Publicerad: 2024-11-06
Business coordinator till ZEISS
Vi söker en noggrann och strukturerad Business coordinator till vårt Back Office team hos ZEISS i Stockholm. Tjänsten är kombination av orderadministration och e-commerce. Sök tjänsten idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
ZEISS är en av de globala ledarna inom de optiska och optoelektroniska branscherna, och har bidragit till de tekniska framstegen i över 175 år. Med cirka 44 000 anställda utvecklar och distribuerar ZEISS optik för litografi, industriell mätteknik, mikroskop, medicinsk teknik, glasögonlinser samt linser till kameror och filmkameror samt planetariumteknik. Företaget har sitt huvudkontor i Tyskland, och är närvarande i cirka 50 länder. I denna roll arbetar du inom affärsområdet för medicinskt teknik (MED) för ZEISS Nordics där vi har ca 200 medarbetare.
I rollen som Business coordinator kommer du att ingå i ett team på 9 personer. Dina arbetsuppgifter kommer främst innebära att hantera inkommande order, returer och förfrågningar från kund samt bevaka leveranser. En annan viktig del av tjänsten är administration och vidareutveckling av deras e-commerce lösning. Du kommer att ha daglig kontakt med både kunder och kollegor i hela Norden för att stötta och supportera ärenden. Kontoret är renoverat och är beläget på Gärdet.
Du erbjuds
- Möjlighet till hemarbete två dagar i veckan efter onboarding
- Bli en del av ett företag där det finns möjlighet att växa och utvecklas internt
- En trivsam och familjär arbetsplats med en öppen och lättsam stämning bland alla medarbetare
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Registrera och hantera kundordrar och andra inkommande ärenden
* Kommunicera leveransstatus och hantera eventuella förseningar
* Fakturering samt hantera returer och skapa kreditnotor
* Administrera både lokala lager och konsignationslager
* E-commerce
* Proaktivt arbeta för att förbättra processer och effektivisera orderflödet
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av orderadministration och fakturering
- Har ett intresse för att lära dig och utvecklas, samt en hög grad av noggrannhet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du kunskap i ett ytterligare nordiskt språk är det ett plus
Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du har erfarenhet av SAP ERP och/eller e-commerce.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ZEISS här!
OM TJÄNSTEN
ZEISS är en av de globala ledarna inom de optiska och optoelektroniska branscherna, och har bidragit till de tekniska framstegen i över 175 år. Med cirka 44 000 anställda utvecklar och distribuerar ZEISS optik för litografi, industriell mätteknik, mikroskop, medicinsk teknik, glasögonlinser samt linser till kameror och filmkameror samt planetariumteknik. Företaget har sitt huvudkontor i Tyskland, och är närvarande i cirka 50 länder. I denna roll arbetar du inom affärsområdet för medicinskt teknik (MED) för ZEISS Nordics där vi har ca 200 medarbetare.
I rollen som Business coordinator kommer du att ingå i ett team på 9 personer. Dina arbetsuppgifter kommer främst innebära att hantera inkommande order, returer och förfrågningar från kund samt bevaka leveranser. En annan viktig del av tjänsten är administration och vidareutveckling av deras e-commerce lösning. Du kommer att ha daglig kontakt med både kunder och kollegor i hela Norden för att stötta och supportera ärenden. Kontoret är renoverat och är beläget på Gärdet.
Du erbjuds
- Möjlighet till hemarbete två dagar i veckan efter onboarding
- Bli en del av ett företag där det finns möjlighet att växa och utvecklas internt
- En trivsam och familjär arbetsplats med en öppen och lättsam stämning bland alla medarbetare
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Registrera och hantera kundordrar och andra inkommande ärenden
* Kommunicera leveransstatus och hantera eventuella förseningar
* Fakturering samt hantera returer och skapa kreditnotor
* Administrera både lokala lager och konsignationslager
* E-commerce
* Proaktivt arbeta för att förbättra processer och effektivisera orderflödet
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av orderadministration och fakturering
- Har ett intresse för att lära dig och utvecklas, samt en hög grad av noggrannhet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du kunskap i ett ytterligare nordiskt språk är det ett plus
Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du har erfarenhet av SAP ERP och/eller e-commerce.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ZEISS här!