Publicerad: 2024-11-05
Medarbetare till Kundcenter
Kundcenters verksamhet är en mycket viktig funktion hos Karlskoga Energi & Miljö och ansiktet utåt för hela vårt företag.
Uppdraget som kundcentermedarbetare innebär att du arbetar problemlösande och hjälper våra kunder via telefon och andra digitala kanaler samt via besök i vår reception. Vi strävar efter att hjälpa våra kunder mer via elektroniska kanaler och att med digitalisering ta fram möjligheter för kunderna att få rätt information vid rätt tillfälle utan att behöva kontakta oss.
Det här blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantera samtliga inkommande kundärenden via telefon, chatt, sociala medier, mail och besök.
- Hantera utskick och annan kundkommunikation i samarbete med kommunikation och marknad.
- Arbeta med försäljning av våra tjänster.
- Ge kunderna snabb och rätt service.
- Planera och följa upp kundaktiviteter tillsammans med Marknadsavdelningen.
Vem är du?
Rätt person för uppdraget har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du stimuleras av att ha ett varierande arbete med starkt kundfokus, både i bemötande och med säljande. En positiv grundsyn och stor kommunikativ förmåga krävs i det personliga mötet och i telefon. Det krävs att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska. Andra språkkunskaper är meriterande.
Hela marknadsavdelningen arbetar tillsammans och det är viktigt att du har lätt för att samarbeta, att du är flexibel och pålitlig. Du är noggrann och har förmågan att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt. Vi arbetar i olika system och förutsätter att du har en god datavana och har lätt att lära dig nya saker.
Det här är vi
Tillsammans ska vi bli Sveriges mest hållbara företag. Så lyder vår vision. Vi är det lokala energibolaget i Karlskoga med omkring 200 medarbetare – och vi spänner bågen högt. Vårt engagemang omfattar mer än att leverera energi till kommuninvånarna - vi brinner för att utveckla orten på många plan. Vi är en förenande kraft för en trygg vardag, fritid och framtid.
Genom att hela tiden utveckla våra cirkulära affärer vill vi vara motorn som gör det möjligt för fler att leva hållbart. Våra verksamhetsområden är värme, el, ånga, biogas, biogödsel, vatten och avlopp, renhållning, återvinning, stadsnät och småskalig vattenkraft.
Karlskoga Energi & Miljö ägs av Karlskoga kommun och omsätter cirka en miljard kr per år.
Mer information och ansökan
Tjänsten är tillsvidare och tillsättning sker så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd till dagtid och beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår sälj- och kundtjänstchef Niklas Christensson på niklas.christensson@karlskogaenergi.se.
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss!
Uppdraget som kundcentermedarbetare innebär att du arbetar problemlösande och hjälper våra kunder via telefon och andra digitala kanaler samt via besök i vår reception. Vi strävar efter att hjälpa våra kunder mer via elektroniska kanaler och att med digitalisering ta fram möjligheter för kunderna att få rätt information vid rätt tillfälle utan att behöva kontakta oss.
Det här blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantera samtliga inkommande kundärenden via telefon, chatt, sociala medier, mail och besök.
- Hantera utskick och annan kundkommunikation i samarbete med kommunikation och marknad.
- Arbeta med försäljning av våra tjänster.
- Ge kunderna snabb och rätt service.
- Planera och följa upp kundaktiviteter tillsammans med Marknadsavdelningen.
Vem är du?
Rätt person för uppdraget har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du stimuleras av att ha ett varierande arbete med starkt kundfokus, både i bemötande och med säljande. En positiv grundsyn och stor kommunikativ förmåga krävs i det personliga mötet och i telefon. Det krävs att du har goda språkkunskaper i svenska och engelska. Andra språkkunskaper är meriterande.
Hela marknadsavdelningen arbetar tillsammans och det är viktigt att du har lätt för att samarbeta, att du är flexibel och pålitlig. Du är noggrann och har förmågan att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt. Vi arbetar i olika system och förutsätter att du har en god datavana och har lätt att lära dig nya saker.
Det här är vi
Tillsammans ska vi bli Sveriges mest hållbara företag. Så lyder vår vision. Vi är det lokala energibolaget i Karlskoga med omkring 200 medarbetare – och vi spänner bågen högt. Vårt engagemang omfattar mer än att leverera energi till kommuninvånarna - vi brinner för att utveckla orten på många plan. Vi är en förenande kraft för en trygg vardag, fritid och framtid.
Genom att hela tiden utveckla våra cirkulära affärer vill vi vara motorn som gör det möjligt för fler att leva hållbart. Våra verksamhetsområden är värme, el, ånga, biogas, biogödsel, vatten och avlopp, renhållning, återvinning, stadsnät och småskalig vattenkraft.
Karlskoga Energi & Miljö ägs av Karlskoga kommun och omsätter cirka en miljard kr per år.
Mer information och ansökan
Tjänsten är tillsvidare och tillsättning sker så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd till dagtid och beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår sälj- och kundtjänstchef Niklas Christensson på niklas.christensson@karlskogaenergi.se.
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss!