Publicerad: 2024-10-29

Registrator

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering.

Om rollen Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som registrator. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området.

Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv och Registratur” och bli en del av ett engagerat gäng som gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. Denna roll utgår från Eskilstuna. Du arbetar främst på plats hos kunden, men detta kan variera efter kundens behov och uppdragets karaktär.

Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega!

Kvalifikationer

  • Högskole- eller universitetsutbildning inom information och arkivvetenskap eller motsvarande utbildning inom området
  • Minst 2 års erfarenhet inom diarieföring
  • Erfarenhet av att arbetat med säkerhetsklassade handlingar (Utifrån informationssäkerhet)
  • Talar och skriver på svenska obehindrat
  • God kännedom om tryckfrihetsförordningen, arkivlagen, offentlighets- och sekretesslagen samt Riksarkivets regelverk
  • Meriterande med erfarenhet inom offentlig verksamhet
  • Meriterande med kunskap om sekretessprövning och arbetat i ärendehanteringssystem (diarie)

Personliga förmågor Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att självständigt prioritera ditt arbete. Du tar initiativ till utveckling av aktiviteter och har mycket god samarbetsförmåga. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad.

Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Anastasia, som är din chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare.

Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback.

Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta anastasia.pettersson@arkivit.se. Start: Detta är ett konsultuppdrag med uppstart snarast Omfattning: 100%, heltid Placering: Eskilstuna Anställningsform: Särskild visstidsanställning

Välkommen med din ansökan!

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Eskilstuna

Populära jobb i Eskilstuna