Publicerad: 2024-10-31
Drift- och Affärsansvarig för Kemira Industripark Helsingborg
Om Kemira
Kemira är en global ledare inom hållbara kemiska lösningar för vattenintensiva industrier. Vi tillhandahåller de bäst lämpade produkterna och tjänsterna för att förbättra våra kunders produktkvalitet, process och resurseffektivitet. Vårt fokus ligger på massa & papper, vattenrening och energisektorer. År 2023 hade Kemira en årlig omsättning på cirka 3,4 miljarder euro och cirka 5 000 anställda.
Kemira är en jämställd arbetsgivare och har nolltolerans mot drogpåverkan under arbetstid. Kemiras hållbarhetsmål för människor är att nå topp 10 % av tvärindustriella normer för inkludering senast 2025. Kemira-aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Ltd. För mer information, besök vår webbplats på: www.kemira.com/karriar och LinkedIn.
Är du erfaren inom drift, avtal och kundrelationer? Kemira söker en operativ Drift- och affärsansvarig som kan säkerställa lönsamhet och effektivitet i vår industripark i Helsingborg. Rollen innebär daglig affärsverksamhet och nära samarbete med våra befintliga hyresgäster för att utveckla lönsamma lösningar som gynnar både Kemira och våra externa hyresgäster. Vill du bidra till en lönsam och hållbar industripark? Välkommen med din ansökan!
Om jobbet
Som Drift- och Affärsansvarig Industripark har du ansvar för industriparkens dagliga drift, kontrakthantering och kontakt med offentliga förvaltningar för att säkerställa en trygg och effektiv verksamhet. Uppföljning och utvärdering av lönsamhet är en viktig del av tjänsten.
Din roll är avgörande för att nå målet med verksamheten att driva industriparken på ett säkert och effektivt sätt, samtidigt som vi skapar lönsamma lösningar för både Kemira och våra externa hyresgäster.
Du kommer att:
* Ansvara för uppföljning av lönsamhet, budget och faktureringsunderlag för industriparken.
* Utvärdera affärslönsamhet för kunder och tjänster och säkerställa att industriparkens tjänster hålls marknadsmässiga.
* Agera kontaktperson mot kommuner och andra offentliga aktörer för frågor som berör industriparken.
Vi söker dig som har:
* Akademisk bakgrund som byggnadsingenjör eller fastighetsekonom eller likande.
* Gedigen kunskap inom avtal, kontraktshantering och inköp.
* Kunskap inom ekonomi, ekonomisk uppföljning och förmåga att hantera faktureringsunderlag med hög noggrannhet.
* Erfarenhet av att arbeta med kommunala/statliga förvaltningar, med förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer och kundvård.
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Framgångsfaktorer för rollen är att du arbetar strukturerat och med kreativ precision löser de utmaningar som dyker upp. Du har en stark analytisk förmåga, är initiativrik och en skicklig förhandlare med en positiv attityd. Med din tydliga kommunikation och samarbetsförmåga skapar du lönsamma lösningar för både Kemira och våra hyresgäster, och du bygger förtroende i alla kontaktytor - både internt och externt.
Du har ett starkt lokalt omvärldsintresse och är uppmärksam på förändringar i närområdet. Med din förmåga att hålla dig informerad om vad som sker i kommuner och offentliga förvaltningar är du en naturlig kontaktperson i frågor som kan påverka industriparken.
Vi tror även att du har ett gott mått av sunt förnuft, prestigelöshet, är ärlig och lojal samt bidrar till att skapa gemenskap med ett öppet sinne och en positiv energi.
Kontakt och ansökan
Är du redo för nästa steg i din karriär? Anslut dig till vårt team och bidra till en hållbar framtid. I den här rekryteringen samarbetar Kemira med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister.
Tjänsten söker du via ansökningslänken. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf på 0703-775781, alternativt angela.ekelof@jeffersonwells.se.
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast 26 november.
Vi ser fram emot din ansökan!
Övrigt
Kemira tillämpar bakgrundskontroll inför anställningen.
Eftersom Kemira har nolltolerans gällande drogpåverkan på arbetstid så är alkohol och drogtestning innan anställning obligatoriskt och det förekommer även slumpmässiga tester under anställningen.