Publicerad: 2024-10-30

Logotyp

IT Resource Management Specialist & Coordinator

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast och rörlig lön

Till ett uppdrag hos en kund i Linköping söker vi en IT Resource Management Specialist och koordinator inom Organisational Support där du bland annat kommer att arbeta med att utveckla och koordinera IT Resource Management-processen och de verktyg som används för att stötta processen inom affärsområdet.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter

Som IT Resource Management Specialist och koordinator inom Organisational Support kommer du att:
 
-
Arbeta med att utveckla och koordinera IT Resource Management-processen och de verktyg som används för att stötta processen inom affärsområdet.
-
Koordinera och leda Resource Management-möten.
-
Agera Business Solution Manager för Resource Request-flödet och ServiceNow-modulen som används. Här kommer du att agera kravställare för utveckling och stödja linjechefer och tjänsteägare i processen att beställa resurser.
-
Stötta linjechefer i Resource Request-flödet och vid behov agera som Queue Coordinator för inkomna förfrågningar.
-
Ansvara för utbildning och support till nya och befintliga linjechefer.
-
Samordna kommunikation gällande arbetssätt, processer och system.

Din profil och kvalifikationen

För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv, framtidsorienterad och ha ett stort intresse för resurshantering och kapacitetsplanering. Vi söker dig som har ett kundorienterat och affärsmässigt fokus, med ett gott analytiskt och problemlösande tänkande.
Du är van att arbeta självständigt men är också en lagspelare. För att trivas hos oss behöver du vara serviceminded och gilla en dynamisk miljö där förutsättningarna kan förändras snabbt. Din viktigaste egenskap är att du har vilja, intresse och ett stort engagemang.
Krav på erfarenhet:
-
Mycket god kommunikativ förmåga.
-
God förståelse för affärs- och ekonomistyrning.
-
Behärska svenska och engelska flytande, både i tal och skrift.
-
Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom informationsteknik eller närliggande område.
-
Erfarenhet av resurshantering inom IT och resurskapacitetsplanering.
-
Erfarenhet av linjechefsarbete, rekrytering eller konsultinköp.
Erfarenhet av ServiceNow och Antura är meriterande.
Vad vi erbjuder

Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med ca 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian Gidlöv
+46 734159383
Christian.Gidloev@centric.eu
Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Linköping

Populära jobb i Linköping