Publicerad: 2024-10-28
Lokaladministratör, kommersiella avdelningen
Huge Bostäder AB är ett kommunalägt fastighetsbolag som äger, utvecklar och förvaltar bostäder, lokaler och kommersiella centrum. Vi har cirka 160 medarbetare fördelat på fyra områdeskontor i Huddinge kommun. Vi förvaltar ca 8 000 lägenheter, 163 000 kvm lokalyta och 6 handelscentrum i kommunen. Läs gärna mer på huge.se.
Huge söker en lokaladministratör till den kommersiella avdelningen
Vill du vara med och bidra till att skapa ett samhälle att trivas och utvecklas i genom hela livet? Tycker du att det låter spännande att tillsammans med kollegor få vara med och utveckla nya och attraktiva miljöer där människor vill bo, arbeta och besöka? Då ska du komma och jobba hos oss!
I rollen som lokaladministratör är du en viktig del av Huges verksamhet och dina dagar fylls av samarbeten och möten kombinerat med administrativa uppgifter. Du blir en del av ett engagerat och kompetent team bestående av uthyrningschef, lokaluthyrare och centrumledare, som tillsammans arbetar för att Huges centrum ska vara trivsamma, trygga och tillgängliga - kommunens hjärta helt enkelt. I din roll kommer du att stötta den kommersiella avdelningen i arbetet att hyra ut lokaler och utveckla centrum genom att bistå med övergripande administrativt arbete i gruppen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Administrera hyresavtal, överlåtelsehandlingar och tilläggsavtal
• Avstämning av nytecknade hyresavtal mot hyresavi från fastighetssystem
• Administrera ärenden i gemensam gruppmejl och ärendehanteringssystem
• Stycke-avisering och underlag för utbetalningar
• Hantera sena betalare och inkassofrågor för lokaler
• Beställa delgivningar och administrera Hyresnämndshandlingar
• Samordning av den kommersiella avdelningens aktiviteter och administration
• Kontinuerligt uppdatera gemensamma mappar, strukturer och dokument
• Kontinuerligt bevaka, hantera och uppdatera kunddata
• Fungera som intern support i uthyrningsarbetet
• Framtagande av statistik, rapporter och andra underlag.
• Ansvara för särskild kunskap i fastighetssystemet Fast2 och andra datasystem.
• Arkivansvar
• Genomföra mindre utvecklingsprojekt inom den kommersiella avdelningen
• I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter inom förvaltningen
• Medverka i den årliga NKI-undersökningen för lokalhyresgäster
• Delta i verksamhetsplanering och uppföljning
• Assistera uthyrningschef i det dagliga arbetet samt boka branschdagar och konferenser
Kvalifikationer och erfarenhet
• Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper.
• Flytande i svenska, både tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska.
• Goda kunskaper i Office-paketet.
• Grundläggande kunskap om inkassohantering.
• Meriterande om du har erfarenhet av fastighetssystem, speciellt Fast2.
• Meriterande med kunskaper om hyresavtal och hyresjuridik lokaler.
Personliga egenskaper
Lokaladministratörstjänsten passar dig som trivs i en administrativ roll där samarbete med både teammedlemmar och kollegor från andra avdelningar är en central del av arbetet. Vi söker dig som uppskattar ordning och struktur i det administrativa arbetet, har ekonomikunskaper och som även njuter av social interaktion och kundkontakter. Rollen har möjlighet att till viss del anpassas utifrån dina personliga styrkor och preferenser.
Jobba hos oss.
Den kommersiella gruppen består av drivna medarbetare som trivs och har roligt på jobbet. Vi arbetar med utveckling av våra köpcentrum som innebär att vi provar nya saker, nätverkar och deltar i branschdagar. I en mindre arbetsgrupp innebär det att alla bidrar, och av den anledningen sätter vi stort värde vid att vi kompletterar varandra. Det är självklart för oss att ha en jämställd och mångkulturell arbetsplats. Vi har stark värdegrund och vägleder och stimulerar omtanke och professionalism. Hos oss är det viktigt att du kan kombinera arbete med privatlivet där du har utrymme för dina prioriteringar. Du får också tillgång till fina förmåner som exempelvis tjänstepension, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och hälsoundersökning.
Vi har höga ambitioner och är en trygg och attraktiv arbetsgivare som fortsatt lockar kompetenta och serviceinriktade medarbetare. Återigen har Huge tagit plats på Karriärföretagens topplista och utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser för unga talanger. Med en kombination av erfarenhet och expertis hos våra medarbetare skapar vi en arbetsmiljö där engagerade och kunniga kollegor trivs, samarbetar och skapar livskraft tillsammans! Välkommen att bli en del av oss!
Om tjänsten
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 15 november
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Huge Bostäder med Jurek Rekrytering & Bemanning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via e-post: maria.vonsterneck@jurek.se.
Om tjänsten verkar intressant välkomnar vi din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att bakgrundskontroller kommer att genomföras på slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Huge söker en lokaladministratör till den kommersiella avdelningen
Vill du vara med och bidra till att skapa ett samhälle att trivas och utvecklas i genom hela livet? Tycker du att det låter spännande att tillsammans med kollegor få vara med och utveckla nya och attraktiva miljöer där människor vill bo, arbeta och besöka? Då ska du komma och jobba hos oss!
I rollen som lokaladministratör är du en viktig del av Huges verksamhet och dina dagar fylls av samarbeten och möten kombinerat med administrativa uppgifter. Du blir en del av ett engagerat och kompetent team bestående av uthyrningschef, lokaluthyrare och centrumledare, som tillsammans arbetar för att Huges centrum ska vara trivsamma, trygga och tillgängliga - kommunens hjärta helt enkelt. I din roll kommer du att stötta den kommersiella avdelningen i arbetet att hyra ut lokaler och utveckla centrum genom att bistå med övergripande administrativt arbete i gruppen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Administrera hyresavtal, överlåtelsehandlingar och tilläggsavtal
• Avstämning av nytecknade hyresavtal mot hyresavi från fastighetssystem
• Administrera ärenden i gemensam gruppmejl och ärendehanteringssystem
• Stycke-avisering och underlag för utbetalningar
• Hantera sena betalare och inkassofrågor för lokaler
• Beställa delgivningar och administrera Hyresnämndshandlingar
• Samordning av den kommersiella avdelningens aktiviteter och administration
• Kontinuerligt uppdatera gemensamma mappar, strukturer och dokument
• Kontinuerligt bevaka, hantera och uppdatera kunddata
• Fungera som intern support i uthyrningsarbetet
• Framtagande av statistik, rapporter och andra underlag.
• Ansvara för särskild kunskap i fastighetssystemet Fast2 och andra datasystem.
• Arkivansvar
• Genomföra mindre utvecklingsprojekt inom den kommersiella avdelningen
• I övrigt delta i förekommande eller nya uppgifter inom förvaltningen
• Medverka i den årliga NKI-undersökningen för lokalhyresgäster
• Delta i verksamhetsplanering och uppföljning
• Assistera uthyrningschef i det dagliga arbetet samt boka branschdagar och konferenser
Kvalifikationer och erfarenhet
• Gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper.
• Flytande i svenska, både tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska.
• Goda kunskaper i Office-paketet.
• Grundläggande kunskap om inkassohantering.
• Meriterande om du har erfarenhet av fastighetssystem, speciellt Fast2.
• Meriterande med kunskaper om hyresavtal och hyresjuridik lokaler.
Personliga egenskaper
Lokaladministratörstjänsten passar dig som trivs i en administrativ roll där samarbete med både teammedlemmar och kollegor från andra avdelningar är en central del av arbetet. Vi söker dig som uppskattar ordning och struktur i det administrativa arbetet, har ekonomikunskaper och som även njuter av social interaktion och kundkontakter. Rollen har möjlighet att till viss del anpassas utifrån dina personliga styrkor och preferenser.
Jobba hos oss.
Den kommersiella gruppen består av drivna medarbetare som trivs och har roligt på jobbet. Vi arbetar med utveckling av våra köpcentrum som innebär att vi provar nya saker, nätverkar och deltar i branschdagar. I en mindre arbetsgrupp innebär det att alla bidrar, och av den anledningen sätter vi stort värde vid att vi kompletterar varandra. Det är självklart för oss att ha en jämställd och mångkulturell arbetsplats. Vi har stark värdegrund och vägleder och stimulerar omtanke och professionalism. Hos oss är det viktigt att du kan kombinera arbete med privatlivet där du har utrymme för dina prioriteringar. Du får också tillgång till fina förmåner som exempelvis tjänstepension, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och hälsoundersökning.
Vi har höga ambitioner och är en trygg och attraktiv arbetsgivare som fortsatt lockar kompetenta och serviceinriktade medarbetare. Återigen har Huge tagit plats på Karriärföretagens topplista och utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser för unga talanger. Med en kombination av erfarenhet och expertis hos våra medarbetare skapar vi en arbetsmiljö där engagerade och kunniga kollegor trivs, samarbetar och skapar livskraft tillsammans! Välkommen att bli en del av oss!
Om tjänsten
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 15 november
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar Huge Bostäder med Jurek Rekrytering & Bemanning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via e-post: maria.vonsterneck@jurek.se.
Om tjänsten verkar intressant välkomnar vi din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att bakgrundskontroller kommer att genomföras på slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!