Publicerad: 2024-11-05
Bemanningsassistent till kirurgienheten
Kirurgienheten är Område kirurgis slutenvårdsenhet som består av fyra kirurgiska avdelningar fördelat på fem enhetschefer. I dagsläget består Kirurgienheten av 51 st vårdplatser med ca 100 st medarbetare. Vi har också ett antal stafettsjuksköterskor för att stötta upp verksamheten.
Avdelningarna är bemannade dygnet runt och vårdar patienter i ett planerat och akut flöde inom kirurgisk vård.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill ingå i vårt team som bemanningsassistent.
I rollen arbetar du dagligen med att stötta enhetschefer och medarbetare med personal- och schemaplanering. Du arbetar i team tillsammans med ytterligare en bemanningsassistent vilken har god erfarenhet inom området. Tillsammans arbetar ni för att lösa så väl akut bemanning som långsiktig schemaplanering.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att, på delegation av chef, bygga scheman vid nyanställning, skriva tillsättningsbeslut, fastställa och avslå frånvaro, se över ledigheter och ersättningsnivåer. Men även att vara ett stöd för medarbetarna i schemafrågor, schemaläggning och rådgivning i Heroma självservice. Som bemanningsassistent behöver du kunna hantera arbetsuppgifter parallellt och snabbt växla från en arbetsuppgift till en annan.
Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete i nära samarbete med övriga medarbetare och enhetschefer.
KVALIFIKATIONER
Administrativ gymnasieutbildning, undersköterskeutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta i personaladministrativa system där Heroma är meriterande. Vi söker dig som har god datavana och har en positiv inställning till digitala verktyg. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov och du har förmåga att se helheten i arbetsflödet och kan prioritera och hantera många frågor samtidigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan idag!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Avdelningarna är bemannade dygnet runt och vårdar patienter i ett planerat och akut flöde inom kirurgisk vård.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill ingå i vårt team som bemanningsassistent.
I rollen arbetar du dagligen med att stötta enhetschefer och medarbetare med personal- och schemaplanering. Du arbetar i team tillsammans med ytterligare en bemanningsassistent vilken har god erfarenhet inom området. Tillsammans arbetar ni för att lösa så väl akut bemanning som långsiktig schemaplanering.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att, på delegation av chef, bygga scheman vid nyanställning, skriva tillsättningsbeslut, fastställa och avslå frånvaro, se över ledigheter och ersättningsnivåer. Men även att vara ett stöd för medarbetarna i schemafrågor, schemaläggning och rådgivning i Heroma självservice. Som bemanningsassistent behöver du kunna hantera arbetsuppgifter parallellt och snabbt växla från en arbetsuppgift till en annan.
Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete i nära samarbete med övriga medarbetare och enhetschefer.
KVALIFIKATIONER
Administrativ gymnasieutbildning, undersköterskeutbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta i personaladministrativa system där Heroma är meriterande. Vi söker dig som har god datavana och har en positiv inställning till digitala verktyg. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov och du har förmåga att se helheten i arbetsflödet och kan prioritera och hantera många frågor samtidigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan idag!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.