Publicerad: 2024-10-29

Logotyp

Handläggare för juridiska beslut

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Är du på jakt efter ett uppdrag som kan stärka ditt CV med värdefulla meriter? Då kan det vara just dig vi söker! Ta chansen att få arbeta inom den offentliga sektorn och bidra med dina kunskaper.

Om uppdraget

Vi söker nu flera konsulter för handläggning inom skuldsanering. Uppdraget startar den 8 januari 2024 och pågår preliminärt till den 8 juli 2025, med goda möjligheter till förlängning. Detta är en utmärkt möjlighet att komma in i myndighetsvärlden, där du får använda dina juridiska kunskaper för att utreda, bedöma och fatta beslut i ärenden.

Arbetet utförs på kontorstid (8 timmar mellan kl. 07.00–18.00) på vårt kontor i centrala Sundbyberg. Tjänsten är på heltid. Efter upplärningsperioden finns utrymme för distansarbete några dagar i veckan.

Observera att en godkänd UC-kontroll krävs för rollen och kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att utreda förutsättningarna för skuldsanering samt besvara telefonförfrågningar som rör detta område. Du kommer även att fatta beslut om avslag, avvisning och avskrivning när förutsättningar för skuldsanering saknas. När det däremot finns förutsättningar, kommer du att lämna förslag på skuldsanering och fatta beslut om sådana. Dessutom hanterar du uppgifter kopplade till skuldsaneringens betalningstjänst.

För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och ha förmågan att bemöta människor i känsliga situationer. Du kommer att ha kontakt med privatpersoner, gäldenärer, borgenärer samt andra myndigheter och aktörer.Arbetet sker i högt tempo, och det är viktigt att du känner dig trygg i att fatta beslut baserade på en stabil rättslig grund.

Dina kvalifikationer

  • Högskoleutbildning, vi ser gärna att du har en jur.kand
  • Minst 1 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Med liknande arbeten avser arbeten med interna och externa kontakter med juridiska inslag.
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Mycket goda kunskaper i svenska

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 22 november.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på076 013 22 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Stockholm

Populära jobb i Stockholm