Publicerad: 2024-10-29
Servicesmedarbetare Reklamationsavdelningen Kungens Kurva
<p>Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.
<p>Brinner du för kundbemötande lika mycket som vi gör? Är du problemlösningsorienterad och sätter stor fokus på effektivitet? Då är du den vi söker! Vi vill erbjuda dig ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete i högt tempo.
Du blir en del i ett engagerat team som tillsammans bidrar till att våra kunder skapar ”ett hem att trivas i och vara stolta över”.
<p>Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en tjänst som Servicemedarbetare på vår reklamationsavdelning i Kungens Kurva.
<p>Tjänsten är på 80% och ett vikariat på 12 månader med chans på förlängning. Arbetet är administrativt, vilket innebär mottagning och handläggning av reklamationer via epost och telefon. Du ansvarar för att bemöta kunden på bästa sätt och lösa ärendet enligt Mios rutiner. Arbetet utförs på vårt servicekontor i Kungens Kurva under ordinarie kontorsarbetstider.
<p> Arbetstid Servicekontoret är 08:15-17:30
<p>Kvalifikationer
Viktigt för oss är att du har en stor grad av kundorientering och servicekänsla och att du alltid jobbar med ambitionen att alla ska vara återkommande kunder till Mio. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och bra på att bygga långsiktiga relationer. Du är tävlingsinriktad och tycker om att jobba mot uppsatta mål. Du är en god förebild och lagspelare och bidrar till god stämning genom att stötta dina kollegor och är beredd att hoppa in där det behövs. Som person sätter du kunden i fokus och du trivs med både administrativa arbetsuppgifter och social kontakt.
<p>Du har en vana av att bemöta alla typer av kunder och drivs av att ge en service som leder till nöjda kunder.
<p>Du är:
- serviceinriktad
- kommunikativ och förtroendeingivande
- bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift
- flexibel och problemlösningsorienterad
- stresstålig och klarar av att jobba i ett högt tempo
<p>Mio tillämpar lön enligt handelsavtal
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
<p>Tjänsten är administrativ ett plus är om man kan hålla många bollar i luften samtidigt.
<p>Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.
<p>Brinner du för kundbemötande lika mycket som vi gör? Är du problemlösningsorienterad och sätter stor fokus på effektivitet? Då är du den vi söker! Vi vill erbjuda dig ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete i högt tempo.
Du blir en del i ett engagerat team som tillsammans bidrar till att våra kunder skapar ”ett hem att trivas i och vara stolta över”.
<p>Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en tjänst som Servicemedarbetare på vår reklamationsavdelning i Kungens Kurva.
<p>Tjänsten är på 80% och ett vikariat på 12 månader med chans på förlängning. Arbetet är administrativt, vilket innebär mottagning och handläggning av reklamationer via epost och telefon. Du ansvarar för att bemöta kunden på bästa sätt och lösa ärendet enligt Mios rutiner. Arbetet utförs på vårt servicekontor i Kungens Kurva under ordinarie kontorsarbetstider.
<p> Arbetstid Servicekontoret är 08:15-17:30
<p>Kvalifikationer
Viktigt för oss är att du har en stor grad av kundorientering och servicekänsla och att du alltid jobbar med ambitionen att alla ska vara återkommande kunder till Mio. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och bra på att bygga långsiktiga relationer. Du är tävlingsinriktad och tycker om att jobba mot uppsatta mål. Du är en god förebild och lagspelare och bidrar till god stämning genom att stötta dina kollegor och är beredd att hoppa in där det behövs. Som person sätter du kunden i fokus och du trivs med både administrativa arbetsuppgifter och social kontakt.
<p>Du har en vana av att bemöta alla typer av kunder och drivs av att ge en service som leder till nöjda kunder.
<p>Du är:
- serviceinriktad
- kommunikativ och förtroendeingivande
- bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift
- flexibel och problemlösningsorienterad
- stresstålig och klarar av att jobba i ett högt tempo
<p>Mio tillämpar lön enligt handelsavtal
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
<p>Tjänsten är administrativ ett plus är om man kan hålla många bollar i luften samtidigt.
<p>Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.