Publicerad: 2024-10-30
Account Manager, Small Medium Enterprise, Malmö
PostNord är Sveriges mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag.
Vi identifierar kunders behov, lyssnar, förstår, löser problem och utvecklar deras affär. Hållbarhet är självklart och nödvändigt på vår innovations- och transformationsresa mot framtidens logistiklösningar. Vi lever mitt i utvecklingen, på vissa sätt leder vi den, med ett stolt kundlöfte. PostNord levererar lösningar för kommunikation, logistik, distribution och e-handel till, från och inom Norden.
Vi söker nu nyfikna, drivna och utvecklingsfokuserade Account Managers till våra team. Kan det vara dig som vi söker?
Du & vi & jobbet
PostNord har en synlig men samtidigt osynlig dygnet-runt-struktur som är en viktig och hållbar del av samhället. Vi är ödmjuka och stolta över vårt samhällsuppdrag, vår kunskap och genomförandeförmåga. Du som Account Manager är en given nyckelperson för att lösa de utmaningar våra kunder står inför. Som Account Manager kommer du tillhöra teamet SME (Small Medium Enterprise) som består av cirka 40 personer. I rollen kommer du att ha kontakt med både befintliga och nya kunder, där telefonen är ditt främsta arbetsverktyg i kombination med mail och Microsoft Teams. Teamet inom SME präglas av nyfikenhet, proaktivitet och tålamod, något vi även vill se hos dig. Vi bygger en vinnarkultur där du ska sporras av både gemensamma- och individuella mål. Du kommer att rapportera till cheferna för teamen i Malmö – Daniel och Alexander.
Vad du kommer att göra
- Ansvara för din kundbas av befintliga- och potentiella kunder.
- Skapa lönsamma och långsiktiga affärer och relationer med dina kunder.
- Identifiera behov och definiera lösningar för PostNords tjänster inom Logistik, E-handel, Marknadsföring och Affärskommunikation.
- Följa upp, vårda och föräldra kundrelationen under hela affärslivscykeln.
- Dokumentation av aktiviteter och säljresultat i vårt system SalesForce.
Vem du är
- Bygger ömsesidigt förtroende: Tillit är grunden till bra relationer.
- Ödmjuk och ansvarstagande: Föregå med gott exempel. Du är det exemplet.
- Engagemang & inspiration: En specialist är specialiserad på att vara nyfiken. Det smittar av sig.
- Initiativkraft: Framåtanda och vilja att lösa utmaningar, idag och imorgon.
- Tålamod: Långsiktig framgång trumfar alltid en "quick-fix".
- Lösningsorienterad och effektiv: Självständigt beslutsfattande och ansvarstagande är naturligt för dig.
- Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad du tar med dig
- Eftergymnasial examen, gärna akademisk examen inom Marknadsföring, Företagsekonomi, logistik eller motsvarande.
- Utbildning inom försäljning, affärsmannaskap och säljteknik t ex Spin är meriterande.
- Erfarenhet inom försäljning, alternativt erfarenhet från närliggande bransch.
- Behärska Office 365 på en hög nivå, med ett genuint intresse för IT-lösningar (tex Check-Out, TA-system) och CRM system. Tidigare erfarenhet av SalesForce är ett plus men inget krav.
- Tidigare arbete med avtalsskrivning är en bonus.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Varför vi finns
Vi vill bli marknadens favoritleverantör i Norden och göra vardagen enklare för alla som bor och verkar i Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se.
Du ska må bra
Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder bra och marknadsmässiga arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.
Vad väntar du på?
Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. I urvalet tillämpar vi både urvalsfrågor, videoinspelning samt arbetspsykologiska tester. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start efter överenskommelse och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Om du undrar något över tjänsten, kontakta Talent Acquisition Specialist/Headhunter - Casper von Sivers på 073 561 78 70 eller casper.von-sivers@postnord.com. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi ser fram emot att höra från dig!
För fackliga kontaktpersoner se https://group.postnord.com/sv/karriar/fragor-och-svar/facklig-kontakt/ .
Vi identifierar kunders behov, lyssnar, förstår, löser problem och utvecklar deras affär. Hållbarhet är självklart och nödvändigt på vår innovations- och transformationsresa mot framtidens logistiklösningar. Vi lever mitt i utvecklingen, på vissa sätt leder vi den, med ett stolt kundlöfte. PostNord levererar lösningar för kommunikation, logistik, distribution och e-handel till, från och inom Norden.
Vi söker nu nyfikna, drivna och utvecklingsfokuserade Account Managers till våra team. Kan det vara dig som vi söker?
Du & vi & jobbet
PostNord har en synlig men samtidigt osynlig dygnet-runt-struktur som är en viktig och hållbar del av samhället. Vi är ödmjuka och stolta över vårt samhällsuppdrag, vår kunskap och genomförandeförmåga. Du som Account Manager är en given nyckelperson för att lösa de utmaningar våra kunder står inför. Som Account Manager kommer du tillhöra teamet SME (Small Medium Enterprise) som består av cirka 40 personer. I rollen kommer du att ha kontakt med både befintliga och nya kunder, där telefonen är ditt främsta arbetsverktyg i kombination med mail och Microsoft Teams. Teamet inom SME präglas av nyfikenhet, proaktivitet och tålamod, något vi även vill se hos dig. Vi bygger en vinnarkultur där du ska sporras av både gemensamma- och individuella mål. Du kommer att rapportera till cheferna för teamen i Malmö – Daniel och Alexander.
Vad du kommer att göra
- Ansvara för din kundbas av befintliga- och potentiella kunder.
- Skapa lönsamma och långsiktiga affärer och relationer med dina kunder.
- Identifiera behov och definiera lösningar för PostNords tjänster inom Logistik, E-handel, Marknadsföring och Affärskommunikation.
- Följa upp, vårda och föräldra kundrelationen under hela affärslivscykeln.
- Dokumentation av aktiviteter och säljresultat i vårt system SalesForce.
Vem du är
- Bygger ömsesidigt förtroende: Tillit är grunden till bra relationer.
- Ödmjuk och ansvarstagande: Föregå med gott exempel. Du är det exemplet.
- Engagemang & inspiration: En specialist är specialiserad på att vara nyfiken. Det smittar av sig.
- Initiativkraft: Framåtanda och vilja att lösa utmaningar, idag och imorgon.
- Tålamod: Långsiktig framgång trumfar alltid en "quick-fix".
- Lösningsorienterad och effektiv: Självständigt beslutsfattande och ansvarstagande är naturligt för dig.
- Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad du tar med dig
- Eftergymnasial examen, gärna akademisk examen inom Marknadsföring, Företagsekonomi, logistik eller motsvarande.
- Utbildning inom försäljning, affärsmannaskap och säljteknik t ex Spin är meriterande.
- Erfarenhet inom försäljning, alternativt erfarenhet från närliggande bransch.
- Behärska Office 365 på en hög nivå, med ett genuint intresse för IT-lösningar (tex Check-Out, TA-system) och CRM system. Tidigare erfarenhet av SalesForce är ett plus men inget krav.
- Tidigare arbete med avtalsskrivning är en bonus.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Varför vi finns
Vi vill bli marknadens favoritleverantör i Norden och göra vardagen enklare för alla som bor och verkar i Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se.
Du ska må bra
Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder bra och marknadsmässiga arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.
Vad väntar du på?
Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. I urvalet tillämpar vi både urvalsfrågor, videoinspelning samt arbetspsykologiska tester. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start efter överenskommelse och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Om du undrar något över tjänsten, kontakta Talent Acquisition Specialist/Headhunter - Casper von Sivers på 073 561 78 70 eller casper.von-sivers@postnord.com. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi ser fram emot att höra från dig!
För fackliga kontaktpersoner se https://group.postnord.com/sv/karriar/fragor-och-svar/facklig-kontakt/ .