Publicerad: 2024-10-31
Löneadministratör till myndighet i Norrköping
Om tjänsten
Vi söker en erfaren Löneadministratör för ett konsultuppdrag på en statlig myndighet i Norrköping. Som Löneadministratör ansvarar du för att säkerställa korrekt och effektiv hantering av löneadministrationen för samtliga medarbetare. I din roll som Löneadministratör ingår att hantera lönerelaterade ärenden, utlägg, förskott och systemadministration.
Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).
Tillsammans med kollegorna på lönekontoret supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Du arbetar nära gruppledaren och kollegorna på lönekontoret för att administrera löneutbetalningar, rapportering och support till medarbetare.
I din roll som Löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Bearbeta och kontrollera löneunderlag
- Ta fram lönelistor
- Ta fram rapporter och statistik
- Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
- Sammanställa tid- och frånvarorapporter
- Svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
- Göra beräkningar och rättningar
- Daglig styrning och arbetsledning av verksamheten
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt men senast 2024-12-06 och beräknas pågå i 6 månader. Därefter finns möjlighet till förlängning i ytterligare tre månader.
Under uppdragstiden kommer behovet av att arbeta på plats på kontoret i Norrköping att variera. Första månaden ska arbetet utföras på plats 100 %, sedan kommer möjlighet att arbeta på distans ca 1–2 dagar i veckan vara möjligt om arbetet tillåter.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i lönesystem
• Goda kunskaper i ekonomisystem
• Goda kunskaper om kollektivavtal
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av lönesystemet Personec P
- Erfarenhet av lönesystemet Fenix
- KY-utbildning eller liknande inom lön
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-11-13
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Vi söker en erfaren Löneadministratör för ett konsultuppdrag på en statlig myndighet i Norrköping. Som Löneadministratör ansvarar du för att säkerställa korrekt och effektiv hantering av löneadministrationen för samtliga medarbetare. I din roll som Löneadministratör ingår att hantera lönerelaterade ärenden, utlägg, förskott och systemadministration.
Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).
Tillsammans med kollegorna på lönekontoret supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Du arbetar nära gruppledaren och kollegorna på lönekontoret för att administrera löneutbetalningar, rapportering och support till medarbetare.
I din roll som Löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Bearbeta och kontrollera löneunderlag
- Ta fram lönelistor
- Ta fram rapporter och statistik
- Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
- Sammanställa tid- och frånvarorapporter
- Svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
- Göra beräkningar och rättningar
- Daglig styrning och arbetsledning av verksamheten
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt men senast 2024-12-06 och beräknas pågå i 6 månader. Därefter finns möjlighet till förlängning i ytterligare tre månader.
Under uppdragstiden kommer behovet av att arbeta på plats på kontoret i Norrköping att variera. Första månaden ska arbetet utföras på plats 100 %, sedan kommer möjlighet att arbeta på distans ca 1–2 dagar i veckan vara möjligt om arbetet tillåter.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• Goda kunskaper i MS Office
• Goda kunskaper i lönesystem
• Goda kunskaper i ekonomisystem
• Goda kunskaper om kollektivavtal
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av lönesystemet Personec P
- Erfarenhet av lönesystemet Fenix
- KY-utbildning eller liknande inom lön
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-11-13
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!