Publicerad: 2024-11-05
Extraarbete som receptionist
Vi söker dig som vill arbeta extra i rollen som Receptionist och som har en annan sysselsättning på minst 50%, till exempel i form av studier eller annat arbete och som vill kombinera det med arbete hos oss. Stämmer beskrivningen in på dig, ta isåfall chansen att bli en del av ett team som motiverar och hjälper varandra i en händelserik miljö.
Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men jobbar hos vår kund belägen i Solna. Uppdraget beräknas starta omgående.
Arbetsbeskrivning
Receptionen är ofta det första en person möter och här får sitt första intryck av verksamheten. Vänlighet, uppmärksamhet och tydlighet är en självklarhet hos våra receptionister. I den här rollen kommer du att vara en del av ett team som delar passionen att leverera service med stort hjärta. Du kommer även hantera arbetsuppgifter av administrativ karaktär.
Arbetsuppgifter som kan ingå i rollen:
• Ta emot, hänvisa och hjälpa besökare och andra på ett effektivt, behovsanpassat, korrekt och vänligt sätt
• Hjälpa till med beställning av taxi och färdtjänst
• Hänvisa leveranser och bud till rätt plats
• Ta emot och hantera hittegods
• Utlämning av rullstolar och ledsaga vid behov
• Vara lyhörd inför besökares önskemål och synpunkter samt bidra till att utveckla receptionsservicen
• Hantera kritiska/uppkomna situationer
• Utveckla och upprätthålla en god och affärsmässig kommunikation med vården
• Stötta parallella verksamheter inom servicecenter, konferensservice och kaffeservice.
Vi söker dig som:
• Har möjlighet att arbeta minst 3 dagar/vecka
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Har gymnasiekompetens eller motsvarande
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Har tidigare erfarenhet av arbete i en liknande roll, exempelvis:
• - Erfarenhet från serviceyrke
• - Erfarenhet från reception
• - Erfarenhet från vårdmiljö
• - Erfarenhet från riskfylld miljö (hälso- och sjukvård/bank/detaljhandel/polis/fängelse etc.)
Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (studier/annat arbete) och som kan kombinera detta med arbete hos oss. Vi ser att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel och arbeta olika arbetspass.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna roll. Om du är en positiv person som gillar att bemöta olika typer av människor, då kan detta vara rätt roll för dig. Goda kommunikationsfärdigheter är viktigt för att lyckas i rollen.
Vidare ser vi att du kan hantera stundvis hög belastning . Du trivs med att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra samt har en hög arbetsmoral.
Som en del i denna rekryteringsprocess kan det bli aktuellt med genomförande av ett personlighetstest.
Övrig information
• Placeringsort: Solna, Stockholm
• Arbetstider: Arbetstiden är huvudsakligen förlagt till dagtid vardagar men innehåller även delvis obekväm arbetstid (från kl. 06.00 på morgonen samt ev. helger).
• Tillträde: Enligt överenskommelse
•
•
Om oss
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Om ansökan
Skicka in din ansökan med CV via länken nedan. Vi värdesätter personlig lämplighet mycket högt. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande, vi uppmanar dig att ansöka så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men jobbar hos vår kund belägen i Solna. Uppdraget beräknas starta omgående.
Arbetsbeskrivning
Receptionen är ofta det första en person möter och här får sitt första intryck av verksamheten. Vänlighet, uppmärksamhet och tydlighet är en självklarhet hos våra receptionister. I den här rollen kommer du att vara en del av ett team som delar passionen att leverera service med stort hjärta. Du kommer även hantera arbetsuppgifter av administrativ karaktär.
Arbetsuppgifter som kan ingå i rollen:
• Ta emot, hänvisa och hjälpa besökare och andra på ett effektivt, behovsanpassat, korrekt och vänligt sätt
• Hjälpa till med beställning av taxi och färdtjänst
• Hänvisa leveranser och bud till rätt plats
• Ta emot och hantera hittegods
• Utlämning av rullstolar och ledsaga vid behov
• Vara lyhörd inför besökares önskemål och synpunkter samt bidra till att utveckla receptionsservicen
• Hantera kritiska/uppkomna situationer
• Utveckla och upprätthålla en god och affärsmässig kommunikation med vården
• Stötta parallella verksamheter inom servicecenter, konferensservice och kaffeservice.
Vi söker dig som:
• Har möjlighet att arbeta minst 3 dagar/vecka
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Har gymnasiekompetens eller motsvarande
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Har tidigare erfarenhet av arbete i en liknande roll, exempelvis:
• - Erfarenhet från serviceyrke
• - Erfarenhet från reception
• - Erfarenhet från vårdmiljö
• - Erfarenhet från riskfylld miljö (hälso- och sjukvård/bank/detaljhandel/polis/fängelse etc.)
Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (studier/annat arbete) och som kan kombinera detta med arbete hos oss. Vi ser att du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel och arbeta olika arbetspass.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna roll. Om du är en positiv person som gillar att bemöta olika typer av människor, då kan detta vara rätt roll för dig. Goda kommunikationsfärdigheter är viktigt för att lyckas i rollen.
Vidare ser vi att du kan hantera stundvis hög belastning . Du trivs med att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra samt har en hög arbetsmoral.
Som en del i denna rekryteringsprocess kan det bli aktuellt med genomförande av ett personlighetstest.
Övrig information
• Placeringsort: Solna, Stockholm
• Arbetstider: Arbetstiden är huvudsakligen förlagt till dagtid vardagar men innehåller även delvis obekväm arbetstid (från kl. 06.00 på morgonen samt ev. helger).
• Tillträde: Enligt överenskommelse
•
•
Om oss
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Om ansökan
Skicka in din ansökan med CV via länken nedan. Vi värdesätter personlig lämplighet mycket högt. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande, vi uppmanar dig att ansöka så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!