Publicerad: 2024-11-04
Affärsorienterad Områdeschef Eskilstuna/Strängnäs
Är du en affärsmässig ledare, med passion för fastighetsförvaltning, ekonomisk lönsamhet och kundrelationer? Har du en gedigen fastighetsbakgrund och drivs av ständig förbättring samt att utveckla andra? Då kan du vara rätt person för en nyckelroll i vår verksamhet! Vi söker en Områdeschef till Eskilstuna/Strängnäs. I området förvaltar vi 1 595 bostäder. Totalyta för förvaltningsområdet är 110 000 kvm och i ditt område finns det 12 anställda.
Vad är dina viktigaste arbetsuppgifter som Områdeschef?
Som Områdeschef kommer du att vara en nyckelperson för att säkerställa affärsdriven förvaltning med fokus på ekonomisk lönsamhet. Genom professionell förvaltning skapar du rätt förutsättningar för nöjda kunder inom ditt område.
I rollen som Områdeschef förväntas du ta fullt ägandeskap för din resultatenhet och dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Vem är du och vad har du med dig?
För att lyckas i rollen har du en gedigen fastighetsbakgrund, är en ledare som engagerar din personal samt har en god förmåga att planera och strukturera upp ditt och ditt teams arbete och fokusområden.
Vår drömkandidat har:
Högskole- eller universitetsexamen med inriktning inom fastighetsteknik, förvaltning, finans/ekonomi eller liknande är starkt meriterande – dock inget krav.
Vad erbjuder vi dig?
Som anställd hos oss erbjuder vi dig:
Välkommen med din ansökan!
Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 2024-11-30. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Därför söker du direkt via deras hemsida här. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl pga. GDPR. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson på tel: 070 485 75 59 eller ira@isakssonrekrytering.se.
Övrigt
Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss. Vi är också stolta över att ha fått utmärkelsen Karriärföretag 2024 för tredje året i rad. Motiveringen till varför Heimstaden anses vara en attraktiv framtida arbetsgivare kan du läsa mer om här: Årets karriärföretag 2024.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se.
Vad är dina viktigaste arbetsuppgifter som Områdeschef?
Som Områdeschef kommer du att vara en nyckelperson för att säkerställa affärsdriven förvaltning med fokus på ekonomisk lönsamhet. Genom professionell förvaltning skapar du rätt förutsättningar för nöjda kunder inom ditt område.
I rollen som Områdeschef förväntas du ta fullt ägandeskap för din resultatenhet och dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Tydligt och engagerat ledarskap: utöva ett aktivt ledarskap av förvaltningens medarbetare med fokus på engagemang, tydlighet, samarbete och tillit. Uppmuntra medarbetarna till utveckling, nytänkande och egna initiativ. Säkerställa att alla medarbetare vet vad som förväntas av dem, att vi är rätt bemannade och att verksamheten fungerar optimalt. Förvaltningen består av 3 fastighetsförvaltare, 3 bostadsuthyrare och 6 fastighetsskötare.
- Affärsdriven förvaltning: optimera kassaflöden och fastighetsvärden med ett långsiktigt perspektiv. Aktivt identifiera hyrespotential och kostnadsbesparingar i området, samt genomföra väl avvägda underhållsprojekt och smarta investeringar.
- Affärsplaner och uppföljning: ansvara för att ta fram affärsplan (budget) för området samt följa upp det ekonomiska resultatet månadsvis. Detta inkluderar ansvar för beståndets totalavkastning samt att säkerställa så att portföljen når uppsatta mål. Aktivt deltagande i långsiktiga strategiska beslut såsom portföljoptimering.
- Kundnöjdhet och fastighetsägarens ansvar: säkerställa att vi levererar trivsamma boenden till våra hyresgäster i området genom att det är helt, rent och funktionellt både i och omkring husen. Ansvara för att ronderingar, serviceanmälningar, lokalvård, jourhantering och driftavtal hanteras effektivt samt att vi upprätthåller en god kommunikation med våra hyresgäster. Säkerställa att vi alltid uppfyller Fastighetsägarens ansvar.
Vem är du och vad har du med dig?
För att lyckas i rollen har du en gedigen fastighetsbakgrund, är en ledare som engagerar din personal samt har en god förmåga att planera och strukturera upp ditt och ditt teams arbete och fokusområden.
Vår drömkandidat har:
- Dokumenterad ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av att leda andra chefer är meriterande.
- Gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning. Förvaltning inom bostadssegmentet är meriterande.
- Stark affärsförståelse samt tidigare erfarenhet av ekonomisk styrning och budgetarbete
. - Förmåga av att identifiera och genomföra kostnadsbesparingar och intäktsökningar.
- Behärskar svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
- B-körkort
Högskole- eller universitetsexamen med inriktning inom fastighetsteknik, förvaltning, finans/ekonomi eller liknande är starkt meriterande – dock inget krav.
Vad erbjuder vi dig?
Som anställd hos oss erbjuder vi dig:
- En dynamisk och utmanande nyckelroll hos Sveriges största bostadsbolag
- Möjlighet att påverka och utveckla Heimstadens verksamhet i ditt område
- Ett engagerat och kompetent team att leda och utveckla
- Konkurrenskraftiga villkor och förmåner
- Frihet under ansvar och möjlighet till visst hybridarbete
- Då inte bara vi ska välja dig, utan vi ska välja varandra har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!
Välkommen med din ansökan!
Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 2024-11-30. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Därför söker du direkt via deras hemsida här. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl pga. GDPR. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson på tel: 070 485 75 59 eller ira@isakssonrekrytering.se.
Övrigt
Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss. Vi är också stolta över att ha fått utmärkelsen Karriärföretag 2024 för tredje året i rad. Motiveringen till varför Heimstaden anses vara en attraktiv framtida arbetsgivare kan du läsa mer om här: Årets karriärföretag 2024.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se.