Publicerad: 2024-10-25
Inköpare med ansvar för E-handel
Adress
Jönköping
Anställning
Heltid
Lönetyp
Fast månads- vecko- eller timlön
Vill du vara delaktig i processen att implementera ett nytt E-handelssystem och samtidigt införa en högre grad av automatisering i vår inköpsprocess? Vätterhem växer och har gjort en fantastisk resa de senaste åren. Vi har idag ett starkt driv och ett högt tempo och söker därför en erfaren kollega till inköpsavdelningen för att kunna möta verksamhetens behov.
Hos oss får du utveckla både dig själv och företaget samtidigt som du gör nytta för det allmänna. Inköpsteamet består i dagsläget av fyra medarbetare och i rollen rapporterar du till vår Inköpschef. Tillsammans med dina kollegor kommer du bland annat ansvara för samordning av inköp, upphandlingar och vara ett stöd i inköps- och anskaffningsfrågor för kollegorna. Du kommer vara inblandad i alla led av inköpsprocessen och din specialisering är mot E-handel.
I din roll som Inköpare med ansvar för E-handel tillhör du projektgruppen med ansvar för att införskaffa och implementera ett nytt E-handelssystem i verksamheten. Efter implementeringen kommer arbetet innefatta b.la. leverantörsanslutningar, integration av andra systemstöd, och val av lämpliga gränssnitt. Du kommer ansvara för att kollegorna får rätt information, utbildning och hjälp så systemet kommer till sin fulla rätt. Du är en viktig länk mellan Vätterhem och våra leverantörer och förväntas vara med och bidra till utvecklingen av Vätterhems inköpsprocesser i alla led.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten:
- Implementera Vätterhems E-handelssystem.
- Administrera och vara systemansvarig för E-handelssystemet.
- Kvalificera, upprätthålla och leda företagets leverantörsbas.
- Leda utvecklingen av leverantörsrelationer och leverantörernas prestationer.
- På sikt upphandla såväl ramavtal som projektköp.
- Metod- och programutveckling för att minska transaktionskostnader och ökat värde.
- Säkerställa uppfyllnad av policyer, procedurer, etiska krav samt lagar och regler.
- Följa upp inköpsverksamheten samt bistå med analyser och handlingsalternativ.
- Deltaga och leda grupper i syfte att utveckla företagets specifikationer, ramavtal, processer, standarder etc.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av E-handel och inköpsarbete. Du bör ha en slutförd högskoleutbildning eller YH-utbildning inom till exempel juridik, ekonomi, E-handel, teknik eller inköp alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Som vår blivande E-handelsansvarig är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av införskaffande och implementering av E-handelssystem. Då vi är ett kommunalägt företag är det en fördel om du har kunskap inom offentlig upphandling. En god förhandlingsvana, kunskaper om avtal, standardavtal och juridik samt erfarenhet av upphandlingssystem ser vi också som meriterande.
Vidare har du har goda kunskaper i Officepaketet och är skicklig på att kommunicera på svenska och engelska i tal och i skrift med såväl kollegor som leverantörer.
Din person:
I den här rollen är det nödvändigt att du kan se till helhetsperspektivet. Som person är du driven med en analytisk förmåga. Du är duktig på att planera, prioritera och strukturera ditt arbete samt ser vad som behöver göras på ett effektivt sätt. Vidare är du resultatorienterad samtidigt som du är lyhörd, kommunikativ och har ett säljande tänk. Du behöver ha förmågan att kunna jobba självständigt och ha en god förmåga att lyssna in och medverka till avdelningens mål.
Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande till dig:
Hos oss får du ett omväxlande och flexibelt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av dina arbetsuppgifter. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel genom ett nära ledarskap. Om behovet finns utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg du behöver för att lyckas i ditt arbete.
Övrig information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Placering: Huvudkontoret på Klostergatan 10 i Jönköping, ca 3 min gångväg från centralstationen.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Anders Saltin, inköpschef på mobil: 070-899 94 18 / mail: anders.saltin@vatterhem.se.
Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Carl-Magnus Jonsson tel. 036-19 94 17 carl-magnus.jonsson@vatterhem.se
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 17 november 2024.
OBS! Alla ansökningar ska skickas in via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att hantera de ansökningar som skickas in via mejl.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Krav
- Erfarenhet av E-handel och inköpsarbete
- Slutförd relevant högskoleutbildning eller YH-utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Goda kunskaper i Officepaketet
- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av införskaffande och implementering av E-handelssystem
- Kunskap inom offentlig upphandling och erfarenhet av upphandlingssystem (med fördel Tendsign).
- En god förhandlingsvana, kunskaper om avtal, standardavtal och juridik
Om arbetsgivaren - Vätterhem
Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 8 915 lägenheter och cirka 400 lokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87 % nöjda hyresgäster.
Vår värdegrund ”LUTA” – Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar – genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.