Publicerad: 2024-11-04

Logotyp

Är du vår supportstjärna inom Ekonomi?

Anställning

Heltid

Lönetyp

Fast månads- vecko- eller timlön

Veteranpoolens vision är att skapa ett bättre samhälle genom veteraners kunskap och drivkraft.

Veteranpoolen är ett franchisebolag med supportkontor i Göteborg. Vi växer och behöver förstärka vår ekonomifunktion i Göteborg. I rollen som ekonom kommer du att vara en del av vår supportorganisation, där du får 28 härliga kollegor.

Teamet inom ekonomi och administration består idag av 9 medarbetare som arbetar med löpande ekonomisk hantering såsom fakturering, kreditering, löner, RUT och ROT administration samt övrig daglig support för våra lokalkontor.

Teamet är uppdelat på ansvarsområden som man äger och utvecklar i samarbete med kollegorna. Du och dina närmsta kollegors ansvarsområde kommer att vara fakturering, franchiseersättningar, förfallna kundfordringar, krediteringar och stöd vid reklamationer. Du kommer även att vara delaktig i den löpande utvecklingen av vårt affärssystem och vårt löpande arbete i stort. Målbilden är att förbättra våra arbetsprocesser för att underlätta administration för våra franchisetagare som driver lokalkontor runt om i Sverige.

Vem är du?

Vi ser gärna att du har en ekonomiutbildning eller motsvarande.

Du förväntas ha en hög servicenivå, mycket god logisk förmåga och att du är noggrann. Vi servar dagligen våra 63 franchisetagare i deras lokala verksamheter. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det av yttersta vikt att du är bra på kommunikation och har en pedagogisk förmåga, både i tal och skrift.

Vi arbetar bland annat i systemen Timewave (Affärssystem för RUT/ROT), Hogia för lön och redovisning samt använder excel vid vissa moment. Du behöver vara systemvan, analytisk och ha lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och system. Det är meriterande med erfarenhet av att analysera och dra slutsatser utifrån olika data.

Som person har du lätt för att skapa relationer och är flexibel, vi har 63 fantastiska franchisetagare som du har daglig kontakt med. Du rapporterar till Richard som är ekonomiansvarig.

Om anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående men startdatum kan diskuteras. Vårt kontor ligger i centrala Göteborg, där är det högt i tak och brasan är alltid tänd.

Låter det spännande?

Ansök redan idag. Rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Ansök

Redo för nästa steg i karriären?

Hjälp mig hitta jobb

Rekommenderade jobb i Göteborg

Populära jobb i Göteborg