3 eller andra fabriker inom OSS när det krävs mer avancerad support.
- Hantera material, lager och datorutrustning för att säkerställa att resurserna är i gott skick och tillgängliga när de behövs.
- Ge support för skrivare och videokonferensrum, vilket innefattar både teknisk hjälp och underhåll för att säkerställa en smidig drift av kommunikationsverktyg.
Din profil och kvalifikationen
- Minst tre års erfarenhet inom IT-support
- Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att ha felsökt hård- och mjukvara
- Flytande svenska på modersmålsnivå
- Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter på plats
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Julieth Escobar
+46 734 159387
Julieth.Escobar@centric.eu