Publicerad: 2024-10-28
Digital marknadsförare
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 17 600 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 182 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
AcadeMedias vuxenutbildningar bedrivs inom Hermods, Eductus, KompetensUtvecklingsInstitutet, NTI-skolan, Movant, Plushögskolan, KYH, EC Utbildning, Sälj- och marknadshögskolan, Linguista och The Game Assembly, CME och Framtidsutveckling. Dessa verksamheter har utbildningar i allt ifrån svenska för invandrare (SFI) och yrkessvenska till vård och omsorg och gymnasiala vuxenutbildningar på distans. Det finns också yrkesutbildningar inom områden som exempelvis bygg, VVS, IT, marknadsföring och logistik.
Det de dock har gemensamt är uppdraget att hjälpa människor att komma in på arbetsmarknaden, främst genom utbildning men också genom insatser som stöd och matchning i samarbete med arbetsförmedling och näringsliv.
Vi söker nu en relationsbyggande digital marknadsförare med öga för färg och form till vår satsning på företagsutbildningar!
Om tjänsten
Som digital marknadsförare hos oss kommer du att ansvara för att planera, genomföra och följa upp kampanjer för vårt nya affärsområde företagsutbildningar. Vi arbetar utifrån en tydlig målbild att utveckla vårt utbud av kvalitativa utbildningar som stärker svensk arbetsmarknad. Vår del av Academedia omfattar sex varumärken med olika profil och arbetsuppgifterna kan variera under året. Du rapporterar till affärsområdeschef för B2B.
Du kommer att utgå från vårt kontor vid Svingeln i Göteborg som kan varvas med hybridarbete.
Det här söker vi
En relationsbyggande och handlingskraftig person som gillar att vara med och bygga nytt. Du uppskattar eget ansvar, många samarbetsytor och har en kreativ ådra.
Typiska arbetsuppgifter
• Utveckla och implementera digitala marknadsföringskampanjer för att öka varumärkeskännedom och generera kvalificerade leads och driva försäljning
• Initiera, implementera och underhålla marketing automation
• Uppdatering, utveckling och SEO-optimering för produkterna på varumärkenas webbsidor
• Planering och uppföljning av budget för marknadsaktiviteter
• Produktion av grafiskt material
• Uppdatering och underhållning av externa marknadsförings- och säljkanaler
• Skapa och vårda relationer med viktiga intressenter, kunder, leverantörer, och interna team
• Resultatuppföljning
Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring eller liknande inriktning
• Tre års arbetslivsfarenhet inom marknadsföring
• Vana att arbeta med digitala verktyg så som GA4, CRM-system och sociala medieplattformar
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska språket
• Goda kunskaper i grafisk produktion
• Grundläggande kunskaper i webbredaktion
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från utbildningsbranschen.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö där det inom Academedia finns många karriärvägar. Genom vårt utvecklingsarbete får du låta dig själv utmanas och växa.
Som medarbetare hos oss har du möjlighet till kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.
Anställningsform
Varaktighet: 12 månaders projektanställning
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Göteborg
Kontaktperson
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Thobias Torstensson, Affärsområdeschef, thobias.torstensson@academedia.se
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
AcadeMedias vuxenutbildningar bedrivs inom Hermods, Eductus, KompetensUtvecklingsInstitutet, NTI-skolan, Movant, Plushögskolan, KYH, EC Utbildning, Sälj- och marknadshögskolan, Linguista och The Game Assembly, CME och Framtidsutveckling. Dessa verksamheter har utbildningar i allt ifrån svenska för invandrare (SFI) och yrkessvenska till vård och omsorg och gymnasiala vuxenutbildningar på distans. Det finns också yrkesutbildningar inom områden som exempelvis bygg, VVS, IT, marknadsföring och logistik.
Det de dock har gemensamt är uppdraget att hjälpa människor att komma in på arbetsmarknaden, främst genom utbildning men också genom insatser som stöd och matchning i samarbete med arbetsförmedling och näringsliv.
Vi söker nu en relationsbyggande digital marknadsförare med öga för färg och form till vår satsning på företagsutbildningar!
Om tjänsten
Som digital marknadsförare hos oss kommer du att ansvara för att planera, genomföra och följa upp kampanjer för vårt nya affärsområde företagsutbildningar. Vi arbetar utifrån en tydlig målbild att utveckla vårt utbud av kvalitativa utbildningar som stärker svensk arbetsmarknad. Vår del av Academedia omfattar sex varumärken med olika profil och arbetsuppgifterna kan variera under året. Du rapporterar till affärsområdeschef för B2B.
Du kommer att utgå från vårt kontor vid Svingeln i Göteborg som kan varvas med hybridarbete.
Det här söker vi
En relationsbyggande och handlingskraftig person som gillar att vara med och bygga nytt. Du uppskattar eget ansvar, många samarbetsytor och har en kreativ ådra.
Typiska arbetsuppgifter
• Utveckla och implementera digitala marknadsföringskampanjer för att öka varumärkeskännedom och generera kvalificerade leads och driva försäljning
• Initiera, implementera och underhålla marketing automation
• Uppdatering, utveckling och SEO-optimering för produkterna på varumärkenas webbsidor
• Planering och uppföljning av budget för marknadsaktiviteter
• Produktion av grafiskt material
• Uppdatering och underhållning av externa marknadsförings- och säljkanaler
• Skapa och vårda relationer med viktiga intressenter, kunder, leverantörer, och interna team
• Resultatuppföljning
Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring eller liknande inriktning
• Tre års arbetslivsfarenhet inom marknadsföring
• Vana att arbeta med digitala verktyg så som GA4, CRM-system och sociala medieplattformar
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska språket
• Goda kunskaper i grafisk produktion
• Grundläggande kunskaper i webbredaktion
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från utbildningsbranschen.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö där det inom Academedia finns många karriärvägar. Genom vårt utvecklingsarbete får du låta dig själv utmanas och växa.
Som medarbetare hos oss har du möjlighet till kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.
Anställningsform
Varaktighet: 12 månaders projektanställning
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Göteborg
Kontaktperson
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Thobias Torstensson, Affärsområdeschef, thobias.torstensson@academedia.se