Publicerad: 2024-11-05
Key Account Manager kundsegment Infrastruktur – Göteborg eller Stockholm
Vill du ha en relationsbyggande roll där du kan kombinera din strategiska säljförmåga och din affärsmässighet med din nyfikenhet inom hållbarhetsfrågor och cirkularitet? Drivs du av att leda projekt och av att skapa nya affärsmöjligheter?
Om rollen
I din roll som Key Account Manager ansvarar för att du säkerställa ett systematiskt och värdeskapande samarbete, på både taktisk och strategisk nivå, med hela kundens värdekedja i fokus. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att driva utvecklingen av och samarbetet med våra befintliga kunder samt prospektering inom branschen Infrastruktur. I och med den industriella omställningen som är i full gång samtidigt som ny lagstiftning införs med nya krav, finns ett enormt behov och potential för oss att hjälpa aktörerna i branschen. Huvudfokus kommer vara på nyckelkunder inom segmenten kraft och energi, rivningar och energiförsörjning. I nära samarbete med våra regionala säljteam, filialer och produktområden, utvecklar du vårt erbjudande, skapar tvärfunktionella team som ansvarar för att säkerställa en lönsam, kvalitativ och effektiv leverans på nationell nivå för både kund och Stena Recycling.
Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:
• Identifiera affärsmöjligheter med nya och befintliga nyckelkunder
• Leda prospektering och upphandlingar
• Kartlägga och definiera affärspotential samt förutsättningar för dessa, för faktabaserade beslut och prioriteringar
• Vara drivande i utvecklingen av effektiva och värdeskapande processer och arbetssätt tillsammans med befintliga nyckelkunder
Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i dig själv och din kompetens. Du har en god förmåga att växla perspektiv och avväga hur olika initiativ påverkar helheten. Du har en utvecklad analytisk förmåga och ett kritiskt tänkande. Du är framåtlutad, prestigelös och vågar utmana nuläget i syfte att ta nästa steg och utveckla partnerskapet med kund. Du har ett uthålligt arbetssätt där du arbetar metodiskt och strukturerat med en tydlig plan framåt enligt våra målkort och strategi. Du är även trygg i förhandlingar och är en van presentatör både på svenska och engelska.
Kvalifikationer
• Kandidatexamen inom försäljning, marknad, ekonom eller teknik eller motsvarande.
• Minst 4 års relevant erfarenhet inom tjänsteförsäljning i en liknande roll
• God erfarenhet av strategiskt försäljnings- och marknadsarbete
• Gedigen erfarenhet av försäljning mot seniora beslutsfattare
• Goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska på professionell businessnivå
• Goda kunskaper i Office 365
• Goda vana av att arbeta i verksamhetssystem och CRM-system
• B-körkort
Vi ser det som meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap i matrisorganisation och om du har arbetat med affärsutveckling och/eller komplex tjänsteförsäljning. Om du även har erfarenhet av eller innehar Bas-U/Bas-P behörighet samt har goda språkkunskaper på finska, danska, norska eller polska ser vi också det som fördelaktigt eftersom flera av våra kunder är på internationell nivå.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Här får du vara med och påverka den cirkulära transformationen i ett värderingsstyrt och familjeägt bolag med en unik position på marknaden. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.
Tjänsten har placering i antingen Göteborg eller Stockholm. Våra kunder finns representerade från söder till norr och därför innebär det en hel del resor i tjänsten. Du rapporterar till ansvarig branschchef och blir en del i ett kompetent team med stark drivkraft att utvecklas och att alltid göra det bästa för kunden.
Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.
Välkommen med din ansökan - det börjar med dig!
#LI-ONSITE
Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om rollen
I din roll som Key Account Manager ansvarar för att du säkerställa ett systematiskt och värdeskapande samarbete, på både taktisk och strategisk nivå, med hela kundens värdekedja i fokus. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att driva utvecklingen av och samarbetet med våra befintliga kunder samt prospektering inom branschen Infrastruktur. I och med den industriella omställningen som är i full gång samtidigt som ny lagstiftning införs med nya krav, finns ett enormt behov och potential för oss att hjälpa aktörerna i branschen. Huvudfokus kommer vara på nyckelkunder inom segmenten kraft och energi, rivningar och energiförsörjning. I nära samarbete med våra regionala säljteam, filialer och produktområden, utvecklar du vårt erbjudande, skapar tvärfunktionella team som ansvarar för att säkerställa en lönsam, kvalitativ och effektiv leverans på nationell nivå för både kund och Stena Recycling.
Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:
• Identifiera affärsmöjligheter med nya och befintliga nyckelkunder
• Leda prospektering och upphandlingar
• Kartlägga och definiera affärspotential samt förutsättningar för dessa, för faktabaserade beslut och prioriteringar
• Vara drivande i utvecklingen av effektiva och värdeskapande processer och arbetssätt tillsammans med befintliga nyckelkunder
Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i dig själv och din kompetens. Du har en god förmåga att växla perspektiv och avväga hur olika initiativ påverkar helheten. Du har en utvecklad analytisk förmåga och ett kritiskt tänkande. Du är framåtlutad, prestigelös och vågar utmana nuläget i syfte att ta nästa steg och utveckla partnerskapet med kund. Du har ett uthålligt arbetssätt där du arbetar metodiskt och strukturerat med en tydlig plan framåt enligt våra målkort och strategi. Du är även trygg i förhandlingar och är en van presentatör både på svenska och engelska.
Kvalifikationer
• Kandidatexamen inom försäljning, marknad, ekonom eller teknik eller motsvarande.
• Minst 4 års relevant erfarenhet inom tjänsteförsäljning i en liknande roll
• God erfarenhet av strategiskt försäljnings- och marknadsarbete
• Gedigen erfarenhet av försäljning mot seniora beslutsfattare
• Goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska på professionell businessnivå
• Goda kunskaper i Office 365
• Goda vana av att arbeta i verksamhetssystem och CRM-system
• B-körkort
Vi ser det som meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap i matrisorganisation och om du har arbetat med affärsutveckling och/eller komplex tjänsteförsäljning. Om du även har erfarenhet av eller innehar Bas-U/Bas-P behörighet samt har goda språkkunskaper på finska, danska, norska eller polska ser vi också det som fördelaktigt eftersom flera av våra kunder är på internationell nivå.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Här får du vara med och påverka den cirkulära transformationen i ett värderingsstyrt och familjeägt bolag med en unik position på marknaden. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.
Tjänsten har placering i antingen Göteborg eller Stockholm. Våra kunder finns representerade från söder till norr och därför innebär det en hel del resor i tjänsten. Du rapporterar till ansvarig branschchef och blir en del i ett kompetent team med stark drivkraft att utvecklas och att alltid göra det bästa för kunden.
Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.
Välkommen med din ansökan - det börjar med dig!
#LI-ONSITE
Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.