Publicerad: 2024-10-31
Särnmark söker informatör/fältsäljare till Skåne
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.
Om rollen
Vi söker nu en driven informatör och säljare av tjänsten personlig assistans som gillar att arbeta på ute fältet med uppsökande verksamhet och som har ett starkt mål- och kvalitetsfokus. Din huvudsakliga geografiska bas kommer vara Särnmarks kontor i centrala Malmö, men rollen innebär också en hel del resande i Sverige, vilket kan innebära övernattningar. Arbete på kvällar och helger förekommer.
Ansvarsområden
Att aktivt arbeta med att anskaffa nya kunder och sälja in tjänsten personlig assistans i det aktuella upptagningsområdet.
Att arbeta med samtliga delar av den egna säljprocessen och följa uppställda krav på kvalitet.
Du ansvarar för att uppnå av företaget uppsatt budget för tjänsten.
Arbetsuppgifter
Att vara delaktig i planeringen av och följa organisationens arbete i avseende mål, visioner och riktlinjer.
Att självständigt driva det egna arbetet utifrån en gemensamt uppsatt plan.
Att aktivt stämma av, följa upp och förbättra arbetet för att upprätthålla kvaliteten i samtliga kontakter.
Att löpande dokumentera det egna arbetet samt utgången av de uppdrag som du ansvarar för.
Att självständigt ansvara för aktiviteter, mässor osv
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med gymnasial utbildning och gärna med vidareutbildning inom sälj och/eller marknadsföring.
Starkt meriterande är om du tidigare har arbetat inom branschen personlig assistans, gärna med inriktning mot försäljning.
Önskvärt är att du har några års erfarenhet av informatörs- och/eller säljarrollen.
Ett krav är att du har B-körkort. Under Provanställningen behöver du även ha tillgång till egen bil.
Personliga egenskaper
Som person är du social, utåtriktad, flexibel, självständig, strukturerad och målmedveten. Du tar stort ansvar för ditt arbete samt har förmåga att prioritera och driva ditt arbete framåt. Du är bra på att kommunicera samt har lätt för att samarbeta.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med 6 månaders Provanställning. Urval och intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med att ansöka om du är intresserad.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen
Vi söker nu en driven informatör och säljare av tjänsten personlig assistans som gillar att arbeta på ute fältet med uppsökande verksamhet och som har ett starkt mål- och kvalitetsfokus. Din huvudsakliga geografiska bas kommer vara Särnmarks kontor i centrala Malmö, men rollen innebär också en hel del resande i Sverige, vilket kan innebära övernattningar. Arbete på kvällar och helger förekommer.
Ansvarsområden
Att aktivt arbeta med att anskaffa nya kunder och sälja in tjänsten personlig assistans i det aktuella upptagningsområdet.
Att arbeta med samtliga delar av den egna säljprocessen och följa uppställda krav på kvalitet.
Du ansvarar för att uppnå av företaget uppsatt budget för tjänsten.
Arbetsuppgifter
Att vara delaktig i planeringen av och följa organisationens arbete i avseende mål, visioner och riktlinjer.
Att självständigt driva det egna arbetet utifrån en gemensamt uppsatt plan.
Att aktivt stämma av, följa upp och förbättra arbetet för att upprätthålla kvaliteten i samtliga kontakter.
Att löpande dokumentera det egna arbetet samt utgången av de uppdrag som du ansvarar för.
Att självständigt ansvara för aktiviteter, mässor osv
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med gymnasial utbildning och gärna med vidareutbildning inom sälj och/eller marknadsföring.
Starkt meriterande är om du tidigare har arbetat inom branschen personlig assistans, gärna med inriktning mot försäljning.
Önskvärt är att du har några års erfarenhet av informatörs- och/eller säljarrollen.
Ett krav är att du har B-körkort. Under Provanställningen behöver du även ha tillgång till egen bil.
Personliga egenskaper
Som person är du social, utåtriktad, flexibel, självständig, strukturerad och målmedveten. Du tar stort ansvar för ditt arbete samt har förmåga att prioritera och driva ditt arbete framåt. Du är bra på att kommunicera samt har lätt för att samarbeta.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med 6 månaders Provanställning. Urval och intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med att ansöka om du är intresserad.
Varmt välkommen med din ansökan!