Publicerad: 2024-10-29
Social Media Manager inom träning och hälsa
Är du en kreativ och brinner för sociala medier, content creation och varumärkesbyggande? Vill du kombinera ditt intresse för träning och hälsa med att utveckla engagerande innehåll och strategier för Sociala Medier? Då kan detta vara rollen för dig!
Svenskt Kosttillskott AB söker nu en Social Media Manager med övergripande ansvar för att driva och utveckla vår närvaro på sociala medier. Vi söker dig som kan leda vårt arbete på sociala medier och skapa engagerande innehåll som stärker vårt varumärke och når ut till våra målgrupper. Vi är ett dynamiskt företag i tillväxt, och vi letar efter dig som är självgående, initiativrik och har förmågan att skapa innehåll som engagerar våra målgrupper.
Om rollen:Som Social Media Manager har du ett övergripande ansvar för vår sociala media-strategi och närvaro på sociala medier, både för Svenskt Kosttillskott och Svensk Hälsokost i Sverige och de nordiska länderna. Du ansvarar för att utveckla och implementera strategier, planera och posta inlägg för sociala medier som driver varumärkesengagemang, konvertering och varumärkeslojalitet. Du kommer även att producera visuellt innehåll (foto och video), samt ansvara över vårt content team/modeller.
Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Sociala medier-strategi: Utveckla och implementera en övergripande strategi för företagets sociala medier som stödjer företaget mål och visuella uttryck för samtliga sociala medier-kanaler.
• Planering: Skapa och hantera en detaljerad innehållskalender för alla sociala medier-kanaler (t.ex. Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn).
• Publicering: Ansvara för schemaläggning och publicering av inlägg på företagets sociala plattformar, samt säkerställa att innehållet är anpassat för respektive kanal och land. Säkerställ även att ambassadörers innehåll får synlighet i stories och i co-posts, tillsammans med vår Ambassador Manager.
• Content creation: Ansvara för produktion av innehåll, inklusive foto, video och text, för sociala medier. Detta innebär arr initiera contentidéer, samt fotografera/filma ambassadörer, mässor, events, modeller med mer.
• UGC (User-Generated Content): Analysera, hantera och återpublicera användargenererat innehåll från kunder på våra sociala media-kanaler samt vår hemsida.
• Content team/modeller: Säkerställa att företagets vision återspeglas i content-teamets arbete, inklusive modellval.
• Rapportering och analys: Följa upp och optimera resultat från sociala medier-aktiviteter och rapportera kring engagemang och räckvidd.
• Budgetansvar: Hantera budgeten för sociala medier.
Vi söker dig som: • Är initiativrik och självgående med förmåga att driva projekt från idé till slutprodukt.
• Har förmåga att tänka både kreativt och analytiskt
• Har en stark förmåga att ta initiativ och driva projekt självständigt, samt leverera högkvalitativt arbete inom deadline.
• Är strukturerad och noggrann och har lätt för att hantera flera projekt samtidigt.
• Har stark förmåga att kommunicera och samarbeta.
• Du ser möjligheter i utmaningar och har en stark problemlösningsförmåga.
• Ett öga för kvalitet och detaljer vad gäller fotografering och videoproduktion.
• Du är bekväm i sociala sammanhang.
Kvalifikationer:UtbildningRelevant utbildning inom Sociala Media, Marknadsföring eller liknande områden.
Obligatoriska erfarenheter: • Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med sociala medier, gärna inom en liknande roll som Social Media Manager.
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta med analysverktyg för sociala medier.
• Krav på stor erfarenhet av att skapa visuellt innehåll (fotografering, videoproduktion och redigering). Du måste kunna skicka över någon form av portfolio i samband med ansökan.
• Har jobbat med modeller och/eller content team, för att säkerställa en pool av modeller relevanta för fotografering och videoproduktion.
• Har ett genuint intresse för hälsa och träning och kan anpassa innehåll till våra varumärken och målgrupper.
Önskvärda erfarenheter: • Det är meriterande att ha erfarenhet från branscher inom träning och hälsa.
• Det är meriterande att ha arbetat i Falcon eller liknande plattformar.
Vad vi erbjuderDenna tjänst är en viktig del inom företaget, för att nå våra relevanta målgrupper med engagerande content som bygger på våra värdeord inspiration, kunskap, förtroende och omtanke. Stor vikt läggs vid din förmåga att arbeta självständigt, driva initiativ och ta ansvar för sitt område. Du blir en viktig del av vår resa mot att skapa fler sunda val i människors vardag.
Som anställd hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en dynamisk, kreativ och utvecklande miljö där det är ett öppet klimat med fokus på ditt välmående. Du får tillgång till vårt eget moderna gym som ligger en våning under kontoret. Dessutom erbjuds friskvårdsbidrag i form av gymkort eller annan godkänd aktivitet, samt personalrabatt på våra siter. Tjänsten är på heltid och är placerad på vårt kontor i Kungsängen norr om Stockholm, med möjlighet till viss hybridarbete.
AnsökanÄr du den vi söker? Skicka din ansökan med CV till henrik.s@svensktkosttillskott.se senast 2024-11-10, men ansökningar hanteras löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Svenskt Kosttillskott AB driver e-handelssajterna www.svensktkosttillskott.se, www.svenskhalsokost.se, www.healthwell.dk, www.corenutrition.dk, www.healthwell.fi i Sverige, Danmark och Finland. Vi arbetar utifrån ledorden ”Ät rätt, träna smart” och vill inspirera till en hälsosam livsstil med omtanke om både människa och miljö. Därför söker vi någon som har ett genuint intresse för träning och hälsa och som vill bidra till vår vision.
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)
Svenskt Kosttillskott AB söker nu en Social Media Manager med övergripande ansvar för att driva och utveckla vår närvaro på sociala medier. Vi söker dig som kan leda vårt arbete på sociala medier och skapa engagerande innehåll som stärker vårt varumärke och når ut till våra målgrupper. Vi är ett dynamiskt företag i tillväxt, och vi letar efter dig som är självgående, initiativrik och har förmågan att skapa innehåll som engagerar våra målgrupper.
Om rollen:Som Social Media Manager har du ett övergripande ansvar för vår sociala media-strategi och närvaro på sociala medier, både för Svenskt Kosttillskott och Svensk Hälsokost i Sverige och de nordiska länderna. Du ansvarar för att utveckla och implementera strategier, planera och posta inlägg för sociala medier som driver varumärkesengagemang, konvertering och varumärkeslojalitet. Du kommer även att producera visuellt innehåll (foto och video), samt ansvara över vårt content team/modeller.
Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Sociala medier-strategi: Utveckla och implementera en övergripande strategi för företagets sociala medier som stödjer företaget mål och visuella uttryck för samtliga sociala medier-kanaler.
• Planering: Skapa och hantera en detaljerad innehållskalender för alla sociala medier-kanaler (t.ex. Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn).
• Publicering: Ansvara för schemaläggning och publicering av inlägg på företagets sociala plattformar, samt säkerställa att innehållet är anpassat för respektive kanal och land. Säkerställ även att ambassadörers innehåll får synlighet i stories och i co-posts, tillsammans med vår Ambassador Manager.
• Content creation: Ansvara för produktion av innehåll, inklusive foto, video och text, för sociala medier. Detta innebär arr initiera contentidéer, samt fotografera/filma ambassadörer, mässor, events, modeller med mer.
• UGC (User-Generated Content): Analysera, hantera och återpublicera användargenererat innehåll från kunder på våra sociala media-kanaler samt vår hemsida.
• Content team/modeller: Säkerställa att företagets vision återspeglas i content-teamets arbete, inklusive modellval.
• Rapportering och analys: Följa upp och optimera resultat från sociala medier-aktiviteter och rapportera kring engagemang och räckvidd.
• Budgetansvar: Hantera budgeten för sociala medier.
Vi söker dig som: • Är initiativrik och självgående med förmåga att driva projekt från idé till slutprodukt.
• Har förmåga att tänka både kreativt och analytiskt
• Har en stark förmåga att ta initiativ och driva projekt självständigt, samt leverera högkvalitativt arbete inom deadline.
• Är strukturerad och noggrann och har lätt för att hantera flera projekt samtidigt.
• Har stark förmåga att kommunicera och samarbeta.
• Du ser möjligheter i utmaningar och har en stark problemlösningsförmåga.
• Ett öga för kvalitet och detaljer vad gäller fotografering och videoproduktion.
• Du är bekväm i sociala sammanhang.
Kvalifikationer:UtbildningRelevant utbildning inom Sociala Media, Marknadsföring eller liknande områden.
Obligatoriska erfarenheter: • Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med sociala medier, gärna inom en liknande roll som Social Media Manager.
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta med analysverktyg för sociala medier.
• Krav på stor erfarenhet av att skapa visuellt innehåll (fotografering, videoproduktion och redigering). Du måste kunna skicka över någon form av portfolio i samband med ansökan.
• Har jobbat med modeller och/eller content team, för att säkerställa en pool av modeller relevanta för fotografering och videoproduktion.
• Har ett genuint intresse för hälsa och träning och kan anpassa innehåll till våra varumärken och målgrupper.
Önskvärda erfarenheter: • Det är meriterande att ha erfarenhet från branscher inom träning och hälsa.
• Det är meriterande att ha arbetat i Falcon eller liknande plattformar.
Vad vi erbjuderDenna tjänst är en viktig del inom företaget, för att nå våra relevanta målgrupper med engagerande content som bygger på våra värdeord inspiration, kunskap, förtroende och omtanke. Stor vikt läggs vid din förmåga att arbeta självständigt, driva initiativ och ta ansvar för sitt område. Du blir en viktig del av vår resa mot att skapa fler sunda val i människors vardag.
Som anställd hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en dynamisk, kreativ och utvecklande miljö där det är ett öppet klimat med fokus på ditt välmående. Du får tillgång till vårt eget moderna gym som ligger en våning under kontoret. Dessutom erbjuds friskvårdsbidrag i form av gymkort eller annan godkänd aktivitet, samt personalrabatt på våra siter. Tjänsten är på heltid och är placerad på vårt kontor i Kungsängen norr om Stockholm, med möjlighet till viss hybridarbete.
AnsökanÄr du den vi söker? Skicka din ansökan med CV till henrik.s@svensktkosttillskott.se senast 2024-11-10, men ansökningar hanteras löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Svenskt Kosttillskott AB driver e-handelssajterna www.svensktkosttillskott.se, www.svenskhalsokost.se, www.healthwell.dk, www.corenutrition.dk, www.healthwell.fi i Sverige, Danmark och Finland. Vi arbetar utifrån ledorden ”Ät rätt, träna smart” och vill inspirera till en hälsosam livsstil med omtanke om både människa och miljö. Därför söker vi någon som har ett genuint intresse för träning och hälsa och som vill bidra till vår vision.
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)