Publicerad: 2024-11-04
Redovisningsekonom sökes till NEX Travel – Norra Sveriges största privatägd
Redovisningsekonom sökes till NEX Travel – Norra Sveriges största privatägda affärsresebyrå!
NEX Travel, Norra Sveriges största privatägda affärsresebyrå med hjärtat i Norrbotten, söker nu en erfaren redovisningsekonom för att stärka vårt växande team. Bolaget grundades 1975 och ägs av Alviks Service AB. NEX Travel består av drygt 30 duktiga kollegor och finns i Luleå, Piteå, Gällivare och Kiruna. Vi är anslutna till Svenska Resebyråföreningen och IATA och erbjuder kvalificerade resetjänster för företag och konferensgrupper.
Vi expanderar och behöver nu en ny kollega som vill vara med på vår resa framåt. Som redovisningsekonom hos oss kommer du att arbeta i en dynamisk och omväxlande miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Du blir en del av ett glatt och trevligt arbetsteam där vi värdesätter varandra och varandras kompetenser, vilket skapar en inspirerande och stöttande arbetsmiljö.
Du kommer att spela en central roll i vår ekonomifunktion och arbeta nära ekonomichefen med löpande redovisning, avstämningar, fakturahantering, skattekonto och hantering av stora ekonomiska transaktioner dagligen.
NEX Travel genomgår en förändring där vi växlar upp och bygger nya arbetssätt för att fortsätta vår starka tillväxtresa.
Personliga egenskaper:
• Självständig och lösningsorienterad
• Analytisk med god samarbetsförmåga
• Flexibel och anpassningsbar
• Prestigelös och energisk med en positiv inställning
Kvalifikationer:
• Flera års erfarenhet av redovisning och relevant utbildning, ingen högskoleexamen krävs men gedigen erfarenhet är ett måste
• Kunskap i affärssystemet Fortnox är meriterande
• Gärna erfarenhet av både manuell och digital hantering
• Goda kunskaper i Excel
• Förmåga att hantera stora ekonomiska transaktioner dagligen
• Lönehantering
• Goda kunskaper i svenska och engelska både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Varför välja Nex Travel som arbetsgivare?
Nex Travel är en dynamisk och spännande arbetsplats där medarbetarna trivs och väljer att stanna kvar. Detta indikerar att vi har ett starkt och sammansvetsat team som arbetar bra tillsammans. Som en del av vårt team får du chansen att bidra till företagets fortsatta utveckling i en inspirerande och stödjande miljö.
Din roll som redovisningsekonom är avgörande för vår framgång, och därför söker vi dig som har rätt kompetens och en stark vilja att arbeta i ett dynamiskt team. Vi värdesätter personliga egenskaper som självständighet och problemlösningsförmåga. Förmågan att lyfta andra och sprida en positiv anda är också viktig, eftersom det ger energi och underlättar arbetet för alla, samtidigt som det speglar företagets värderingar och hur vi vill att våra kontakter ska uppleva oss.
Välkommen till Nex Travel – där din kompetens och ditt engagemang gör skillnad!
Anställningsvillkor:
• Arbetsplats, vårt kontor i Luleå
• Heltidstjänst, tillsvidare
• Kollektivavtal: Unionen
• Anställningen sker så snart rätt kandidat hittas
Ansökan:
Är du den vi söker?
Skicka din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Om du har några frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Åsa Ludvigssson, ansvarig rekryterare på Nordisk kompetens, via e-post: asa@nordiskkompetens.se.
Vi undanber oss kontakt från andra rekryteringsföretag och sköter rekryteringen till tjänsten via Nordisk Kompetens.
Vi ser fram emot din ansökan!
NEX Travel, Norra Sveriges största privatägda affärsresebyrå med hjärtat i Norrbotten, söker nu en erfaren redovisningsekonom för att stärka vårt växande team. Bolaget grundades 1975 och ägs av Alviks Service AB. NEX Travel består av drygt 30 duktiga kollegor och finns i Luleå, Piteå, Gällivare och Kiruna. Vi är anslutna till Svenska Resebyråföreningen och IATA och erbjuder kvalificerade resetjänster för företag och konferensgrupper.
Vi expanderar och behöver nu en ny kollega som vill vara med på vår resa framåt. Som redovisningsekonom hos oss kommer du att arbeta i en dynamisk och omväxlande miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter. Du blir en del av ett glatt och trevligt arbetsteam där vi värdesätter varandra och varandras kompetenser, vilket skapar en inspirerande och stöttande arbetsmiljö.
Du kommer att spela en central roll i vår ekonomifunktion och arbeta nära ekonomichefen med löpande redovisning, avstämningar, fakturahantering, skattekonto och hantering av stora ekonomiska transaktioner dagligen.
NEX Travel genomgår en förändring där vi växlar upp och bygger nya arbetssätt för att fortsätta vår starka tillväxtresa.
Personliga egenskaper:
• Självständig och lösningsorienterad
• Analytisk med god samarbetsförmåga
• Flexibel och anpassningsbar
• Prestigelös och energisk med en positiv inställning
Kvalifikationer:
• Flera års erfarenhet av redovisning och relevant utbildning, ingen högskoleexamen krävs men gedigen erfarenhet är ett måste
• Kunskap i affärssystemet Fortnox är meriterande
• Gärna erfarenhet av både manuell och digital hantering
• Goda kunskaper i Excel
• Förmåga att hantera stora ekonomiska transaktioner dagligen
• Lönehantering
• Goda kunskaper i svenska och engelska både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Varför välja Nex Travel som arbetsgivare?
Nex Travel är en dynamisk och spännande arbetsplats där medarbetarna trivs och väljer att stanna kvar. Detta indikerar att vi har ett starkt och sammansvetsat team som arbetar bra tillsammans. Som en del av vårt team får du chansen att bidra till företagets fortsatta utveckling i en inspirerande och stödjande miljö.
Din roll som redovisningsekonom är avgörande för vår framgång, och därför söker vi dig som har rätt kompetens och en stark vilja att arbeta i ett dynamiskt team. Vi värdesätter personliga egenskaper som självständighet och problemlösningsförmåga. Förmågan att lyfta andra och sprida en positiv anda är också viktig, eftersom det ger energi och underlättar arbetet för alla, samtidigt som det speglar företagets värderingar och hur vi vill att våra kontakter ska uppleva oss.
Välkommen till Nex Travel – där din kompetens och ditt engagemang gör skillnad!
Anställningsvillkor:
• Arbetsplats, vårt kontor i Luleå
• Heltidstjänst, tillsvidare
• Kollektivavtal: Unionen
• Anställningen sker så snart rätt kandidat hittas
Ansökan:
Är du den vi söker?
Skicka din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Om du har några frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Åsa Ludvigssson, ansvarig rekryterare på Nordisk kompetens, via e-post: asa@nordiskkompetens.se.
Vi undanber oss kontakt från andra rekryteringsföretag och sköter rekryteringen till tjänsten via Nordisk Kompetens.
Vi ser fram emot din ansökan!